۱۰ دی ۱۴۰۲، ۸:۵۴
کد خبرنگار: 992
کد خبر: 85338523
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گام عملی دولت سیزدهم برای خودکفایی گوشت قرمز بوشهر

بوشهر - ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر گفت: حمایت‌های دولت سیزدهم از بخش خصوصی باعث شده تا با ساخت نخستین کشتارگاه صنعتی دام زمینه خودکفایی گوشت قرمز این استان فراهم شود.

به گزارش ایرنا " علی باستین " روز یکشنبه در نشست بررسی روند ساخت نخستین کشتارگاه صنعتی دام بوشهر اظهار کرد: این کشتارگاه با یکهزارو ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و براساس برنامه ریزی انجام شده دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد.

وی با بیان اینکه استان بوشهر کشتارگاه صنعتی استاندارد ندارد افزود: این امر باعث شده تا واحدهای پرواربندی دام‌های سبک و سنگین استان برای ذبح دام‌ و بسته‌بندی، آنها را به خارج از استان منتقل کنند .

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر یادآور شد: ساخت نخستین کشتارگاه صنعتی دام بوشهر با مشارکت بخش خصوصی دهه فجر سال قبل آغاز شد و با بهره برداری تا اسفند ماه امسال زمینه اشتغالزایی مستقیم ۴۰ نفر را فراهم می کند.

باستین تصریح کرد: در راستای سرعت بخشی در اجرای این طرح مشکلات آن در زمینه آب، راه دسترسی، گازرسانی و دیگر موارد بررسی و با مشارکت مسئولان و مدیران دستگاه ها بزودی برطرف می‌شود.

وی ادامه داد: با بهره‌برداری از این طرح گوشت قرمز مورد نیاز مردم استان بوشهر پس از کشتار بسته‌بندی و توزیع می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر بیان کرد: گوشت قرمز مصرفی و مورد نیاز استان بوشهر روزانه ۳۰تن است و بهره برداری از این طرح این استان را از سایر استان‌های کشور در این حوزه بی‌نیاز می‌کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha