دستگاه سنجش آلودگی هوای سمنان خراب و وضعیت بسیار ناسالم نادرست است

سمنان - ایرنا - مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان با اشاره به خارج شدن دستگاه سنجش آلایندگی این اداره‌کل در میدان استاندارد از واسنجی (کالیبراسیون) به دلیل نقص فنی گفت: داده‌های منتشره در ساعت‌های گذشته مبنی بر وضعیت بنفش و بسیار ناسالم هوای مرکز استان نادرست است‌.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سامانه پایش هوای کشور، وضعیت آلودگی هوای شهر سمنان طی ساعت‌های ۱۶، ۱۸ و ۱۹ امروز (یکشنبه) را به ترتیب اعداد ۲۵۷ (بسیار ناسالم)، ۱۵۱ (ناسالم)و ۷۱ (قابل قبول) نشان داده است.

بهرامعلی ظاهری شامگاه یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به نقص فنی دستگاه یادشده از ساعت ۱۴ امروز، اطلاعات دستگاه دیگری برای سنجش آلودگی هوای شهر سمنان در بلوار امیرکبیر به عنوان پشتیبان در سامانه فن پایا در دسترس است که عدد ۷۶ و وضعیت قابل قبول را نشان می‌دهد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان با بیان اینکه سامانه فن پایا به سامانه پایش کیفی هوای کشور متصل نیست، ادامه داد: تلاش می‌شود طی ساعات آتی مشکل دستگاه سنجش آلودگی هوا در اداره‌کل محیط زیست استان سمنان رفع و اطلاعات این دستگاه بار دیگر به سامانه پایش کیفی هوای کشور متصل شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، شاخص کیفیت هوای سمنان ساعت ۱۶ امروز یکشنبه نوزدهم آذر ماه بر پایه داده‌های سامانه پایش کیفی هوای کشور در وضعیت بنفش و عدد کم‌سابقه ۲۵۷ در شرایط بسیار ناسالم قرار گرفت و نگرانی‌هایی را برای شهروندان ایجاد کرد.

شاخص کیفیت هوای سمنان ساعت ۱۸ نیز عدد ۱۵۰ و وضعیت قرمز و شرایط ناسالم برای تمامی افراد و ساعت ۱۹ عدد ۷۱ و وضعیت قابل قبول را نشان داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، هوای شهر سمنان از یازدهم تا شانزدهم آذر ۱۴۰۲ در وضعیت قرمز و ناسالم و این شهر جزو آلوده‌ترین مناطق کشور بود که به تعطیلی ۲ روزه مدرسه‌ها منجر شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha