حل آسیب‌های اجتماعی از دغدغه‌های اندیشکده حکمرانی زنجان است

زنجان - ایرنا - دبیر کارگروه اجتماعی، زنان و خانواده اندیشکده حکمرانی استان زنجان گفت: انجام مطالعات آینده پژوهی در حوزه آسیب‌های اجتماعی و مسائل نوظهور مرتبط با خانواده و راه حل یابی و پشتیبانی از فرایندهای تصمیم سازی و تصمیم گیری در استان از مهمترین دغدغه‌ها و فعالیت‌های این کارگروه در استان است.

زهرا بابازاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این کارگروه، فعالیت خود را جهت مساله شناسی و اولویت بندی آسیب های اجتماعی و مسائل حوزه زنان و خانواده در استان آغاز کرده است.

دکترای مطالعات زنان و خانواده و پژوهشگر مسائل زنان، گفت:این کارگروه سعی دارد با کمک نخبگان، خبرگان و محققان استانی برای شناسایی و اولویت بندی نظام مسائل حوزه زنان و خانواده و ترجیحات استان اقدام کند.

بابازاده افزود: برقراری تعاملات مناسب با مجمع نمایندگان استان، شناسایی و برقراری ارتباط هدفمند بین دانشگاهها، دستگاه ها، موسسات پژوهشی و هسته های علمی، تسهیلگری به منظور اثرگذاری و اثربخشی اندیشکده های استانی در فرآیند قانونگذاری ملی، برنامه ریزی های منطقه ای و محلی و نظارتهای میدانی جزو اولویت های کارگروه است.

به گفته بابازاده، این کارگروه ضمن تعامل با نهادهای مربوط با تشکیل جلسات هم اندیشی با متخصصین در نظر دارد نظام‌ مسائل حوزه اجتماعی، زنان و خانواده استان را شناسایی کند و جهت ارائه راهکارهای حقوقی و سیاستی، نشست‌های فصلی برگزار نماید.

وی اضافه کرد: این رهیافتها در اختیار مرکز پژوهشهای مجلس، مجمع نمایندگان و دستگاههای اجرایی استان قرار می گیرد.

بیستمین اندیشکده حکمرانی کشور در استان زنجان آذرماه سال ۱۴۰۲ با هدف اصلاح نظام حکمرانی و بر مبنای چهار عنصر کارآمدسازی، شفاف سازی، هوشمندسازی و مردمی سازی افتتاح شد.

در ادامه شورای علمی این اندیشکده به ریاست داود حسنی و ۱۰ نفر از اساتید و پژوهشگران استان زنجان با تشکیل هشت کارگروه تخصصی آغاز به کار کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha