کشف حدود نیم تن گوشت قاچاق تا خدمات به کشاورزان سیل‌زده میامی

سمنان - ایرنا - جهادکشاورزی استان سمنان ۴۵۷ کیلوگرم گوشت قاچاق کشف کرد و خدمات متنوعی از پرداخت تسهیلات، بذر غلات تا غرامت به کشاورزان سیل‌زده در شهرستان میامی ارایه شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سرپرست مدیریت نظارت و بازرسی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان روز چهارشنبه به رسانه ها گفت: ۴۵۷ کیلوگرم گوشت گوساله منجمد قاچاق مربوط به تنظیم بازار در سمنان کشف و یک دستگاه خودروی سواری حامل آن توقیف شد.

عبدالمجید نجاتی بیان کرد: این میزان گوشت قاچاق در یک دستگاه خودروی سواری در پلیس راه دومنظوره سمنان- دامغان کشف و ضبط و ماشین حامل گوشت نیز توقیف شد.

وی با اشاره به گزارش شبانه همکاران فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان سمنان درباره توقیف یک دستگاه خودرو سواری حامل گوشت‌های گوساله منجمد تنظیم بازار گفت: بازرسان جهادکشاورزی سمنان به قید فوریت به همراه کارشناسان دامپزشکی شهرستان سمنان در محل حاضر شدند.

سرپرست مدیریت نظارت و بازرسی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان خاطرنشان کرد: با رصد انجام شده و با دستور قاضی کشیک، خودرو توقیف و به پارکینگ انتقال داده شد و گوشت‌های قاچاق در سردخانه تخلیه و تحویل مدیریت بازرسی و نظارت سازمان جهاد کشاورزی شد.

نجاتی افزود: پرونده این تخلف قاچاق گوشت تنظیم و برای مقام تعزیرات حکومتی ارسال شد.

خدمات متنوع به کشاورزان سیل‌زده در میامی

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میامی نیز با اشاره به خسارت‌های سیل آبان ماه در منطقه کالپوش میامی گفت: کمک‌رسانی و حمایت از کشاورزان خسارت‌زده در حال انجام است.

محمد حسینی ادامه داد: از همان زمان وقوع سیل تیم‌های متعدد برای ارزیابی حادثه در محل حاضر شده و اقدامات برای میزان برآورد خسارت را آغاز کردند.

وی با بیان اینکه گزارش خسارت به بخش‌های مختلف کشاورزی به صورت مستند تهیه شد، گفت: در راستای کمک‌رسانی به کشاورزان و دامداران خسارت دیده ۳۵ میلیارد ریال غرامت به محصولات بیمه شده چغندرقند و دام تلف‌شده اختصاص یافت.

مدیر جهاد کشاورزی میامی از توزیع یکهزار و ۲۰۰ تن نهاده مدت دار جو در بین کشاورزان خسارت دیده این منطقه خبر داد و گفت: همچنین توزیع علوفه نهاده دامی جو به دامداران خسارت دیده نیز انجام شد.

حسینی خاطرنشان کرد: بذر غلات به میزان ۱۰۸ تن نیز پس از وقوع سیل در بین کشاورزان خسارت دیده توزیع شد.

وی با اشاره به اعطای تسهیلات ارزان قیمت به کشاورزان سیلزده کالپوشی گفت: ارائه ۲۲ میلیارد ریال تسهیلات چهار درصد ارزان قیمت خشکسالی، ارائه ۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال تسهیلات چهار درصد خسارت با عاملیت بانک مسکن، پرداخت کمک هزینه تأمین بذر غلات جهت کشت مجدد در اراضی خسارت دیده، پیگیری پرداخت تسهیلات ۶ درصد توسعه کشت گیاهان دارویی در دیمزارهای شیبدار به مبلغ ۴۰ میلیارد ریال با همکاری بنیاد برکت برخی از این اقدامات است.

وی با بیان اینکه ارزاق برای کشاورزان خسارت دیده تأمین شد و در اختیار آنها قرار گرفته است گفت: همچنین پیگیری پرداخت ۱۲۰ میلیارد ریال تسهیلات تبصره ۱۸ برای لایروبی و مرمت و جابجایی چاه‌های کشاورزی آسیب‌دیده، انبار، تأسیسات کشاورزی در حال انجام است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میامی با اشاره به اقدامات برای بازسازی و بهسازی مناطق تخریب شده افزود: تیغ کشی جاده بین مزارع، شن‌ریزی جاده بین مزارع، اجرای عملیات شخم عمود بر شیب به صورت الگویی در روستاهای خسارت دیده و خرید لوله پلی‌اتیلن برای جبران خسارت وارده به تأسیسات آبیاری چاه‌های کشاورزی از دیگر اقدامات انجام شده در راستای خدمت‌رسانی به کشاورزان خسارت دیده از سیل بوده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha