شاهچراغی: خط تلفنی ۱۱۷ برای اعلام نظر انتخاباتی مردم فعال می‌شود

سمنان - ایرنا - معاون سیاسی وزیر و رییس ستاد انتخابات کشور گفت: سامانه تلفنی ۱۱۷ برای اخذ نظر و گزارش‌های مردمی از حوزه‌های انتخابیه در کشور فعال می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدمحمدتقی شاهچراغی روز پنجشنبه در حاشیه همایش تبیینی «مشارکت قوی» در سمنان، به خبرنگاران افزود: سامانه تلفنی ۱۱۷ برای اخذ نظرات و گزارش‌های مردمی از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مهیا شده و در حال طی مراحل فنی است تا به زودی فعال شود.

وی تاکید کرد: این خط تلفنی فعال می‌شود تا مردم نظرات و مسایل مربوط به انتخابات از حوزه انتخابیه خود را مستقیم به ستاد انتخابات وزارت کشور منعکس کنند.

وی با بیان اینکه کمتر از ۷۰ روز به انتخابات یازدهم اسفند مانده است و همه شرایط برای برگزاری انتخابات فراهم است، یادآور شد: دستگاه های احراز هویت که مطابق با قانون جدید در شعبه‌های اخذ رای استفاده می شود، اکنون از وزارت کشور ارسال شده است.

شاهچراغی بیان کرد که ۱۶۵ هزار شعبه در سامانه وزارت کشور ثبت شده است که مراحل بازنگری، به روزرسانی و شناسایی نیارهای شعبه‌ها انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: آمادگی‌ها در سطحی است که وزارت کشور همین امروز هم برای برگزاری انتخابات آمادگی دارد.

رییس ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه تلاش دشمن بر «عدم حضور» مردم در صحنه های مختلف نظام اسلامی است، افزود: دشمن نمی‌خواهد مردم در صحنه‌هایی مانند انتخابات و مناسبت‌ها حضور داشته باشند، ولی مردم مانند همیشه به تکلیف خود عمل می کنند و مهم این است که مسوولان نیز به وظایف خود عمل کنند.

۴۶۱ نفر برای انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان سمنان پیش‌ثبت‌نام کردند که ثبت نام ۲۵۲ نفر نهایی شد، ۱۹۸ نفر در چهار هیات اجرایی حوزه های انتخابیه تایید نهایی شدند که این رقم در استان از میانگین کشوری بالاتر است.

۶۷۹ شعبه اخذ رای در استان پیش‌بینی شده است که از این تعداد ۴۷۶ شعبه شهری و ۲۰۳ روستایی و ۱۴۲ تعداد شعبه سیار و ۵۳۷ شعبه ثابت محسوب می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha