۲ دی ۱۴۰۲، ۱۸:۵۳
کد خبرنگار: 965
کد خبر: 85330946
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دبیرخانه مشترک شهرداری‌های ۱۲ شهر دزفول ایجاد می‌شود

دزفول – ایرنا – رییس شورای اسلامی شهرستان دزفول گفت: دبیرخانه شهرداری‌های شهرهای تابعه شهرستان دزفول به منظور افزایش همگرایی و همچنین پیگیری مسایل شهرداری‌های ۱۲ شهر دزفول تابعه در سطح استانی و ملی ایجاد می‌شود.

به گزارش ایرنا، علیرضا زمانی راد عصر شنبه در نخستین نشست مشترک شهرداران و روسای شوراهای اسلامی شهرهای دزفول در سالن نشست‌های شهرداری دزفول، افزود: شهرستان دزفول و تک تک شهرهای تابعه آن دارای ظرفیت‌های کم نظیر فراوانی در بخش‌های مختلف است که ایجاد همگرایی میان شهرداری‌های شهرهای دزفول می‌تواند بسیاری از مسایل مبتلا به این شهرستان را برطرف کند.

وی با تاکید بر لزوم تقویت همگرایی شهرداری‌های شهرهای تابعه دزفول افزود: نشست شهرداران و روسای شوراهای اسلامی ۱۲ شهر تابعه دزفول با هدف افزایش همگرایی و هم افزایی بین شهرهای این شهرستان به صورت ماهانه برگزار می‌شود.

رییس شورای اسلامی شهر دزفول ادامه داد: شهر دزفول به عنوان شهر مرکزی در شهرستان دارای ظرفیت و توان بالایی است که باید از این ظرفیت در راستای تقویت سایر شهرهای این شهرتان استفاده شود.

وی همگرایی شهرداری‌های شهرهای ۱۲ گانه دزفول را برای گره گشایی از مسایل مبتلا به این شهرستان ضروری دانست و گفت: هم افزایی میان شهرهای تابعه و تعریف اقدام‌های مشترک میان شهرهای مختلف شهرستان مورد تاکید همه شهرداران شهرهای دزفول است.

ایجاد سازمان مرکزی ماشین آلات شهرداری‌های شهرهای دزفول دنبال می‌شود

زمانی راد تصریح کرد: سازمان مرکزی ماشین آلات شهرداری‌های شهرهای دزفول از جمله ایده‌هایی است که پیگیری برای ایجاد آن آغاز شده است و فعال سازی این سازمان می‌تواند به عنوان الگویی در کشور مطرح شود.

وی با بیان اینکه تمام شهرداری‌های شهرهای دزفول متحد می‌شوند گفت: پیگیری‌های فراوانی برای جذب اعتبارات توسط شهرداری‌های در سطح استانی و ملی انجام می‌شود که در صورت انسجام بخشی و ساماندهی این پیگیری‌ها و بهره گیری از تمام ظرفیت شهرستان، امکان جذب اعتبارات تسهیل می‌شود.

دبیرخانه مشترک شهرداری‌های ۱۲ شهر دزفول ایجاد می‌شود

سالانه ۱۷۰ نیروی جدید به شهرداری دزفول افزوده شده است

شهردار دزفول نیز در این نشست با اشاره به وضعیت نابسامان نیروی انسانی این شهرداری تا پیش از مسوولیت وی به عنوان شهردار این شهر گفت: پیش از دوره ششم شورای اسلامی دزفول به طور متوسط سالانه ۱۷۰ نفر نیروی جدید بدون داشتن تخصص مورد نیاز به شهرداری این شهر جذب شده است که این روند معیوب طی ۲ سال اخیر متوقف شد.

محمد عتاب اهوازی ادامه داد: تراز مالی منفی، بدهی بالغ بر هفت هزار میلیارد ریال، کمبود نیروی حجمی و نداشتن منابع درآمدی پایدار از جمله چالش‌هایی بود که شهرداری دزفول به آن مبتلا بود.

وی تصریح کرد: انباشت نیروی غیرمتخصص در شهرداری موجب شد تا پرداخت حقوق این کارکنان بار مالی زیادی بر شهرداری به صورت ماهانه تحمیل می‌کند به گونه‌ای که برخی ماه‌ها تا ۵۰۰ میلیارد ریال صرف پرداخت حقوق کارکانان شهرداری دزفول می‌شود.

سازمان نوسازی و بهشازی شهرداری دزفول تشکیل می‌شود

شهردار دزفول با تاکید بر لزوم حرکت شهرداری‌ها به سمت درآمدهای پایدار تصریح کرد: برخی شهرهای کشور به منظور پیشبرد اهداف عمرانی خود، اقدام به ایجاد سازمان و یا مدیریت طراحی کردند که شهرداری اصفهان در این زمینه در کشور پیشتاز است.

وی افزود: سازمان طراحی شهرداری اصفهان نه تنها در این شهر و استان‌های مختلف بلکه در خارج از کشور هم طراحی‌های شهری را اجرا می‌کند.

عتاب اهوازی با بیان اینکه تا ۲ هفته آینده سازمان مطالعات، طراحی، بهسازی و نوسازی شهرداری دزفول ایجاد می‌شود، گفت: دزفول نخستین شهر در کشور است که از ظرفیت قرارگاه خاتم الانبیا برای طراحی استفاده کرد و این قرارگاه طرح‌های بزرگی را که امکان طراحی آن از توان فنی شهرداری خارج بوده به عهده گرفته است.

۴۰۰ طرح طی پنج سال در دزفول اجرا می‌شود

عتاب اهوازی با اشاره به آغاز فرایند تدوین سند چشم انداز پنج ساله شهرداری دزفول اظهار کرد: ۴۰۰ طرح برای پنج سال آینده شهرداری دزفول در قالب این سند طراحی می‌شود که تلاش می‌شود ۱۰۰ طرح تا ۲ سال آینده اجرا یا بهره برداری شود.

وی ادامه داد: با اقدامات انجام شده هم اکنون نیروی انسانی شهرداری دزفول ساماندهی و طرح‌های عمرانی اولویت دار دزفول طراحی شده‌اند ولی چالش اصلی تامین اعتبار لازم برای اجرای این طرح‌ها است که حل این موضوع از طریق راهکارهای مختلف در دستور کار است.

شهردار دزفول با بیان اینکه ۹۰ درصد درآمدهای شهرداری‌ها ناپایدار است، افزود: ممیزی هوشمند یکی از راهکارهای افزایش درآمد شهرداری است که در این زمینه طراحی سه بعدی دزفول آغاز شده است.

وی افزود: دولت به شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر جمعیت کمک‌های مختلفی ارایه می‌کند ولی به دلیل ارتباط نداشتن شهرهای دزفول با تهران، شهرهای تابعه دزفول از این اعتبارات محروم مانده‌اند که ایجاد دبیرخانه دائمی شهرداری‌های دزفول در تهران در دستور کار قرار گرفت.

عتاب اهوازی با تاکید بر اینکه استفاده از ظرفیت شهرهای شهرستان برای هم افزایی شهرداری‌های دزفول، یک رویکرد سازنده در مدیریت شهری است، تصریح کرد: هم افزایی میان شهرداری‌های ۱۲ شهر شهرستان دزفول با محوریت شورای اسلامی شهرستان می‌تواند دستاوردهای فراوانی به همراه داشته باشد.

تمام خدمات شهرداری دزفول تا ۲ سال آینده الکترونیکی می‌شود

شهردار دزفول با بیان اینکه استانداردسازی فرآیندها در شهرداری دزفول آغاز شده است، گفت: هوشمندسازی دزفول به صورت جدی دنبال و خدمات الکترونیکی شهرداری تا ۲ سال آینده محقق می‌شود.

وی با اعلام آمادگی برای تعریف کار مشترک میان شهرداری دزفول و شهرهای تابعه افزود: برگزاری دوره‌های آموزشی، ایجاد پنجره واحد خدمات هوشمند، استانداردسازی فرآیندها، بازدیدهای مشترک، کمک به طراحی طرح‌های عمرانی، مشارکت اقتصادی و ممیزی املاک از جمله اقدام‌هایی است که شهرداری دزفول امکان کمک به شهرهای تابعه شهرستان را دارد.

تصویب ایجاد سه دبیرخانه برای پیگیری مسایل شهرهای تابعه در دزفول، اهواز و تهران

به گزارش ایرنا، ایجاد سه دبیرخانه در دزفول، اهواز و تهران برای پیگیری مسایل شهرهای دزفول در سطح استانی و ملی در این نشست به تصویب شهرداران و رییسان شوراهای اسلامی ۱۲ شهر دزفول رسید.

ضرورت افزایش تعامل میان شهرداری‌های شهرهای تابعه، ایجاد مرکز مشاوره حقوقی برای شهرداری‌ها، تامین حمل و نقل عمومی برای تسهیل در تردد مردم شهرهای تابعه به دزفول، آموزش ضمن خدمت کارکنان شهرداری‌ها به ویژه آموزش آتش نشانان شهرداری‌ها، تبادل نیرو میان شهرداری‌ها و پاسخگو کردن ادارات شهرستان به شهرداری‌ها از جمله مسایل مطرح شده در این نشست بود.

اجرای طرح‌های مشارکتی میان شهرداری‌ها از جمله احداث کارخانه مشترک آسفالت، بهره گیری از تمام ظرفیت‌های موجود در شهرستان، لزوم توجه به تامین ماشین آلات خدماتی و همچنین توجه ویژه به شهرهای نمونه گردشگری دزفول از دیگر مطالب مطرح شده در این نشست بود.

تشکیل کمیته ویژه برای پیگیری اخذ عوارض از شرکت نفت در شهرهایی که خطوط و تاسیسات گاز و نفت از آنجا عبور می‌کند، اجرای طرح آمایش سرزمینی در شهرها و شناسایی فرصت‌ها و کمبودهای شهری، کمک‌های آموزشی برای درآمدزایی شهرداری‌های تابعه، انجام بازدیدهای ماهانه از شهرداری‌ها و همچنین کمک به اصلاح ساختار اداری شهرهای تابعه از دیگر پیشنهادات ارایه شده در این نشست بود.

شهرستان دزفول براساس آخرین سرشماری در سال ۹۵ با جمعیتی بالغ بر ۴۴۵ هزار نفر، سی‌امین شهرستان پرجمعیت کشور و دومین شهرستان پرجمعیت خوزستان است.

شهرستان دزفول دارای چهار بخش مرکزی، چغامیش، سردشت و شهیون و ۱۲ شهر است. شهرهای صفی آباد، شمس آباد، حمزه، میانرود، امام، سالند، دزفول، سیاه منصور، چغامیش، شهیون، منتظران و جندی شاپور شهرهای تابعه شهرستان دزفول هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha