سند جامع امر به معروف و نهی از منکر در حال تهیه و تدوین است

ساری - ایرنا - دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور با بیان اینکه این ستاد به لحاظ منابع، ساختار و جایگاه دچار ضعف است، گفت: به منظور رفع مشکلات پیش روی این ستاد و رسیدن به حکمرانی متعالی و دینی، تهیه و تدوین سند جامع امر به معروف و نهی از منکر کشور در دستور کار قرار گرفت و در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام محمدحسین طاهری آکردی روز دوشنبه در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر ساری برگزار شد، اظهارکرد: در گام نخست تدوین سند جامع سیاست‌های کلان امر به معروف و نهی از منکر با هدف مشخص شدن وظیفه هر دستگاه باید مورد توجه قرار گیرد. در گام بعدی نیز لازم است که برای سیاست‌های اجرایی ستاد امر به معروف و نهی از منکر سندی تهیه شود و به تصویب برسد تا گستره امر به معروف و نهی از منکر در حوزه‌های مختلف از جمله حوزه‌ محیط زیست، بهداشت، ورزش و اقتصاد مشخص شود.

وی پیگری مطالبات مردم و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی، قانون‌گرایی و تعامل با دستگاه‌های اجرایی را چهار محور اصلی فعالیت ستاد امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد و افزود: قانون برای ستاد امر به معروف پنج وظیفه در بخش‌های آموزش، شوراهای امر به معروف دستگاه‌ها، عفاف و حجاب، حمایت از آمران و ناهیان و تشکل‌های مردمی تعریف کرده که به دنبال انجام کار تخصصی در این عرصه‌ها هستیم.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب بهترین آمر به معروف و بزرگترین مطالبه‌گر هستند و خط مشی این ستاد نیز آمر به معروف و مطالبه‌گری مبتنی بر بیانات ایشان است.

طاهری آکردی خاطرنشان کرد: آموزش تشکل‌ها برای پیگیری درست مطالبات و گروه‌بندی دستگاه‌ها بر اساس تخصص‌شان با هدف احصاءِ معروفات و منکرات از دیگر اقدامات این ستاد است.

سند جامع امر به معروف و نهی از منکر در حال تهیه و تدوین است

وی با بیان این‌که مطالبه‌گری مبنای فعالیت در این ستاد است، گفت: در اصل هشتم قانون اساسی نیز بر این امر تاکید شده است. نظارت مردم بر مردم و نظارت مردم به دولت ۲ عنصر مغفول مانده در ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور بود که در ساختار جدید به این ۲ موضوع مهم توجه اساسی شده است.

طاهری آکردی بر لزوم اتخاذ راهکار درست و اصولی به منظور افزایش قدرت مطالبه‌گری بین مردم تاکید کرد و افزود: در سند جدید امر به معروف و نهی از منکر به این موضوع مهم نیز توجه اساسی شده است. ضمن اینکه باید جامعه را نسبت به تبلیغ و ترویج امر به معروف و نهی از منکر حساس کنیم تا نسبت به مسایل پیرامونی خود بی‌تفاوت نباشند.

وی از طراحی ساختار جدید در ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور خبرداد و اظهار کرد: هدف اصلی در این ساختار، رسیدن به حکمرانی متعالی و دینی است که در این مسیر از نظرات نخبگان، متخصصان و صاحب‌نظران نیز در حال بهره‌گیری هستیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: مدل و ساختار جدید ستاد امر به معروف و نهی از منکر با در نظر گرفتن رسالت‌ها و مأموریت‌های این نهاد فراقوه‌ای طراحی شده است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور در ارتباط با حمایت‌های ستاد امر به معروف از آمران و ناهیان نیز گفت: به دنبال معاضدت قضایی در آمران و ناهیان با استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی وکلا و حقوقدانان هستیم.

طاهری آکردی با بیان اینکه صدای ستاد امر به معروف در برابر تضییع حقوق مردم بلند است، بیان کرد: نمی‌توانیم نسبت به کارهایی که نظام را زیر سؤال می‌برد و حقوق مردم را تضییع می‌کند بی‌تفاوت باشیم. ستاد امر به معروف و نهی از منکر نباید به عنوان یک اداره دیده شود، بلکه نیازمند نگاه جامعی درباره آن هستیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha