امام جمعه کاشان:عملیات طوفان الاقصی شبکه جاسوسی اسرائیل در کشورهای منطقه را فاش کرد

کاشان _ ایرنا_ نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان گفت:جبهه مقاومت با اجرای عملیات طوفان الاقصی شبکه جاسوسان رژیم صهیونیستی در کشورهای مصر،ایران،اردن،لبنان و عراق را شناسایی کرد.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کاشان که در مصلای بقیه‌الله‌الاعظم (عج) این شهر اقامه شد افزود: ۱۹ آذر روز جهانی حقوق بشر است،رییس جمهور منحوس آمریکا می گوید هیچ دلیلی نداریم که اسرائیلی ها عمدا غیرنظامیان را بمباران کرده باشند،سازمان ملل متحد رسمی اعلام کرده در هر ۱۰ دقیقه یک کودک کشته می شود.

وی اظهار کرد: دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین اعلام کرد که هواپیماهای رژیم غاصب صهیونیستی در ۵۴ روز ۵۲ هزار تن بر سر مردم غزه ریخته اند.

حجت الاسلام حسینی گفت:آیت الله رییسی در سفرشان به روسیه به پوتین گفتند که تشکل های مدعی حقوق بشر کارایی ندارند و باید تشکل های جدید بر محوریت عدالت ایجاد شود.

امام جمعه کاشان بیان کرد:آمریکا و فرانسه گفته بودند اگر حزب الله از مرز با فلسطین اشغالی خارج نشود با لبنان وارد جنگ می شویم جواب ما به آنها این است که شما کوچک تر از آنی هستید که بخواهید حزب الله قهرمان را تهدید کنید.

حجت الاسلام حسینی گفت:آمریکا،فرانسه و اسرائیل بدانند که در عملیات طوفان الاقصی اطلاعات فوق سری از اسامی عوامل موساد در کشورهای منطقه ازجمله مصر،ایران،اردن،لبنان و عراق به دست نیروهای مقاومت افتاده و برنامه های امنیتی شما در منطقه افشا شد و انصارالله یمن صریحا به امارات متحده عربی و عربستان سعودی اعلام کرد که اگر به ائتلاف اسرائیل بپیوندید میدان های نفتی شما را بمباران می کنیم.

وی افزود:روز دانشجو از مناسبت های هفته است،دانشجویان سرمایه کشور هستند،ماهیت ۱۶ آذر و روز دانشجو ضدآمریکایی است،وقتی سال ۱۳۳۲ کودتای آمریکا در ایران اجرا شد ۱۱۰ روز بعد دانشجویان علیه حضور معاون روزولت رییس جمهور آمریکا در ایران تظاهرات کردند که طی آن سه دانشجوی ما به شهادت رسیدند.

وی اظهار کرد: امام خمینی(ره) در کتاب کلمات قصار در بخش دانشجو آورده اند که دانشگاه مبدا همه تحولات است و در راس امور است و باید جدیت کنیم، دانشجو باید از آمریکا  قطع امید کند و راه آن حرکت به سمت معنویت است.

امام جمعه کاشان بیان کرد:مقام معظم رهبری سال ۱۳۷۰ در اجتماع فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی فرمودند که تاریخ در حال تغییر است و به انجمن اسلامی دانشگاه های اروپایی پیام داده و از آنها خواستند جبهه بندی حق و باطل را در کوتاه مدت بشناسید و در میان مدت در تحولات به سود جبهه حق نقش آفرینی کنید.

حجت الاسلام حسینی گفت:پیکر مطهر ۱۲ شهید روز گذشته در کاشان تشییع شد،از همه مردم که در این مراسم شرکت کردند،تجلیل می کنیم.

وی اظهار کرد:شهادت آیت الله دستغیب از مناسبت های هفته است،شهدا برای حفظ اسلام و انقلاب شهید شدند.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: در حکمت سی و هشتم در بخش پنجم حضرت علی(ع) به امام حسن مجتبی(ع) می فرمایند ای پسرم با بخیل رفیق نشو چون وقتی نیازمند شدی از کمک به تو دریغ می کند،ابن میثم شارح نهج البلاغه می فرماید این بخل مستلزم این صفت است که در هنگام نیاز فرد بخیل دریغ می کند.

امام جمعه کاشان بیان کرد: در دعای بیستم مکارم و بخش ۲۹ آن آمده که بارخدایا به من چاره اندیشی علیه کسی که با من حیله می کند،عطا فرما،یک انسان مومن که با قرآن انس دارد می داند که اگر آمریکا،اسرائیل و نفس اماره علیه او مکر می کنند اما در مقابل ما خداوند متعال و ائمه معصوم(ع) را داریم و در آیه ۴۶ سوره ابراهیم خداوند می فرماید «وَقَدْ مَکَرُوا مَکْرَهُمْ وَعِنْدَ اللَّهِ مَکْرُهُمْ وَإِنْ کَانَ مَکْرُهُمْ لِتَزُولَ مِنْهُ الْجِبَالُ» یعنی و آن ستمکاران بزرگترین مکر و مهمترین سیاست خویش را به کار بردند ولی مکر آنها پیش (قدرت و تقدیر) خدا (هیچ) است هر چند مکر (و سیاست) آنها به پایه‌ای باشد که کوه ها بدان از جای کنده شوند.

حجت الاسلام حسینی گفت: در آیه ۱۲۰ سوره آل عمران خداوند می فرماید که اگر اهل مقاومت و تقوا باشید به هیچ وجه حیله دشمن به شما آسیب نمی رساند.

وی افزود: خداوند در آیه ۷۵ سوره بقره می فرماید« أَفَتَطْمَعُونَ أَنْ یُؤْمِنُوا لَکُمْ وَقَدْ کَانَ فَرِیقٌ مِنْهُمْ یَسْمَعُونَ کَلَامَ اللَّهِ ثُمَّ یُحَرِّفُونَهُ مِنْ بَعْدِ مَا عَقَلُوهُ وَهُمْ یَعْلَمُونَ»یعنی آیا طمع دارید که یهودان به (دین) شما بگروند در صورتی که گروهی از آنان کلام خدا را شنیده و به دلخواه خود تحریف می‌کنند با آنکه در کلام خود تعقل کرده و معنی آن را دریافته‌اند.

وی اظهار کرد:مرحوم علامه طباطبایی در کتاب المیزان در جلد یک صفحه ۲۱۳ در تفسیر آیه فوق می فرماید یهودیان بااینکه می دانستند پیامبر اکرم(ص) از مکه مبعوث می شوند انتظار از آنها این بود که همه آنها به پیامبر اکرم(ص) ایمان بیاورند اما یهودیان نه تنها ایمان نیاوردند بلکه بیشترین توطئه علیه اسلام را انجام دادند.

امام جمعه کاشان بیان کرد: در قرآن کریم هم طمع خوب و هم بد داریم،طمع خوب در آیه ۵۶ سوره اعراف آمده و خداوند می فرماید خدا را با ترس و امید بخوانید و این به آن معنی است که طمع خوب یعنی امید داشتن به خداوند اما طمع بد طبق آیه ۳۲ سوره احزاب یعنی رفتار شایسته به گونه ای که انسان مریض نسبت به انسان طمع نکند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha