۱۰۰ برنامه ویژه کودکان و نوجوانان در هرمزگان برنامه‌ریزی شد

قشم - ایرنا - مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان گفت: ۱۰۰ برنامه فرهنگی، هنری و ادبی در آستانه دهه فجر چهل و پنجم در سطح کانون‌های سراسر این استان برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود.

پروین پشتکوهی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: این برنامه های متنوع با نشاط و مخاطب پسند در پاسداشت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و آشنایی کودکان و نوجوانان با اهداف و آرمان‌های این انقلاب، از سوی اعضای کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر استان هرمزگان اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: امروزه تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی و آرمان‌های والای امام راحل(ره) برای کودکان و نوجوانان که آینده ساز ایران اسلامی هستند، ضروری و حائز اهمیت است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان کودکان توضیح داد: این کانون به عنوان مسوول کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر در این ایام با افتتاح کتابخانه های سیار روستایی شهرستان جاسک، حضور ۲ تماشاخانه سیار و بیش از ۶۰ اجرا در سطح استان، برگزاری جشنواره آب، برگزاری مرحله استانی دومین جشنواره ملی سرود آفرینش، برگزاری پنجمین مهرواره استانی طنز خلیج فارس، برگزاری مرحله استانی نوزدهمین جشنواره ملی هنرهای نمایشی کانون و همچنین برنامه های و فعالیت های همچون مسابقه، شعرخوانی، معرفی وقایع و نظایر آن آغاز دهه مبارک فجر و سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی را جشن خواهد گرفت.

۱۰۰ برنامه ویژه کودکان و نوجوانان در هرمزگان برنامه‌ریزی شد

پشتکوهی اضافه کرد: در قشم نیز مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این جزیره در روزهای ۱۱ تا ۱۸ بهمن ماه جاری با اجرای چندین ویژه برنامه شاخص و محوری از جمله زنگ روز خوب آزادی، مسابقه نقاشی، بازدید از مدارس کم برخوردار (قصه گویی، نمایش و کاردستی)، دورهمی با اعضای کودک و آذین بندی و فضا سازی برای همه گروهای سنی به ویژه نوجوان و نونهال به استقبال جشن‌های چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی می رود.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان دارای ۱۹ مرکز فرهنگی هنری در شهرستان‌های بندرعباس، قشم، میناب، حاجی‌آباد، خمیر، فین، بستک، جاسک، لنگه، هرمز، سیریک و ابوموسی است که از این تعداد ۲ مرکز پستی و یک مرکز سیار هستند.

این کانون مسوولیت کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی را بر عهده دارد.

ایام الله دهه فجر، سالروز فروریختن کاخ های دستگاه اهریمنی سلطنت طاغوتیان و بنیان نهادن نظام مقدس اسلامی به دست با کفایت بزرگ مردی از تبار ابراهیم بت شکن و فقیهی شجاع از دودمان مطهر امام حسین (ع)، رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی است.

همه ساله از ۱۲ تا ۲۲ بهمن ماه، این ایام مایه فخر و مباهات ایرانی ها و الهام بخش ملت هایی است که در جستجوی آزادگی و استقلال واقعی هستند.
جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha