۳۲ مجوز بی‌نام در استان سمنان آماده ارایه به سرمایه‌گذاران + فیلم

سمنان - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان گفت: ۳۲ پیشنهاد سرمایه‌گذاری مبتنی بر محیط زیست در این استان به عنوان مجوز بدون‌نام با ترجمه به ۲ زبان فارسی و انگلیسی آماده ارایه به سرمایه‌گذاران است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مطابق اعلام مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، استان سمنان رتبه نخست کشور را در شاخص ملی امنیت سرمایه‌گذاری به خود اختصاص داد و امن‌ترین استان برای سرمایه‌گذاری شناخته شد.

مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در این گزارش آورده است: در تعیین شاخص ملی امنیت سرمایه‌گذاری هفت نماگر شامل عملکرد دولت، ثبات اقتصاد کلان، تعریف و تضمین حقوق ملکیت، شفافیت و سلامت اداری، ثبات و پیش‌بینی پذیری مقررات و رویه‌های اجرایی، فرهنگ وفای به عهد، صداقت و درستی به همراه مصونیت جان و مال شهروندان از تعرض مورد ارزیابی و تحلیل قرار گرفته و بر این اساس رتبه هر استان تعیین و اعلام شده است.‌

محمدرضا صادقی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تمامی مجوزهای لازم برای پیشنهادهای سرمایه‌گذاری اخذ شده و سرمایه‌گذار در کوتاه‌ترین زمان ممکن می‌تواند سرمایه خود را به تولید برساند.

وی با یادآوری اینکه ۲ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی سال گذشته محقق و تا مهر امسال نیز پنج میلیون و ۲۰۰ هزار دلار افزایش سرمایه‌گذاری در استان سمنان ثبت شد، ادامه داد: آمارها نشان دهنده جهش رشد اقصادی و جذب سرمایه‌گذار خارجی در استان سمنان در دولت سیزدهم است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان ادامه داد: صنایع انرژی‌بر و فرسوده فایده‌ای ندارد و باید تولید هدفمند و توجه به بهره‌وری مورد توجه باشد.

وی با بیان اینکه بیش از ۲۰۰ هزار نفر در استان سمنان مرتبط با آموزش و پیشران علمی هستند، ادامه داد: توسعه اقتصاد دیجیتال و علم پایه با توجه به ارزش افزوده چندبرابری می‌تواند در رونق اقتصادی سهم زیادی داشته باشد و بر این پایه، توسعه اقتصاد دیجیتال، هوش‌مصنوعی و اینترنت اشیاء از اولویت‌ها در استان سمنان است.

صادقی با تاکید بر ظرفیت نیروی انسانی و دانشگاه‌ها در استان سمنان خاطرنشان کرد: اقتصاد آینده علم پایه و دیجیتال و این استان سمنان به دنبال تبدیل شدن به قطب فناوری و بهشت گردشگری است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، استان سمنان به دلیل برخورداری از ذخایر معدنی متنوع با خلوص بالا، میراث فرهنگی و تاریخی، ظرفیت کشاورزی و موقعیت جغرافیایی، گلوگاه اقتصادی شرق کشور محسوب می‌شود و برای سرمایه‌گذاری مناسب است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha