تاتارعلیا، شهر پروژه‌های نیمه‌تمام/ وقتی سفر عالی‌ترین مقام دولت برای مردم شیرین می‌شود
سالن ورزشی نیمه تمام شهر تاتار علیا

گنبدکاووس- ایرنا- «تاتارعلیا» از شهرهای کوچک شهرستان رامیان در شرق استان گلستان است که با گذشت ۱۲ سال از ارتقا به شهر اما برخی پروژه‌های زیرساختی، عمرانی و خدماتی در آن با وجود شروع عملیات اجرایی آن ها از سال ها قبل، اکنون برای تکمیل نیاز به همت مضاعف مدیران ملی و استانی دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سالن ورزشی، مصلی اهل سنت، ساختمان‌های کلانتری و مرکز خدمات جامع سلامت از جمله پروژه‌های نیمه‌تمام شهر پنج هزار و ۶۰۰ نفری تاتار علیا هستند که ۲ مورد اول و دوم آن با ۱۸ سال قدمت رکوددار طرح‌های نیمه‌تمام در این شهر کوچک گلستان می‌باشند.

در کنار پروژه‌های نیمه تمام که تا قبل از روی کارآمدن دولت سیزدهم در تاتار علیا به حال خود رها شده بودند، اهالی شیعه و اهل سنت این شهر و چند روستای همجوار آن که در مجموع حدود ۱۰ هزار نفر می‌شوند، از داشتن یک مرکز خدمات درمانی شبانه‌روزی و مرکز فوریت‌های پزشکی اورژانس ۱۱۵ نیز محروم هستند.

تاتارعلیا، شهر پروژه‌های نیمه‌تمام/ وقتی سفر عالی‌ترین مقام دولت برای مردم شیرین می‌شود

اهتمام دولت سیزدهم و کارگزاران آن به تسریع در تکمیل پروژه‌های نیمه تمام مطالبه اهالی، معتمدان و بزرگان اقوام و مذاهب تاتار علیا بود که دیروز چهارشنبه ۲۰ دیماه در سفر استاندار گلستان به این شهر مطرح شد، سفری که به گفته اهالی و بزرگان تاتار علیا، نخستین سفر عالی‌ترین مقام دولت در استان و از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون به این شهر است و برای مردم این شهر روز خاطره‌انگیزی بود.

خوشحالی و شور و شعف در چهره بیشتر مردمان، بزرگان و متعمدان تاتار علیا از اینکه عالی‌ترین مقام دولت در گلستان به شهرشان آمده نمایان بود و آنها ضمن قدردانی از اهتمام دولت سیزدهم و مدیران آن به این شهر و از سرگیری عملیات اجرایی پروژه‌های نیمه تمام و به حال خود رها شده آن، خواستار تسریع در تکمیل این پروژه‌ها و دیگر مسائل و مشکلات این شهر شدند.

سالن ورزشی

تنها سالن ورزشی شهر تاتار علیا که عملیات اجرایی آن به گفته مدیرکل ورزش و جوانان گلستان از سال ۱۳۸۴ با زیربنای هزار و ۱۸۸ مترمربع شروع شده و در مرحله فونداسیون و اسکلت با مجموع پیشرفت فیزیکی ۴۵ درصد باقی مانده بود، با اهتمام دولت سیزدهم عملیات اجرایی آن از سال گذشته از سرگرفته شد.

قاسم برزمینی افزود: برای تکمیل این پروژه سال گذشته ۱۴ میلیارد ریال از منابع استانی تخصیص و در حال هزینه شدن است ضمن اینکه امسال هم ۳۳ میلیارد ریال اعتبار برای آن پیش‌بینی شده که تاکنون سه میلیارد ریال آن تخصیص یافته است.

وی اضافه کرد: در سفر دوم رییس جمهور و برخی اعضای هیات دولت به گلستان نیز مبلغ ۳۰ میلیارد ریال اعتبار دیگر برای تکمیل سالن ورزشی شهر تاتار علیا مصوب شد.

تاتارعلیا، شهر پروژه‌های نیمه‌تمام/ وقتی سفر عالی‌ترین مقام دولت برای مردم شیرین می‌شود
عکس یادگاری استاندار گلستان با نوجوانان فوتبالیست شهر تاتار علیا

برزمینی بابیان اینکه برای تکمیل این پروژه با اعتبارات مصوب سفر دوم ریاست جمهوری در مجموع به به ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است، ادامه داد: در صورت تخصیص اعتبارات مورد نیاز سالن ورزشی شهر تاتار علیا تا دهه فجر سال ۱۴۰۳ به بهره‌برداری خواهد رسید.

استاندار گلستان هم با تاکید بر ضرورت تکمیل سالن ورزشی این شهر، از مدیران متولی و مدیریت و برنامه‌ریزی استان خواست با تامین منابع مورد نیاز این پروژه را در زمان وعده داده شده به بهره‌برداری برسانند.

علی محمد زنگانه که شور و اشتیاق ورزشکاران تاتار علیا به ویژه نوجوانان فوتبالیست این شهر را در زمین خاکی که در برخی نقاط آن علف‌های سبز طبیعی روییده و کنار سالن ورزشی واقع شده بود، از مدیرکل ورزش و جوانان گلستان خواست برای تجهیز زمین فوتبال به سیستم روشنایی مساعدت کند.

مدیرکل ورزش و جوانان گلستان هم که آمادگی مسوولان شهری را برای مشارکت در این زمینه دید، گفت: مبلغ سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از محل ماده موسوم به ۵۳ مساعدت خواهد کرد.

استاندار گلستان هم که از شور و شعف نوجوانان فوتبالیست تاتار علیا به یاد دوران جوانی و ورزش خود افتاده بود ضمن اهدای هدایایی به فوتبالیست‌های این شهر و گرفتن عکس یادگاری با آنها، هوس زدن پنالتی کرد و ۲ بار پشت توپ قرار گرفت اما توپش گل نشد.

نکته جالب توجه در این حضور مشخص شدن رنگ آبی و استقلالی بودن استاندار گلستان بود و اگرچه در بین نوجوانان فوتبالیست چند نفری استقلالی بودند اما بیشتر آنها پرسپولیسی و از گل نشدن پنالتی‌های استاندار خوشحال شدند.

مصلی اهل سنت

مصلی اهل سنت تاتار علیا از دیگر پروژه‌های با قدمت ۱۸ ساله این شهر بود که با گذشت این همه سال اما همچنان نیمه تمام باقی مانده و تنها با کمک‌های مردمی به پیشرفت حدود ۷۰ درصدی رسیده است.

امام جمعه اهل سنت و برخی علمای و روحانیون تاتار علیا خواستار اهتمام ویژه دولت به تکمیل این پروژه شدند، پروژه‌ای که از ابتدای شروع عملیات اجرایی تاکنون و با کمک‌های مردمی افزون بر ۱۰۰ میلیارد ریال برای آن هزینه شده است.

تاتارعلیا، شهر پروژه‌های نیمه‌تمام/ وقتی سفر عالی‌ترین مقام دولت برای مردم شیرین می‌شود
مصلی درحال ساخت اهل سنت شهر تاتار علیا

استاندار گلستان در حاشیه بازدید از مصلی در حال ساخت اهل سنت تاتار علیا که آخوند «ابوبکر خوجملی» دستیار وی در امور اهل سنت هم حضور داشت، قول مساعدت حدود چهار میلیارد ریالی از منابع استانی را داد.

ساختمان کلانتری

ساختمان در حال ساخت کلانتری تاتار علیا که چند سالی است، عملیات اجرایی آن آغاز اما به سبب عدم تخصیص اعتبارات مورد نیاز نیمه کاره به حال خود رها شده بود از دیگر پروژه‌های این شهر کوچک است.

به گفته سرهنگ ابوالفضل وزیری فرمانده انتظامی شهرستان رامیان برای تکمیل ساختمان کلانتری تاتار علیا که ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، ۶۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

تاتارعلیا، شهر پروژه‌های نیمه‌تمام/ وقتی سفر عالی‌ترین مقام دولت برای مردم شیرین می‌شود
بازدید استاندار گلستان در ساختمان نیمه تمام کلانتری تاتار علیا

وی بیان داشت: هم اکنون ماموران کلانتری شهر تاتار علیا در یک ساختمان استیجاری به انجام وظایف مشغول هستند.

علی محمد زنگانه استاندار گلستان در این بازدید از مدیران ستادی خود خواست تا با تامین منابع مورد نیاز به ویژه از منابع سفر دوم ریاست جمهوری به گلستان، نسبت به تکمیل ساختمان کلانتری تاتار علیا اقدام کنند.

مرکز خدمات جامع سلامت

ساختمان مرکز خدمات جامع سلامت تاتار علیا از دیگر پروژه‌های نیمه‌تمام این شهر کوچک است که به سبب نیاز اهالی در دولت سیزدهم و از یک سال پیش عملیات اجرایی آن آغاز شده و اکنون ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان در حاشیه بازدید استاندار گلستان از این پروژه گفت: عملیات اجرایی این پروژه آبان ماه سال گذشته در زمینی به مساحت سه هزار و ۱۸۰ مترمربع و با زیربنای ۶۰۰ مترمربع آغاز شد.

سعید گلفیروزی افزود: اعتبار پیش بینی شده برای مرکز خدمات جامع سلامت شهر تاتار علیا ۱۲۰ میلیارد ریال است که تاکنون ۲۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تخصیص و هزینه شده است.

وی اضافه کرد: برای تکمیل ساختمان این پروژه ۸۵ میلیارد ریال و برای تجهیز آن نیز ۱۵ میلیارد ریال اعتبار نیاز است که در صورت تامین منابع اعتباری تا دهه فجر سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

تاتارعلیا، شهر پروژه‌های نیمه‌تمام/ وقتی سفر عالی‌ترین مقام دولت برای مردم شیرین می‌شود
ساختمان نیمه تمام مرکز خدمات جامع سلامت شهر تاتار علیا

گل فیروزی ادامه داد: راه‌اندازی مرکز فوریت‌های پزشکی اورژانس ۱۱۵ در تاتار علیا مشمول داشتن برخی استانداردها از جمله جمعیت ۲۵ هزار نفری و بعد مسافت با نزدیکترین پایگاه اورژانس است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان تصریح کرد: با این حال به سبب وسعت و پراکندگی شهر و روستاهای همجوار تاتار علیا پیگیری‌های لازم برای تحقق مطالبه مردم این منطقه برای استقرار اورژانس ۱۱۵ در حال انجام است.

علی‌محمد زنگانه استاندار گلستان هم در این بازدید از رییس دانشگاه علوم پزشکی استان خواست تا تخصیص اعتبارات مورد نیاز از منابع ملی برای تکمیل مرکز خدمات جامع سلامت تاتار علیا، از منابع داخلی این پروژه را ظرف یکسال آینده تکمیل و تجهیز کند.

اهتمام دولت به تکمیل پروژه‌های نیمه گلستان

با روی کار آمدن دولت انقلابی و جهادی آیت الله رییسی، تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام در سراسر کشور از جمله در استان گلستان در اولویت دولت سیزدهم قرار گرفته و به گفته استاندار این استان شمالی، دولت اهتمام ویژه به تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام و بن‌بست‌شکنی در شروع دوباره عملیات اجرایی طرح‌هایی که حدود دو دهه یا بیشتر در گلستان به حال خود رها شدند، دارد.

تاتارعلیا، شهر پروژه‌های نیمه‌تمام/ وقتی سفر عالی‌ترین مقام دولت برای مردم شیرین می‌شود
سخنرانی استاندار گلستان در جمع مردم شهر تاتار علیا

علی محمد زنگانه در جمع مردم تاتار علیا بیان داشت: احیای خلیج گرگان، پتروشیمی گلستان و طرح جمع آوری فاضلاب شهر گنبدکاووس را از جمله طرح‌های راکد با قدمت طولانی در این استان برشمرد که دولت سیزدهم آنها را احیا کرد.

وی، پیشرفت و توزیع عادلانه فرصت‌ها، اعتبارات و امکانات در بین شهرها و روستاهای گلستان را راهبرد دولت سیزدهم ذکر کرد و اظهار داشت: در ۲.۵ سال عمر دولت جهادی آیت‌الله رییسی اقدامات عمرانی و زیرساختی خوبی در این استان انجام شده است.

زنگانه یادآور شد: تا قبل از دولت سیزدهم در توزیع عادلانه فرصت‌ها و امکانات برخی شهرهای گلستان سهمی نداشتند اما در این دولت اعتبارات خوبی دریافت کردند.

استاندار گلستان تصریح کرد: توجه به همه شهرها و روستاهای گلستان متناسب با ظرفیت‌ها و توزیع عادلانه امکانات بین آنها، تاکید ویژه رییس جمهور محترم به استانداران است.

عملکرد دولت در شهر تاتار علیا قابل قبول است

فرماندار رامیان هم در دیدار مردمی استاندار گلستان با اهالی تاتار علیا ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان این شهرستان بالاخص ۱۲ شهید این شهر گفت: در ۲.۵ سال عمر دولت سیزدهم اقدامات خوبی توسط دستگاه‌های اجرایی و خدماتی در تاتار علیا انجام شده است.

علی جوان حاذق‌خواه افزود: در این مدت بالغ بر ۸۰ میلیارد ریال کار عمرانی توسط شهرداری تاتار علیا انجام شده و بودجه ۹۵ میلیارد ریالی امسال شهرداری هم در ۹ ماه گذشته محقق شده است.

وی اضافه کرد: طی ۲.۵ سال گذشته آب و فاضلاب ۱۵۰ میلیارد ریال، شرکت برق ۸۸ میلیارد ریال، کمیته امداد ۸۳ میلیارد ریال، بهزیستی ۲۷ میلیارد ریال، راهداری ۱۱ میلیارد ریال، ورزش و جوانان ۲۳ میلیارد ریال، شبکه بهداشت و درمان ۲۱ میلیارد ریال و جهاد کشاورزی ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه کرده‌اند.

جوان حاذق‌خواه ادامه داد: با همه اعتبارات و خدمات انجام شده، شهر تاتار علیا نیاز به توجه بیشتر مدیران به ایجاد و تکمیل زیرساخت‌ها دارد.

به گفته وی، تکمیل مرکز خدمات جامعی سلامت، سالن ورزشی و ساختمان کلانتری، خرید خودرو حمل زباله، اختصاص زمین برای طرح نهضت ملی مسکن، ایجاد شعبه بانکی، تعریض پل ورودی از سمت روستای هیوه‌چی، زیرسازی و آسفالت معابر و احداث جایگاه سوخت از مطالبات مردم شهر تاتارعلیا است.

فرماندار رامیان همچنین با اشاره به وجود وحدت و همدلی و زندگی مسالمت‌آمیز اقوام ساکن در شهر تاتارعلیا افزود: مردم این شهر ولایی و انقلابی هستند و در همه صحنه‌ها به ویژه انتخابات حضور پررنگ دارند.

شهر تاتار علیا از توابع شهرستان رامیان درشرق استان گلستان است که اقوام و مذاهب اسلامی جمعیت حدود ۶ هزار نفری آن را تشکیل می‌دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha