جشنی برای تجلیل از بلندای همت مددجویان سمنان و حامیان آنان

سمنان - ایرنا - سمنان جزو استان‌های برتر کشور در جذب اعتبارات اشتغال و ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار مربوط به کمیته امداد امام خمینی(ره) است و امروز خودکفایی یکهزار و ۵۰۰ خانواده زیر چتر این نهاد انقلابی با حضور قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) جشن گرفته شد و حامیان و یاوران اشتغال آنان نیز مورد تقدیر قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، تا دیروز توان مالی راه‌اندازی کسب و کار خود را نداشتند. استعداد، همت، اراده، پشتکار و توان کار داشتند، اما توان مالی برای ایجاد کسب و کار نداشتند، اما با راهبرد حمایتی کمیته امداد امام خمینی(ره) کرامت و عزت نفس انسانی آنان حفظ شد و افرادی که تا دیروز نیازمند بودند، امروز علاوه بر اشتغالزایی برای خود زمینه اشتغال چند نفر دیگر را به صورت مستقیم و غیرمستقیم فراهم کردند.

استعدادسنجی، فراگیری مهارت‌های شغلی با همکاری اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای، پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی، نظارت بر اجرا و همچنین پایش و نظارت‌های سه تا پنج‌ساله، با هدف پایدارسازی طرح‌های اشتغال ایجادشده اجرایی می‌شود.

آموزش پایدارسازی مشاغل به روش‌های نوین از جمله راهبردهای اداره‌کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان سمنان برای پایداری شغل است که از ابتدای امسال تا کنون به ۵۵۶ نفر این آموزش‌ها ارایه شد.

اکنون همت بلند یکهزار و ۵۵۰ خانوار تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) استان سمنان در کارآفرینی و اشتغالزایی در چهارم بهمن ۱۴۰۲ در سالن همایش بین‌المللی شهید سردار حاج قاسم سلیمانی دانشگاه سمنان جشن گرفته شد و از تلاشگران تحقق این خودکفایی و تعدادی از کارآفرینان تجلیل شد.

جشنی برای تجلیل از بلندای همت مددجویان استان سمنان

اشتغالزایی راهی برای مهاجرت معکوس به روستا

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان گفت: پرداخت تسهیلات اشتغالزایی اقدامی ارزشمند است که در مهاجرت معکوس خانواده‌ها به روستاها برای ایجاد کسب و کار موثر است.

حجت‌الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی در جشن خودکفایی یکهزار و ۵۵۰ مددجو کمیته‌امداد امام خمینی(ره) استان سمنان در سالن همایش دانشگاه سمنان افزود: بیکاری عامل بسیاری از آسیب‌های اجتماعی است و تلاش‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) در راستای اشتغالزایی و خودکفایی جامعه هدف اقدامی ارزشمند است.

توانمندسازی ۷۵ هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) در کشور

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا کنون ۷۵ هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) خودکفا شدند، گفت: حرکت به سوی توانمندسازی و خوداتکایی مددجویان در اولویت کارها است.

جعفر صباغیان در جشن خودکفایی یکهزار و ۵۵۰ مددجو کمیته‌امداد امام خمینی(ره) استان سمنان با اشاره به اینکه رهبر کبیر انقلاب اسلامی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی کمیته امداد را با هدف رسیدگی به نیازمندان تاسیس کردند، تصریح کرد: کمیته امداد امام خمینی(ره ) بر اساس ماده ۲ اساسنامه و تاکیدات رهبر معظم انقلاب بر توانمندسازی مددجویان تاکید دارد.

جشنی برای تجلیل از بلندای همت مددجویان استان سمنان

وی توانمندسازی، خودکفایی و اشتغال مددجویان را یکی از مولفه‌های مهم در برنامه‌های تدوین شده کمیته امداد امام خمینی(ره) عنوان کرد و افزود: استقلال مالی و خودکفایی جامعه هدف این نهاد با اهتمام در دست اقدام و پیگیری است.

صباغیان بیان کرد: اشتغال از مولفه‌های امنیت‌ساز است و تقویت اعتبارات در زمینه اشتغالزایی در ارتقای امنیت وسرمایه اجتماعی موثر است.

قائم مقام کمیته امداد کشور با اشاره به اینکه یاوران اشتغال هیچ تعهدی به ایجاد اشتغال ندارند اما تمام قد در کنار کمیته امداد یاور اشتغال محرومان هستند، خاطرنشان کرد؛فرایندهای اشتغال با رویکرد ایجاد درآمد ثابت و پایدار همراه است.

جشنی برای تجلیل از بلندای همت مددجویان استان سمنان

ایجاد ۱۰ هزار فرصت شغلی از سوی کمیته امداد سمنان

استاندار سمنان گفت: بیش از ۹ هزار و ۷۰۰ فرصت شغلی ویژه مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) استان و در راستای خودکفایی و توانمندسازی خانواده‌ها ایجاد شد.

سیدمحمدرضا هاشمی در این آیین افزود: کمیته امداد امام خمینی(ره) در حوزه تحصیل، کمک به سلامت و درمان مددجویان، مراقبت از خانواده ها در برابر آسیب های اجتماعی، خودکفایی و توانمندسازی خانواده های تحت پوشش، حمایت های مطلوبی تاکنون داشته است.

جشنی برای تجلیل از بلندای همت مددجویان استان سمنان

وی ادامه داد: افزایش نشاط و شادابی اجتماعی و خانواده ها در گروه توجه به مسائل فرهنگی و دینی و مکمل آن مباحث اقتصادی و خودکفایی است که کمیته امداد امام خمینی(ره) استان سمنان در این موضوع به خوبی عمل کرده است.

این مسوول بیان کرد: کمیته امداد امام خمینی(ره) استان توانست در بحث احداث مسکن، ایجاد اشتغال، حمایت تحصیلی، اطعام مهدوی، کمک ها و تهیه جهیزیه برای نوعروسان و سایر حوزه ها در کشور رتبه های برتر را به دست آورد.

استاندار سمنان گفت: استان سمنان همانگونه در حوزه های مختلف اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و عمرانی پیشگام و پیشرو در کشور بوده و رتبه های برتر را به خود اختصاص داد، باید با توجه به جهاد تبیین، پیشگام در مشارکت قوی در انتخابات ۱۱ اسفند ۱۴۰۲باشد.

جشنی برای تجلیل از بلندای همت مددجویان استان سمنان

سمنان استان برتر در اشتغالزایی برای مددجویان کمیته امداد

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان سمنان گفت: سمنان استان برتر کشور در جذب اعتبارات اشتغال و جزو سه استان برتر کشور در ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار است.

محمدحسین ذوالفقاری در این آیین افزود: اداره‌کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان سمنان از جمله دستگاه‌های متعهد به ایجاد ۲ هزار و ۸۰۰ فرصت شغلی در سال ۱۴۰۲ است که طبق آمار از ابتدای امسال تا پایان آذر ۹۵ درصد از سهم این نهاد در تعهد اشتغال محقق شد.

وی ادامه داد: ۲ هزار و ۶۶۰ فرصت شغلی از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا پایان پاییز توسط اداره‌کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان سمنان ایجاد شد.

به گفته مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان سمنان، ۶۰ درصد از طرح‌های اشتغالزایی در روستاها و ۴۰ درصد در مناطق شهری این استان در این مدت ایجاد شد. اداره‌کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان سمنان امسال خودکفایی یکهزار و ۵۵۰ خانوار از مددجویان زیر چتر این نهاد را رقم زد.

وی تصریح کرد: ۶ هزار و ۹۰۰ درخواست دریافت تسهیلات اشتغال‌زایی در سامانه حیات کمیته امداد از ابتدای امسال تا کنون ثبت‌شده که از این مجموع پنج‌هزار و ۹۵۰ نفر مشاوره شغلی دریافت کردند.

این مسوول بیان کرد: چهار هزار و ۲۰۰ نفر در سال ۱۴۰۲ برای دریافت تسهیلات به میزان چهار و ۲۰۰ میلیارد ریال به بانک‌های عامل معرفی شدند و از این تعداد ۲ هزار و ۵۱۰ نفر به میزان ۲هزار و ۵۷۰ میلیارد ریال موفق به دریافت تسهیلات شداند.

وی تاکید کرد: ایجاد اشتغال پایدار و توانمندسازی جامعه هدف و همچنین اقشار آسیب‌پذیر، یکی از اولویت‌ها و برنامه‌های مهم این نهاد حمایتی است که در سال جاری تکلیف قابل‌توجهی در زمینه اشتغال بر عهده کمیته امداد قرار داده‌شد.

به گفته مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان سمنان استعدادسنجی، فراگیری مهارت‌های شغلی با همکاری اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای، پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی، نظارت بر اجرا و همچنین پایش و نظارت‌های سه تا پنج‌ساله با هدف پایدارسازی طرح‌های اشتغال ایجادشده اجرایی می‌شود.

بر پایه آخرین آمار ارایه شده، ۱۷ هزار و ۵۸۰ خانوار در قالب ۳۸ هزار و ۸۲ نفر زیر پوشش کمیته‌امداد امام خمینی(ره) استان سمنان هستند که از این جمعیت زیر پوشش ۷۲ درصد معیشت‌بگیر و ۲۵ درصد غیرمعیشت‌بگیر است و امسال به همت دولت سیزدهم از ابتدای امسال تا پایان آذر ماه یکهزار و ۵۰۰ خانوار تحت پوشش این نهاد انقلابی با دریافت تسهیلات اشتغالزایی به خود کفایی رسیدند.

استان سمنان که به «دارالمرحمه» معروف است با مساحت نزدیک به ۹۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع یکی از پهناورترین استان‌های کشور ایران است و با پنج و ۹ دهم درصد مساحت کل کشور، از این نظر هفتمین استان ایران محسوب می‌شود.

این خطه از جانب شمال به استان‌های خراسان شمالی، گلستان و مازندران، از جنوب به استان‌های خراسان جنوبی و اصفهان، از شرق به استان خراسان رضوی و از غرب به استان‌های تهران و قم محدود است؛ بر این پایه و به دلیل موقعیت جغرافیایی همجواری با پایتخت و هفت استان مهم کشور، این استان از اهمیت زیادی برخوردار است.

بر پایه برآورد مرکز آمار ایران در سال ۱۴۰۰، استان سمنان با هشت شهرستان در مجموع ۷۵۷ هزار و ۲۰۰ نفر جمعیت دارد که از این شمار، بیش از ۲۰۰ هزار نفر ساکن مرکز استان هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha