پرداخت خسارت متفرقه بیمه سلامت در همدان به کمتر از یک هفته کاهش یافت

همدان- ایرنا-مدیرکل بیمه سلامت همدان گفت: برای نخستین بار در کشور بیمه سلامت همدان در یک اقدام مبتکرانه زمینه را برای پرداخت سریع خسارات متفرقه بیمه شدگان فراهم کرد به طوری که اکنون میانگین پرداخت خسارت متفرقه بیمه شدگان به کمتر از یک هفته کاهش یافته است.

فریبرز نیاستی روز پنجشنبه در حاشیه نشست با رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) همدان که با هدف هم افزایی برای پوشش و انعکتاس اخبار امیدبخش و دستاوردهای بیمه سلامت صورت گرفت، اظهار کرد: گاهی مواقع افراد زیر پوشش بیمه سلامت برای انجام فرایند درمان به مراکزی که طرف قرارداد با بیمه سلامت نیستند مراجعه می کنند.

وی اضافه کرد: این افراد مجبور به پرداخت کل هزینه درمان بوده سپس مدارک پرداخت وجه نقد به مرکز درمانی را دریافت و آن را به کارشناس بیمه سلامت ارائه می دهند.

مدیرکل بیمه سلامت همدان ادامه داد: قبلا پرداخت هزینه درمان این افراد از سوی بیمه سلامت در برخی موارد بین ۶۰ تا ۷۵ روز طول می کشید که طولانی بودن این زمان موجب نارضایتی بیمه شدگان و مراجعان می شد.

نیاستی همچنین گفت: بیمه سلامت این استان این مدت زمان را به یک هفته کاهش داده است یعنی در صورت مراجعه به مراکزی که طرف قرارداد با بیمه سلامت نیستند و پرداخت وجه ویزیت و درمان، پس از ارائه مدارک به کارشناسان بیمه سلامت، این هزینه در کمتر از یک هفته به حساب بیمار واریز می شود.

پرداخت خسارت متفرقه بیمه سلامت در همدان به کمتر از یک هفته کاهش یافت

وی یادآوری کرد: به تازگی مطالبات ناشی از خسارت متفرقه در قالب ۲ فقره چک تسویه شد که در این راستا با پرداخت حدود ۱۲ میلیارد ریال مطالبات ۴۹۰ نفر پرداخت شد.

مدیرکل بیمه سلامت همدان یادآوری کرد: این تعداد افراد پیش از تسویه بدهی شان روزانه با این اداره کل تماس برقرار کرده و خواستار پرداخت این وجه بودند که هم اینک در کمترین زمان این پول به حساب بیمار واریز شود.

نیاستی تاکید کرد: یکی از ره آوردهای این اقدام رضایتمندی بیماران است همچنین کارشناسان این مرکز به جای صرف وقت خود به پاسخگویی مراجعان و تماس گیرندگان، از این وقت برای ارائه دیگر خدمات به مراجعان استفاده می کنند.

رضا اولادی رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) همدان نیز در این نشست گفت: بیمه سلامت خدمات شایان توجهی را به مردم ارایه کرده و دغدغه بسیاری از اعضای جامعه را در خصوص هزینه های درمانی کاهش داده است بنابراین انعکاس اخبار دستاوردهای این حوزه موجب امیدآفرینی در جامعه می شود.

وی اظهار کرد: خدمات بیمه سلامت به بیمه شدگان به ویژه بیماران صعب العلاج و مبتلایان به بیماری های خاص شایان توجه است و آمادگی داریم تا خدمات ارایه شده را با هدف آشنایی بهتر جامعه با بیمه سلامت معرفی کرده و به تصویر بکشیم.

به گزارش ایرنا، اداره کل بیمه سلامت همدان با ۹۸۷ مرکز تشخیصی درمانی طرف قرارداد است که این مراکز شامل بیمارستانهای دولتی، خصوصی و خیریه، مطب های پزشکان عمومی، متخصص و فوق تخصص، دندانپزشکان، مراکز تصویربرداری، داروخانه ها و آزمایشگاه ها است.

یک میلیون و ۸۰ هزار و ۱۸۳ نفر معادل ۶۰ درصد جمعیت این استان زیر پوشش بیمه سلامت هستند که این میزان جمعیت در چهار صندوق شامل ۶۵۱ هزار و ۳۸۹ نفر در صندوق روستائیان، ۲۳۷ هزار و ۶۱۴ نفر صندوق ایرانیان، ۱۲۲ هزار و ۶۵ نفر صندوق کارکنان دولت و ۶۸ هزار و ۵۷۵ نفر در صندوق اقشار می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha