رییس جمهور چین: به روابط با ویتنام از منظر راهبردی و بلندمدت نگاه می‌کنیم

تهران- ایرنا- «شی جین پینگ» رئیس جمهور چین در دیدار با «نگوین فو ترونگ» دبیر کل حزب کمونیست ویتنام تاکید کرد که پکن از منظر راهبردی و بلند مدت به روابط پکن-هانوی نگاه می‌کند.

به گزارش ایرنا به نقل از وزارت امور خارجه چین، «شی جین پینگ» رئیس جمهور چین امروز (سه‌شنبه ۲۱ آذر) در دیدار با نگوین فو ترونگ دبیر کل حزب کمونیست ویتنام گفت: پکن روابط با هانوی را اولویت دیپلماسی همسایگی می‌داند.

رییس جمهور چین اظهار داشت: روابط چین و ویتنام با تلاش دو طرف وارد مرحله جدیدی شده که دارای اعتماد سیاسی متقابل، همکاری محکم امنیتی، همکاری گسترده متقابل سودمند، حمایت مردمی و هماهنگی نزدیک‌تر چند جانبه و بهترین مدیریت اختلافات است.

وی افزود: روابط پکن و هانوی را همیشه از نگاه راهبردی و بلند مدت می‌بینم.

رییس جمهور چین: به روابط با ویتنام از منظر راهبردی و بلندمدت نگاه می‌کنیم

شی با اشاره به اینکه آماده است که با ترونگ جایگاه جدید روابط دو کشورا را اعلام کنند، خاطرنشان کرد که ساخت جامعه چین و ویتنام با آینده مشترک در چارچوب توسعه مشارکت راهبردی پکن-هانوی صورت می گیرد.

وی تاکید کرد که توسعه چین و ویتنام بر ثبات، توسعه و شکوفایی منطقه و جهان تاثیر خواهد داشت.

رییس جمهور چین: به روابط با ویتنام از منظر راهبردی و بلندمدت نگاه می‌کنیم

شی برای دیدار با مقامات ارشد از جمله «نگوین فو ترونگ» دبیر کل حزب کمونیست ویتنام و «وو ون تانگ» رئیس جمهوری این کشور ظهر امروز (سه‌شنبه ۲۱ آذر) وارد فرودگاه هانوی شد و مورد استقبال «فام مین جنگ» نخست وزیر ویتنام قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه دو کشور با کوه‌ها و رودخانه به هم متصل شده و دوستی دیرینه دارند، گفت: ویتنام در سال های اخیر با اصلاح سیاست های اخیر موجب شده تا به یکی از کشورهای مهم آسیا و آ. سه. آن تبدیل شود و در جامعه جهانی و منطقه نفوذ کند.

شی گفت: مشتاقانه منتظر دیدار با مقامات ارشد این کشور برای گفت و گو درباره مسائل راهبردی، جهانی و منطقه ای و ارتقای سطح روابط هستم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha