۵ دی ۱۴۰۲، ۱۲:۵۳
کد خبرنگار: 1455
کد خبر: 85334006
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

لرستان در رتبه ۱۱ طرح ملی غربالگری فشارخون و دیابت قرار دارد

خرم‌آباد - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: پویش ملی غربالگری فشار خون و دیابت از ۲۰ آبان ماه در استان آغاز شده است و استان هم اکنون در رتبه ۱۱ کشوری این پویش قرار دارد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی لرستان دکتر بهرام دلفان روز سه شنبه افزود: از تمام هم استانی ها تقاضا می شود برای ارتقای سطح سلامت جامعه و بهداشت عمومی در این پویش بسیار مهم شرکت کنند.

وی عنوان کرد: جمعیت گروه هدف پویش ملی سلامت در لرستان یک میلیون و ۱۲۶ هزار و ۵۸۹ هزار می‌باشد و تاکنون ۷۰۳ هزار و ۶۸۵ هزار نفر از گروه سنی ۱۸ سال به بالا در استان غربالگری فشارخون و دیابت شده اند.

دلفان با تاکید بر اینکه یکی از اهداف مهم اجرای پویش ملی سلامت شناسایی افراد با قندخون و فشارخون بالا است، عنوان کرد: در این پویش تاکنون ۴۱هزار و ۵۸۵ بیمار مبتلا به پره دیابت و ۱۲۲ هزار و ۵۹۸ نفر بیمار مبتلا به پیش فشارخون در لرستان شناسایی شده است.

وی با اشاره به اجرای این طرح تا ۱۵ دی ماه جاری عنوان کرد: همچنین پنج هزار و ۸۱۳ بیمار مشکوک به دیابت و ۱۲ هزار و ۹۱۷ بیمار مشکوک به فشار خون نیز تاکنون در استان شناسایی شده اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha