۲۵ دی ۱۴۰۲، ۹:۴۸
کد خبرنگار: 1053
کد خبر: 85354479
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

سهم احداث مسکن روستایی قزوین ۲ برابر شد

۲۵ دی ۱۴۰۲، ۹:۴۸
کد خبر: 85354479
سهم احداث مسکن روستایی قزوین ۲ برابر شد

قزوین - ایرنا - مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قزوین گفت: سهم مقاوم سازی و ساخت مسکن در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر استان قزوین از چهار هزار واحد سال گذشته به هشت هزار واحد در سال جدید افزایش یافت.

فرهاد سبحانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: براساس مصوبه هیات وزیران طی هفته های گذشته و ابلاغ آن به بانک های عامل، فرآیند ارایه تسهیلات بهسازی و ساخت مسکن روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر برای هر واحد به سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال افزایش پیدا کرد.

وی ادامه داد: برهمین اساس و با توجه به اینکه متقاضیان نیازی ندارند برای دریافت تسهیلات به بانک های عامل مراجعه کنند، بنیاد مسکن اسامی در حال ارایه مدارک و معرفی متقاضیان این تسهیلات به بانک های عامل است تا در اسرع وقت نسبت به پرداخت آن اقدام شود.

به گفته وی، میزان کارمزد تسهیلات سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی، پنج درصد بوده و مدت زمان پرداخت آن که همانند گذشته به صورت سفته های زنجیره ای صورت می گیرد، با ۲ سال زمان استراحت، ۲۰ ساله در نظر گرفته شده است.

سبحانی با اشاره به متقاضیانی که طی سه سال گذشته و از تسهیلات ۵۰۰ میلیون تا ۲ میلیارد ریالی ساخت مسکن استفاده کرده اند اما به دلایلی از جمله افزایش قیمت ها موفق به پایان کار خود نشده اند، خاطرنشان کرد: این افراد که با بررسی های صورت گرفته به سه هزار و ۵۰۰ مورد در استان قزوین می رسند، می توانند از تسهیلات مکملی در نظر گرفته شده استفاده کرده و نسبت به پایان ساخت واحد خود اقدام کنند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اضافه کرد: این در حالی است که نواحی منفصل شهری مشمول دریافت این تسهیلات نمی شوند چرا که متقاضیان این بخش برای دریافت پروانه ساخت به شهرداری ها مراجعه می کنند و مشمول طرح روستایی نمی شوند اما می توانند از وام های جهش تولید مسکن و یا پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی در نظر گرفته شده برای نواحی خود بهره مند شوند.

وی، قزوین را جزو استان های موفق در حوزه پرداخت تسهیلات مسکن روستایی دانست و اعلام کرد: سال گذشته بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قزوین توانست با پرداخت ۹۳ درصدی تسهیلات ساخت و سازهای روستایی جزو ۶ استان برتر کشور در این حوزه باشد و امیدواریم با افزایش میزان تسهیلات بانکی شاهد اتفاقات خوبی در سطح روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر استان باشیم.

استان قزوین دارای ۸۴۵ روستای دارای سکنه است که ۶۷ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی، یعنی معادل ۷۲ درصد این واحدها بهسازی و مقاوم سازی شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha