۲۰ آذر ۱۴۰۲، ۱۱:۴۷
کد خبر: 85318627
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

۷۳ درصد تعهدات اشتغالزایی آستارا تحقق یافت

۲۰ آذر ۱۴۰۲، ۱۱:۴۷
کد خبر: 85318627
۷۳ درصد تعهدات اشتغالزایی آستارا تحقق یافت

آستارا – ایرنا – معاون برنامه ریزی و عمرانی فرمانداری آستارا گفت: هفتاد و سه درصد تعهدات اشتغالزایی در شهرستان آستارا تحقق پیدا کرده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد کرم زادگان روز دوشنبه در کمیته فنی کارگروه اشتغال شهرستان آستارا اظهار داشت:‌ بر اساس تعهدات تعریف شده برای این شهرستان می‌بایست تعداد یک هزار و ۲۰۳ شغل ایجاد می شد که تا کنون ۹۲۳ مورد انجام و ثبت شده است.

وی افزود:‌ ادارات شهرستان باید در خصوص اشتغالزایی اقدام کنند و با پیگیری‌های انجام شده تاکنون اقدامات خوبی صورت گرفته است.

معاون برنامه ریزی و عمرانی فرمانداری شهرستان آستارا با بیان اینکه ادارات بهزیستی و صنعت، معدن و تجارت با پرداخت وام در خصوص ایجاد اشتغال اقدام کرده اند، افزود: اشتغال ایجاد شده در خصوص مشاغل خانگی، پشتیبان یا کارفرمایی است.

کرم زادگان تصریح کرد: در مورد اشتغالزایی خانگی ۳۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در قالب ۴۱ طرح که شش طرح آن کارفرمایی است،تسهیلات پرداخت شده؛ امیدورایم با پیگیری‌های انجام شده میزان پرداخت وام ها نیز افزایش پیدا کند.

وی ضمن قدردانی از مدیران بانک‌های عامل که درخصوص پرداخت وام به معرفی شدگان از سوی کمیته امداد و بهزیستی همکاری و همیاری می کنند از آنان خواست تا به ثمر نشستن همه درخواست ها برای دریافت تسهیلات اشتغال زایی به این روند ادامه دهند.

معاون برنامه ریزی و عمرانی فرمانداری آستارا خاطرنشان کرد: ادارات بهزیستی، صنعت، معدن و تجارت و همچنین کمیته امداد در خصوص اشتغالزایی اقدامات خوبی انجام داده اند ولی هنوز نتوانسته اند همه درخواست ها را تحقق بخشند که این امر همکاری همه ادارات مرتبط را می طلبد و بانک‌ها نیز در حدامکان درباره ضامنین همیاری بیشتری نمایند.

در ادامه جلسه، رئیس اداره کار و رفاه اجتماعی شهرستان آستارا اظهار داشت: اعتبارات هر شهرستان بر اساس جمعیت آن و تعداد ثبت تعهدات صورت می گیرد و ادارات مرتبط باید در این خصوص اقدامات لازم را هرچه زودتر انجام داده و به آن عمل کنند.

شهلا قاضی پور افزود: اگر امسال نتوانید به تعهدات اشتغالزایی که برای شهرستان آستارا اعمال شده است عمل کنید بودجه سال آینده و اعتبارات تحت شعاع قرار می گیرد.

وی تاکید کرد:‌ به دنبال جذب اعتبارات بیشتری برای سال آینده هستیم و این امر مستلزم اقدامات لازم و به وقت ادارات مرتبط است، تا بتوانیم اعتبار در خور شهرستان را دریافت کنیم.

رئیس اداره کار و رفاه اجتماعی شهرستان آستارا بیان کرد: از همه مسئولان ادارات شهرستان می خواهیم با برنامه ریزی درست و به موقع تعهدات خود را انجام دهند.

شهرستان مرزی بندر آستارا با جمعیت حدود ۹۵ هزار نفر در فاصله نزدیک به ۱۷۳ کیلومتری رشت، هم‌جوار با استان اردبیل و نیز جمهوری آذربایجان واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha