چهار هزار میلیارد ریال به تقویت زیرساخت های فیبرنوری کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافت

یاسوج - ایرنا -مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات کهگیلویه و بویراحمد گفت:چهار هزار میلیارد ریال به تقویت زیرساخت های فیبرنوری استان اختصاص یافته است.

سید محمود رادمنش روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:پروژه ملی Fttx یا فیبر نوری منازل و کسب وکارها با هدف ایجاد شبکه زیرساخت باکیفیت در کهگیلویه و بویراحمدآغاز شده است.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد:تفاهم نامه اجرای طرح فیبر نوری واحدهای مسکونی و کسب و کارهای شهر یاسوج نیز با راهبری اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات کهگیلویه و بویراحمد، اپراتورسرمایه گذار و شهرداری یاسوج منعقد شده است.

رادمنش با بیان اینکه ۲ اپراتور همزمان در سطح استان در حال اجرای این پروژه هستند خاطرنشان کرد: از ۱۷ شهر دارای کد شهری کهگیلویه و بویراحمد تاکنون قرارداد ۱۵ شهر با شهرداری ها نهایی شده است.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیش از۱۳۰ روستای بالای ۲۰ خانوار این استان در دولت سیزدهم از اینترنت پر سرعت برخوردار شده اند .

وی ابراز کرد: برای اجرای زیر ساخت های اینترنت پرسرعت این روستاها بیش از چهار هزار میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم توجه ویژه ای به زیر ساخت های ارتباطی کهگیلویه و بویراحمد انجام شده است ، ابراز کرد: تصویب و تزریق این میزان اعتبار به منظور توسعه زیرساخت های ارتباطی استان از سوی وزارت ارتباطات از اقدام های شاخص و زیرساختی دولت سیزدهم در استان بوده است.

رادمنش اظهار کرد: هم اکنون بیش از ۹۸.۷ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان به اینترنت پر سرعت و شبکه ملی اطلاعات متصل هستند.

رادمنش ابراز کرد: قبل از آغاز فعالیت دولت سیزدهم کهگیلویه و بویراحمد از جمله استان هایی محروم در زمینه زیر ساخت های فیبر نوری بود که با توجه دولت در قالب فاز نخست بیش از ۲۰۰ کیلومتر فیبر نوری در استان اجرا و ۱۵۵ کیلومتر در دست اجراست.

رادمنش تصریح کرد: پایش سایت‌های ارتباطی ، بررسی وضعیت ارتباطی و ترافیک سایت‌های تلفن همراه از دیگر اقدام‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کهگیلویه و بویراحمد در برقراری وضعیت مطلوب ارتباطات در روز برگزاری انتخابات است.

بر اساس آخرین آمارها، جمعیت استان بیش از ۷۲۰ هزار نفر است. بیش از ۵۹۴ هزار و ۷۵۲ مشترک اینترنت پر سرعت در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.

این استان یک هزارو ۶۴۳ روستای دارای سکنه دارد که ۷۲۱ روستای آن بیش از ۲۰ خانوار جمعیت دارند. تعداد روستاهای متصل به اینترنت پهن باند استان ۸۲۷ روستاست.

۹۸۷ درصد روستاهای استان کهگیلویه و بویراحمد حداقل به یک سرویس ارتباطی دسترسی دارند و ۷۰ درصد روستاهای استان با احتساب تمام تکنولوژی ها (گران و ارزان و ای دی اس ال، تری جی و فور جی) به اینترنت دسترسی دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha