سند پیشران توسعه لرستان احیا شود

خرم آباد - ایرنا - نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد گفت: سند پیشران توسعه استان که از قبل شکل گرفته است باید احیا و تقویت شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی روز جمعه در دیدار با سید محمدتقی شاهچراغی معاون سیاسی وزیر کشور و رییس ستاد انتخابات اظهار کرد: لرستان همچون باقی استان‌های کم برخوردار، در طول ادوار مختلف عقب ماندگی‌هایی داشته که نیاز است به علل و عوامل آن رجوع و برای رفع آنها با جدیت اقدام شود.

وی ادامه داد: در سفر اول رییس جمهور به لرستان مصوبات زیادی داشتیم که لازم است برای اجرای کامل آنها خصوصا رفع مشکل صنایع راکد اقدام عاجلی با همکاری بخش ها و قوای مختلف صورت گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با تاکید بر نیاز استان به نگاه تحول آفرین در سطح ملی تصریح کرد: آسیب‌های اجتماعی به واسطه تورم بالا، بیکاری و نرخ درآمد پایین مردم ایجاد می شود بنابراین باید اعتبارات عمرانی و فرهنگی لرستان تغییر کند تا مردم از تنگناهای معیشتی نجات یابند.

وی خواستار رفع عاجل مشکلات مردم لرستان با همکاری مطلوب مسوولان سه قوه شد و گفت: لرستان جزو آن دسته از استان‌هایی است که هم امنیت خود را حفظ و هم برای امنیت باقی استان‌ها و کشور هزینه پرداخت می‌کند به نحوی که اکثر جوانان این استان در مجموعه فراجا و نیروهای مسلح هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین شاهرخی افزود: در قضیه جنگ ترکیبی سال ۱۴۰۰ طراحی‌هایی برای نفوذ در بدنه مردم، تغییر نگرش آنها و ایجاد فتنه شکل گرفته بود اما از آنجایی که مردم لرستان محب اهل بیت(ع) هستند دشمنان نظام نتوانستند اهداف خود را پیش ببرند و این ناشی از پیوند عمیق قلبی مردم با آموزه‌های اسلامی و شیعی است که یک نعمت محسوب می‌شود.

وی همچنین در خصوص انتخابات گفت: مجموعه دستگاه‌های استان، با برنامه‌ریزی‌های خوبی که انجام داده‌اند مصمم هستند انتخابات اسفندماه با شور و شوق برگزار گردد و چهار اصل مورد تاکید رهبر معظم انقلاب نیز در برگزاری شایسته آن مورد توجه قرار گیرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha