استفاده از تجهیزات پزشکی هوشمند برای پایش مداوم علائم برخی بیماری‌ها

تهران - ایرنا - رییس دفتر توسعه فناوری سلامت معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: یکی از مهمترین حوزه‌های موثر در راستای کاهش تهدیدات حوزه سلامت، استفاده از تجهیزات پزشکی و تشخیصی هوشمند از جمله دوراپزشکی برای پایش یا مانیتورینگ مداوم علائم بیماری‌هایی مانند فشار خون به خصوص در مناطق محروم به دلیل دسترسی کافی نداشتن به پزشکان است.

به گزارش ایرنا از وبدا، حمیدرضا بنفشه با بیان اینکه یکی از سیاست‌های وزارت بهداشت در حوزه تحقیقات و فناوری، انجام پژوهش‌های کاربردی در پاسخ به نیازهای نظام سلامت است، اظهار داشت: بر اساس نتایج مطالعات بین‌اللملی، بیشترین میزان بار بیماری‌ها مربوط به بیماری‌های غیرواگیر مثل دیابت، قلبی و عروقی و پرفشاری خون است.

وی افزود: در راستای مطالعات بین‌المللی انجام شده، در دانشگاه‌های علوم پزشکی و براساس ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود ماموریت‌هایی برای پایش، پیشگیری و درمان بیماری‌های دیابت، پرفشاری خون و بیماری‌های کلیوی ناشی از افزایش فشار خون و همچنین بیماری‌های قلبی و عروقی مثل سکته قلبی و استروک (سکته مغزی) به دانشگاه‌ها واگذار شده که مطالعات آن در حال انجام است و گزارش‌ها نیز به صورت مقطعی ارائه می‌شود.

رییس دفتر توسعه فناوری سلامت معاونت تحقیقات وزارت بهداشت ادامه داد: جشنواره تحقیقات و فناوری علوم پزشکی رازی به عنوان بزرگترین جشنواره در حوزه تحقیقات و فناوری علوم پزشکی، فعالیت‌های حوزه سلامت را رصد می‌کند و فعالیت‌های شاخص را شناسایی و آنها را به عنوان یک الگو به کل کشور معرفی و تشویق می‌کند.

وی گفت: در سال‌جاری، یکی از کمیته‌ها و محورهای اضافه شده به جشنواره رازی کمیته ارتقای بهره‌وری سلامت است که در این کمیته تلاش بر حمایت و تقدیر از پژوهش‌های مرتبط با ارتقای سلامت مردم تحت عنوان پژوهش‌های اثربخش در جامعه است. در بخش فناوری نیز همه تلاش ما تشویق از فناوری‌های پاسخ‌دهنده به نیازهای حوزه سلامت مانند تولید مواد اولیه دارویی و تجهیزات پزشکی با ارزبری بالای به شمار می‌رود.

استفاده از تجهیزات پزشکی هوشمند برای پایش مداوم علائم برخی بیماری‌ها

تدوین نقشه راهی برای رشد و تولید محصولات سلامت
رییس دفتر توسعه فناوری سلامت معاونت تحقیقات وزارت بهداشت ادامه داد: برگزاری جشنواره رازی با توجه به تقدیرهایی که انجام خواهد داد می‌تواند در سال‌های آینده سیاستگذاری و خط مشی مناسبی در حوزه تحقیقات و فناوری داشته باشد.

بنفشه گفت: با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب و شعار امسال که رشد تولید و مهار تورم است، در وزارت بهداشت و در معاونت تحقیقات و فناوری، نقشه راهی برای رشد و تولید محصولات سلامت تدوین شده که در طی چهار گام در حال انجام و به دانشگاه‌های علوم پزشکی نیز ابلاغ شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha