نامزد احراز ریاست دستگاه دیپلماسی کره جنوبی به دنبال روابط با ثبات با پکن است

تهران- ایرنا- چو تائه یول نامزد احراز ریاست دستگاه دیپلماسی کره جنوبی با بیان اینکه اهمیت داشتن روابط حسنه با چین کمتر از اهمیت داشتن روابط حسنه با ایالات متحده نیست، تاکید کرد: متعهد به تلاش برای ایجاد و حفظ روابط با ثبات و هماهنگ با پکن هستم.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه خبری کی‌بی‌اس، چو روز چهارشنبه در گفت‌ وگو با خبرنگاران با بیان اینکه چین به این مساله آگاه است که رقابت استراتژیک این کشور با ایالات متحده به ناچار بر روابط پکن با سئول هم تاثیر خواهد گذاشت، تاکید کرد: من متعهد هستم که به شیوه‌ای دوستانه و بر اساس منافع مشترک به دنبال فرصت‌هایی برای توسعه بیشتر روابط دو جانبه میان سئول و پکن باشم.

وی همچنین در مورد نگرانی‌هایی که از سوی منتقدان در مورد تمایل دولت یون سوک یول رئیس جمهور کره جنوبی به داشتن روابط عمیق‌تر با ایالات متحده و ژاپن در مقایسه با روابط با چین مطرح می‌شود، گفت: با توجه به سیاست دولت قبلی کره جنوبی برای نزدیکی بیشتر به پکن، راه و روشی که دولت کنونی در نزدیکی بیشتر به واشنگتن و توکیو اتخاذ کرده است، برای ایجاد تعادل در جهت مخالف راه و روش دولت قبلی است.

چو همچنین متعهد شد که در صورتی که وی وزیر خارجه بعدی کره جنوبی شود، شرایط برگزاری نشست‌های سه‌جانبه سران سئول، توکیو و پکن را مجدداً فراهم آورد تا این نشست‌ها بعد از وقفه چهار ساله، دوباره از سر گرفته شود.

وی در ادامه با بیان اینکه شرایط کنونی برای حل و فصل موضوع هسته‌ای کره شمالی از راه دیپلماسی به‌طور قابل توجهی بدتر از گذشته شده است، تاکید کرد: قصد دارم با واشنگتن، پکن، توکیو و مسکو همکاری نزدیکی برای باز کردن باب گفت وگو و مذاکره با پیونگ یانگ داشته باشم و در عین حال بر تقویت سیاست بازدارندگی نیز تمرکز خواهم کرد.

به گزارش ایرنا، کیم دائه کی رئیس دفتر یون سوک یول رئیس جمهور کره جنوبی روز سه‌شنبه در یک نشست مطبوعاتی اعلام کرد که چو تائه یول معاون دوم وزیر خارجه سابق و سفیر سابق کره جنوبی در سازمان ملل به عنوان جایگزین پارک جین وزیر خارجه انتخاب شده است.

کیم گفت: چو تائه وزیر خارجه، دیپلمات کارکشته با تجربه فراوان در دیپلماسی دوجانبه و چندجانبه است و دانش گسترده‌ای در مورد مسائل اقتصادی و تجاری دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha