آغاز پذیرش بیمار در بیمارستان فوق تخصصی اکباتان همدان

همدان - ایرنا - پذیرش بیمار در بیمارستان فوق تخصصی اکباتان همدان پس از ۱۴ سال انتظار، در آستانه میلاد با سعادت دخت گرامی نبی اکرم، حضرت فاطمه (س) آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مراسم نمادین راه اندازی این بخش امروز با انتقال و پذیرش کودکان بیمار بستری در بیمارستان بعثت به این بیمارستان برگزار شد.

این طرح نیمه تمام درمانی با اختصاص اعتبارات سفر رییس جمهور، پس از سال‌ها چشم انتظاری مردم همدان، تکمیل و آماده ارایه خدمات دهی شده است.

قرار است در آینده نه چندان دور آیین رسمی افتتاح این پروژه بزرگ درمانی با حضور مسوولان ارشد دولت برگزار و این مرکز درمانی مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان در حاشیه مراسم پذیرش بیمار در بیمارستان تازه تاسیس اکباتان افزود: در نخستین روز انتقال بیماران، بخش کودکان بیمارستان بعثت همدان به بیمارستان فوق‌تخصصی کودکان اکباتان منتقل شدند.

دکتر محمد مهدی مجذوبی اظهار کرد: ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس و ۱۰ دستگاه آمبولانس طی ۲ مرحله بیماران را از بیمارستان بعثت به بخش‌های بستری و آی سی یو نوزادان این بیمارستان منتقل کردند.

وی تاکید کرد: هم‌اینک بخش‌های آزمایشگاه، سی‌تی‌اسکن و بخش‌های پاراکلینیکی فعال و بیمارستان فوق‌تخصصی اکباتان آماده پذیرش بیماران و خدمت‌رسانی به مردم استان است.

وی ادامه داد: بیمارستان فوق‌تخصصی اکباتان با حضور رییس‌جمهور به صورت رسمی گشایش خواهد یافت.

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان از استاندار، نماینده ولی‌فقیه در استان، فرماندار شهرستان همدان و نمایندگان و همه مسوولان استانی به ویژه مقام عالی وزارت بهداشت و معاونان ایشان که دلسوزانه برای بهره‌برداری بیمارستان فوق‌تخصصی کودکان تلاش کردند، قدردانی کرد.

فرماندار همدان نیز گفت: امروز پس از ۱۴ سال انتظار، بخش کودکان بیمارستان بعثت به بیمارستان تخصصی کودکان اکباتان منتقل شد.

مسلم مخفی با بیان اینکه جای خالی بیمارستان فوق تخصصی مخصوص کودکان ‌در استان احساس می‌شد، اظهار کرد: با پذیرش و انتقال بیماران به این مجموعه، بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکباتان امروز آغاز به کار کرد.

آغاز پذیرش بیمار در بیمارستان فوق تخصصی اکباتان همدان

وی با بیان اینکه دسترسی به خدمات درمانی و بیمارستانی یکی از مهمترین شاخص‌های تاثیرگذار در شاخص رفاه و آسایش شهروندان است، اظهار کرد: خوشبختانه با تلاش‌های شبانه‌روزی استاندار همدان، رییس و معاونان دانشگاه، نمایندگان همدان و مسوولان استانی امروز شاهد بهره‌برداری از بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکباتان هستیم.

فرماندار همدان افزود: با پذیرش و انتقال بیماران به این مجموعه، بیمارستان فوق‌تخصصی کودکان اکباتان امروز آغاز به کار کرد و امید است که این هدیه ارزشمند و فاخر از سمت دولت مردمی سیزدهم و مجموعه دانشگاه علوم پزشکی همدان به شهروندان استان همدان مبارک مردم باشد و شاهد رشد روز افزون توسعه خدمات درمانی و بهداشتی در سطح استان باشیم.

آغاز پذیرش اولین بیمار سرپایی در بیمارستان فوق‌تخصصی کودکان اکباتان

همچنین همزمان با انتقال بیماران از بیمارستان بعثت نخستین کودک خردسال در فضای شاد، کودکانه و پر امید بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکباتان با استقبال رییس دانشگاه علوم پزشکی، کادر درمان و مسئولان دانشگاه پذیرش شد.

مادر کودک خردسال همدانی با بیان اینکه به محض ورود به بیمارستان دخترم جذب فضاسازی کودکانه این بیمارستان قرار گرفت، اظهار کرد: برخلاف همیشه دخترم به‌ محض ورود به بیمارستان گریه نکرد و جذب محیط کودکانه بیمارستان شد.

آغاز پذیرش بیمار در بیمارستان فوق تخصصی اکباتان همدان

وی افزود: بیمارستان اکباتان در مرکز شهر قرار دارد و دسترسی مردم به آن آسان خواهد بود که این مزیت بسیار بزرگی برای این بیمارستان محسوب می‌شود.

*گام‌های مثبت در درمان کودکان غرب کشور با بهره‌برداری بیمارستان اکباتان

رییس بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکباتان نیز با بیان اینکه همزمان با انتقال بیماران از بیمارستان بعثت و اینکه ۲ کودک برای نخستین‌بار در این بیمارستان پذیرش شدند، اظهار کرد: بیمارستان با برخورداری از ۲۷۲ تخت و بخش‌های درمانی، جراحی کودکان، ارتوپدی کودکان، هماتولژی کودکان آماده پذیرش و خدمات‌رسانی به مردم استان همدان است.

دکتر غلامرضا کولندی با بیان اینکه بیمارستان فوق‌تخصصی کودکان اکباتان پس از سال‌ها امروز به بهره‌برداری رسید، گفت: بیمارستان با توجه به امکانات و بخش‌های موجود در آن در غرب کشور بی‌نظیر است.

آغاز پذیرش بیمار در بیمارستان فوق تخصصی اکباتان همدان

وی از آمادگی ۱۰۰ درصدی خدمات‌رسانی در همه حوزه‌ها و بخش‌های تخصصی بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکباتان خبر داد و ابراز امیدواری کرد که با بهره‌برداری این بیمارستان شاهد گام‌های مثبتی در حوزه درمان کودکان در غرب کشور باشیم.

وی افزود: بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکباتان با توسعه بخش درمان کودکان در استان همدان به مرکز طبی، درمانی و فوق تخصصی کودکان غرب کشور تبدیل می‌شود.

رییس بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکباتان با بیان اینکه بیمارستان با بهره‌مندی از کادر درمان متخصص حوزه کودکان و امکانات بی‌نظیر به بخش تخصصی کودکان غرب کشور تبدیل خواهد شد، ادامه‌ داد:جای خالی بیمارستان فوق‌تخصصی کودکان در استان همدان احساس می‌شد که با احداث این بیمارستان زمان دسترسی کودکان به خدمات تخصصی درمان به مقدار قابل توجهی کاهش پیدا خواهد کرد و بسیاری از مشکلات همشهریان برطرف می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha