مدیرکل بیمه سلامت همدان: خدمات دندانپزشکی برای افراد زیرپوشش افزایش یافت

همدان- ایرنا- مدیرکل بیمه سلامت همدان گفت: خدمات دندانپزشکی برای افراد زیر پوشش این بیمه از ۱۴ به ۲۰ نوع خدمت افزایش یافته است.

فریبرز نیاستی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا یادآوری کرد: پیشتر ۱۴ خدمت دندانپزشکی زیر پوشش بیمه سلامت قرار داشت که اضافه شدن ۱۷ خدمت دیگر پیشنهاد شد که تاکنون ۶ خدمت در سامانه‌های بیمه سلامت بارگذاری شده است.

وی اضافه کرد: بر این اساس کدهای ترمیم دندانپزشکی تا سن ۱۸ سالگی شامل آمالگام یک تا چهارسطحی و کامپوزیت رزینی یک تا چهار سطحی برای تمام دندان ها زیر پوشش قرار گرفتند.

مدیرکل بیمه سلامت همدان با بیان اینکه این مجموعه با ۵۰ دندانپزشک قرارداد همکاری دارد گفت: خدمات دندانپزشکی زیر پوشش بیمه سلامت توسط این پزشکان در سامانه نسخه نویسی الکترونیکی بیمه سلامت ارائه می‌شود بنابراین افزایش خدمات هیچ مشکلی در سطح دسترسی ایجاد نمی‌کند.

نیاستی افزود: پزشکان بدون قرارداد نیز می‌توانند به سامانه نسخه نویسی الکترونیکی وارد شده و از این بستر استفاده کنند بنابراین از همه دندانپزشکان درخواست می شود نسبت به انعقاد قرارداد با بیمه سلامت اقدامات لازم را انجام دهند.

وی اضافه کرد: سایر خدمات دندانپزشکی زیرپوشش بیمه سلامت شامل تعهدات بیمه پایه از جمله ویزیت، رادیوگرافی‌های دهان، آموزش بهداشت، فیشور سیلنت، وارنیش فلوراید، فلوراید تراپی، ترمیم اولین دندان دائمی کودکان زیر ۱۴ سال، کشیدن دندان‌های خلفی، قدامی و عقل و جرم‌گیری است.

۶۰ درصد جمعیت استان همدان زیر پوشش بیمه سلامت هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha