رقابت نامزدهای انتخاباتی در استان سمنان با هدف تقوا و به دور از توهین باشد

شاهرود - ایرنا - استاندار سمنان گفت: نامزدهای انتخابات مراقبت کنند در رقابت با یکدیگر از توهین و افترا پرهیز کرده و با هدف تقوا وارد میدان شوند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدمحمدرضا هاشمی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته در حسینیه اعظم مدرسه قلعه شاهرود، افزود: نامزدهای انتخاباتی رقابت سالم را در دستور کار خود قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، نخستین مشارکت مردمی در دولت سیزدهم است، ابراز کرد: این نخستین انتخابات بعد از نا آرامی های سال ۱۴۰۱ است، مردم ایران اسلامی باید به همه بدخواهان نظام بفهمانند، پای نظام، انقلاب و رهبر معظم انقلاب ایستاده‌اند.

هاشمی با بیان اینکه مردم استان سمنان حمایت از نظام و تمکین از رهبر معظم انقلاب را با حضور در انتخابات ثابت می کنند، اظهار کرد: امنیت و سلامت در برگزاری انتخابات تضمین می شود.

استاندار سمنان حضور مردم در پای صندوق های رای را بخاطر انقلاب، شهدا و رهبر معظم انقلاب دانست و گفت: رفع مشکلات اقتصادی در اولویت کار دولت حضرت آیت الله رییسی قرار دارد.

وی به منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص شرکت در انتخابات اشاره کرد و افزود: همه روز جمعه ۱۱ اسفندماه دیگران را تشویق به حضور در انتخابات کنند.

هاشمی با بیان اینکه آینده‌نگری رهبر معظم انقلاب بسیار تاثیر گذار است، ابراز کرد: تقوا، دینداری، ولایتمداری و همچنین ولایت پذیری از ویژگیهای برجسته مردم استان سمنان است.

استاندار سمنان با بیان اینکه در اربعین همه به عشق امام حسین(ع) لبیک می‌گوییم، افزود: امسال در ۱۱ اسفند باید به فرزند حضرت زهرا (س)، مقام معظم رهبری لبیک گوییم.

استاندار سمنان با اشاره به اینکه امروزه چشم امید همه جهان اسلام به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، تصریح کرد: شرکت در انتخابات می‌تواند در عملکرد محور مقاومت مردم مظلوم و بی دفاع غزه تاثیرگذار باشد.

۶۷۹ شعبه اخذ رای در استان سمنان پیش‌بینی شده است که از این تعداد ۴۷۶ شعبه شهری و ۲۰۳ روستایی و ۱۴۲ تعداد شعبه سیار و ۵۳۷ شعبه ثابت محسوب می شود.

صلاحیت ۱۱۱ داوطلب انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از مجموع ۲۵۲ داوطلب چهار حوزه انتخابیه استان سمنان معادل بیش از ۴۴ درصد با اعلام ستاد انتخابات استان مورد تایید هیات نظارت مرکزی قرار گرفته است.

به گزارش ایرنا، از مجموع ۲۵۲ داوطلب ثبت‌نام قطعی در استان ۹ نفر از داوطلبان ورود به مجلس شورای اسلامی احراز صلاحیت نشدند و ۳۷ نفر از ثبت نام‌کنندگان نیز مدارک پرونده خود را تکمیل نکردند و پرونده ۲۲۹ نفر از این افراد در هیات‌های نظارت مورد بررسی قرار گرفت و از این تعداد، صلاحیت ۱۱۱ نفر تایید و صلاحیت ۷۲ نفر نیز رد شد.

از مجموع ۲۵۲ داوطلب که در چهار حوزه‌ انتخابیه استان سمنان نام‌نویسی کردند، ۶ نفر قبل از بررسی صلاحیت‌ها از ادامه روند نامزدی انصراف دادند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha