استاندار: ۶۷۹ شعبه اخذ رای برای انتخابات در استان سمنان پیش‌بینی شد

سمنان - ایرنا - استاندار سمنان گفت: ۶۷۹ شعبه اخذ رای در استان برای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری پیش‌بینی شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدمحمدرضا هاشمی روز پنجشنبه در همایش تبیینی مشارکت قوی در سالن همایش هلال احمر سمنان با حضور موثران اجتماعی استان، افزود: در استان سمنان امسال ۱۶ حوزه انتخابیه تعریف شده است که یک حوزه انتخابیه ویژه انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری به مرکزیت فرمانداری مرکز استان، ۱۵ حوزه اصلی مربوطه به حوزه های انتخابیه چهارگانه درنظرگرفته شده و۱۱ حوزه انتخابیه فرعی است.

استاندار: ۶۷۹ شعبه اخذ رای برای انتخابات در استان سمنان پیش‌بینی شد

وی با اشاره به اینکه ۴۶۱ نفر برای انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان سمنان پیش‌ثبت‌نام کردند که ثبت نام ۲۵۲ نفر نهایی شد، ادامه داد: ۱۹۸ نفر در چهار هیات اجرایی حوزه های انتخابیه تایید نهایی شدند که این رقم در استان از میانگین کشوری بالاتر است.

استاندار سمنان از پیش‌بینی ۶۷۹ شعبه اخذ رای در استان خبر داد و تاکید کرد: از این تعداد ۴۷۶ شعبه شهری و ۲۰۳ روستایی و ۱۴۲ تعداد شعبه سیار و ۵۳۷ شعبه ثابت محسوب می شود.

چهار رکن اصلی برای انتخابات امسال

وی با اشاره به همایش تبینی مشارکت قوی در سالن همایش هلال احمر استان سمنان، خاطرنشان کرد: چهار راهبرد اصلی از سوی مقام معظم رهبری برای انتخابات امسال در استان سمنان سرلوحه امور است.

هاشمی با اشاره به امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت به عنوان چهار رکن مورد تاکید رهبر معظم انقلاب درباره انتخابات، افزود: امنیت در استان برقرار است، در حوزه سلامت به فرمانداران تاکید شده در هیچ مرتبه ای نباید جانبداری وجود داشته باشد.

وی بیان کرد: برای مشارکت قوی و رقابت واقعی از اهداف انتخابات امسال است و به گفته رهبر معظم انقلاب، کسانی که مخاطب دارند باید برای مشارکت تلاش کنند.

استاندار سمنان اضافه کرد: برای رقابت ببشتر و بهتر نیز استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای رقابت سالم مورد تاکید است و به منظور مشارکت قوی با ۱۱۰ گروه و قشر شناسایی شده، نشست‌هایی در حال برگزاری است.

وی با یادآوری اینکه سمنان استانی سرآمد در تعداد شهدا، دارای سواد بالای دانشگاهی و امنیت پایدار، فافد دغدغه اشتغال است، تاکید کرد: این استان نمونه وحدت استانی در کشور محسوب می شود.

وی به نقش دهیاران، اعضای شوراهای اسلامی و بهورزان، سه قشری هستند که در افزایش مشارکت انتخاباتی نقش مهمی دارند و باید ایفای نقش مهمی داشته باشند.

استاندار سمنان گفت که خروجی تمام تلاش ها در یازدهم اسفند باید به منصه ظهور برسد.

سیدمحمدتقی شاهچراغی معاون سیاسی وزیر کشور و رییس ستاد انتخابات کشور و اعضای ستادهای انتخابات شهرستان‌ها، اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا، دهیاران و بهورزان استان سمنان در این همایش حضور داشتند.

از سوی نمایندگان این اقشار استفاده از فرصت سال تحصیلی با حضور نخبگان علمی در خوابگاه ها و محیط های دانش‌آموزی و دانشگاهی برای بازکردن گره های ذهنی به صورت سازماندهی‌شده، حل مناقشات بین دستگاه‌های اجرایی برای جلوگیری از دلسردی مردم، تداوم اجرای طرحهای عمرانی با تزریق اعتبارات لازم، شناسایی عوامل نارضایتی مردم، برگزاری جشن تکلیف سیاسی برای رای‌اولی‌ها، تبیین اقناعی اقشار، توجه به امیدآفرینی، تبیین مبانی فکری امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری، ارتفای سواد رسانه‌ای مردم، بازگویی قانون اساسی برای جوانان، انعکاس دستاوردهای دولت، استفاده از ظرفیت فضای مجازی، روحانیت، ریش‌سفیدان روستا، و حضور خانوادگی در پای صندوق‌های رای، از راهکارهای افزایش مشارکت در انتخابات امسال بیان شد.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفند ماه برگزار می‌شود.

۸۰ درصد ثبت نام‌کنندگان انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان سمنان تایید صلاحیت شدند و اعلام نهایی داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی در انتظار اعلام نهایی شورای نگهبان است.

مرحله نام‌نویسی از داوطلبان انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری برای حوزه انتخابیه این استان با ثبت نام پنج نفر از روحانیانِ متقاضی پایان یافت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha