۵ دی ۱۴۰۲، ۱۴:۰۵
کد خبرنگار: 860
کد خبر: 85334044
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

یک هزار و ۶۰۰ مورد حیوان گزیدگی در بروجرد ثبت شد

بروجرد - ایرنا - مدیر گروه بیماری‌های غیرواگیردار شبکه بهداشت و درمان بروجرد گفت: یک هزار و ۶۰۰ مورد حیوان گزیدگی در ۹ ماهه سال جاری در این شهرستان ثبت شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۵ درصد افزایش یافته است.

مژگان نوابی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از مجموع یک هزار و ۶۰۰ مورد حیوان گزیدگی که در بروجرد رخ داده یک هزار و ۱۵۰ مورد سگ گزیدگی بوده است.

وی بیان کرد: چهار مورد هاری مثبت حیوانی امسال در بروجرد ثبت شده که یک مورد در یک قلاده سگ صاحب دار و سه مورد هم از طریق سگ های بدون صاحب بوده است.

مدیر گروه بیماری‌های غیرواگیردار شبکه بهداشت و درمان بروجرد با اشاره به افزایش میزان سگ گزیدگی در بروجرد افزود: غذارسانی به سگ ها در سطح شهرها و روستاها کار اشتباهی است زیرا باعث هجوم سگ ها به محل زندگی انسان ها می شود که این امر با توجه به افزایش موارد مثبت هاری در سگ های ولگرد عامل خطر برای سلامت انسان ها است.

نوابی با تاکید بر نقش آموزش در پیشگیری از بیماری ها اضافه کرد: اولین و مهمترین اقدام بعد از حیوان گزیدگی و تماس پوست با بزاق حیوان شست و شوی آن محل به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه است و پس از آن باید در اولین فرصت به مراکز درمانی مراجعه کرد که در شهرستان بروجرد شهروندان باید به واحد پیشگیری و درمان هاری بیمارستان شهید چمران مراجعه کنند.

وی ادامه داد: بعد از هر گونه تماس حیوان با بدن اعم از گزش یا چنگ انداختن محل آسیب دیده و زخم شده بسته نشود و فقط با آب و صابون شست و شو داده شود زیرا بستن محل زخم سرعت سرایت ویروس را بیشتر می کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha