راهبرد دولت سیزدهم در گلستان پیشرفت و توزیع عادلانه اعتبارات است

گنبدکاووس- ایرنا- استاندار گلستان، پیشرفت و توزیع عادلانه فرصت‌ها، اعتبارات و امکانات در بین شهرها و روستاهای این استان را راهبرد دولت سیزدهم ذکر کرد و گفت: در ۲.۵ سال عمر دولت جهادی آیت‌الله رییسی اقدامات عمرانی و زیرساختی خوبی در این استان انجام شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی محمد زنگانه عصر چهارشنبه در جمع مردم شهر تاتارعلیا از توابع شهرستان رامیان افزود: در قبل از دولت سیزدهم در توزیع عادلانه فرصت‌ها و امکانات برخی شهرهای گلستان سهمی نداشتند اما در این دولت اعتبارات خوبی دریافت کردند.

وی اضافه‌ کرد: توجه به همه شهرها و روستاهای گلستان متناسب با ظرفیت‌ها و توزیع عادلانه امکانات بین آنها، تاکید ویژه رییس جمهور محترم به استانداران است.

زنگانه همچنین از وحدت، اتحاد و انسجام بین اقوام و مذاهب اسلامی ساکن در گلستان را نقطه قوت و نعمت الهی دانست دانست بر لزوم حفط و تقویت آن از سوی همه اقشار مردم بویژه گروه‌های سیاسی تاکید کرد.

استاندار گلستان بیان داشت: وجود منازعه و اختلاف مهمترین مانع پیشرفت استان است که باید از آن پرهیز کرد.

زنگانه همچنین برلزوم تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام شهر تاتار علیا از جمله سالن ورزشی، ساختمان کلانتری، مرکز جامع سلامت و مصلی اهل سنت تاکید کرد.

وی همچنین با بیان اینکه دولت نگاه ویژه به توسعه گلستان و جبران عقب‌ماندگی‌های زیرساختی آن دارد، افزود: امروز در سایه توجه دولت استان گلستان در مسیر پیشرفت و توسعه قرار گرفته است.

زنگانه اضافه کرد: امروز رشد اقتصادی گلستان از منفی پنج در دولت قبل به مثبت سه درصد در ۲.۵ سال اخیر دولت سیزدهم رسیده است.

استاندار گلستان از رشد جهار برابری تخصیص اعتبارات به گلستان در دولت سیزدهم نسبت به سال آخر دولت قبل خبر داد و گفت: در سفر دوم رییس جمهور به استان ۱۳۵ هزار میلیارد ریال اعتبار تصویب شد.

وی بیان داشت: در این سفر همچنین ۲۶۰ هزار میلیارد ریال پروژه عمرانی و خدماتی افتتاح و عملیات اجرایی تعدادی پروژه به ارزش هزار میلیارد ریال هم شروع شد.

زنگانه گفت: در مجموع در دولت سیزدهم بیش از ۱۵۰ همت اعتبار به گلستان داده شده است که بنا داریم این رقم را تا افق ۱۴۰۴ به ۲۲۴ همت افزایش دهیم.

دولت سیزدهم هیچ لیستی در انتخابات ندارد و از لیستی هم حمایت نمی‌کند

استاندار گلستان همچنین به انتخابات ۱۱ اسفند امسال هم اشاره‌ کرد و گفت: بحمدالله در بین داوطلبان ثبت‌نام کننده و تایید صلاحیت شده برای انتخابات در گلستان از همه اقوام و مذاهب و سلایق سیاسی حتی مخالفان دولت هم نامزد وجود دارد.

زنگانه افزود: دولت سیزدهم برخلاف دولت‌های قبل هیچ لیستی در انتخابات ندارد و از لیستی هم حمایت نمی‌کند و فقط وظیفه برگزاری انتخابات سالم و رقابتی با حضور و مشارکت حداکثری مردم برای تشکیل مجلسی قوی را انجام خواهد داد.

فرماندار رامیان هم در این نشست با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان این شهرستان بالاخص ۱۲ شهید تاتار علیا گفت: در ۲.۵ سال عمر دولت سیزدهم اقدامات خوبی توسط دستگاه‌های اجرایی و خدماتی در این شهر با جمعیت تقریبی ۶ هزار نفر انجام شده است.

علی جوان حاذق‌خواه افزود: در این مدت بالف بر ۸۰ میلیارد ریال کار عمرانی توسط شهرداری تاتار علیا انجام شده و بودجه ۹۵ میلیارد ریالی امسال شهرداری هم در ۹ ماه گذشته محقق شده است

وی اضافه کرد: طی ۲.۵ سال گذشته آب و فاضلاب ۱۵۰ میلیارد ریال، شرکت برق ۸۸ میلیارد ریال، کمیته امداد ۸۳ میلیارد ریال، بهزیستی ۲۷ میلیارد ریال، راهداری ۱۱ میلیارد ریال، ورزش و جوانان ۲۳ میلیارد ریال، شبکه بهداشت و درمان ۲۱ میلیارد ریال و جهاد کشاورزی ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه کرده‌اند.

جوان حاذق‌خواه ادامه داد: با همه اعتبارات و خدمات انجام شده، شهر تاتار علیا نیاز به توجه بیشتر مدیران به ایجاد و تکمیل زیرساخت‌ها دارد.

به گفته وی، تکمیل مرکز خدمات جامعی سلامت، سالن ورزشی و ساختمان کلانتری، خرید خودرو حمل زباله، اختصاص زمین برای طرح نهضت ملی مسکن، ایجاد شعبه بانکی، تعریض پل ورودی از سمت روستای هیوه‌چی، زیرسازی و آسفالت معابر و احداث جایگاه سوخت از مطالبات مردم شهر تاتارعلیا است.

فرماندار رامیان همچنین با اشاره به وجود وحدت و همدلی و زندگی مسالمت‌آمیز اقوام ساکن در شهر تاتارعلیا افزود: مردم این شهر ولایی و انقلابی هستند و در همه صحنه‌ها به ویژه انتخابات حضور پررنگ دارند.

شهر تاتارعلیا از توابع شهرستان رامیان در سال ۱۳۹۰ به شهر ارتقا یافته و ۱۳۸ هکتار وسعت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha