دوره ورزش رزمی نینجا با ۷۰ ورزشکار زن در آستارا برگزار شد

آستارا - ایرنا - رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان آستارا گفت: دوره مشترک سبک توشین دو نینجا با حضور ۷۰ ورزشکار زن در این شهرستان برگزار شد.

"داریوش کرم زاده" جمعه شب در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: این دوره از سبک توشین دو نینجا یکروزه و به مناسبت ایام الله دهه فجر در سالن ورزشی صالحین و زیر نظر استاد بزرگ پور مسئول سبک در استان گیلان و سنسی کرامتی مسئول این سبک در آستارا برگزار و به همه شرکت کنندگان گواهی پایان دوره اهدا شد.

وی خاطرنشان کرد:‌ این دوره شامل حرکات دفاع شخصی، آکروبات و کار با سلاح سرد بود که همه هنرجویان توانستند آن را به خوبی گذرانده و گواهی دریافت کنند.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان آستارا ادامه داد: "توشین دو" یا همان "نینجاهای مدرن" از ورزش‌های رزمی جذاب و دیدنی است که پیر، جوان، زن و مرد نمی شناسد، فضای پرنشاط و جنب و جوش هنرجویان و استادان به گونه ای است که از تماشای نزدیک این جست و خیزهای حساب شده پرهیجان، خسته نمی شوید.

وی افزود: اولین نینجاها در کشور ژاپن هنرآموزش کردند و اولین گروه نینجاها از این کشور متولد شده اند؛ این ورزش ترکیبی از رشته های رزمی است و تکنیک های گوناگونی توسط مربی به هنرجویان آموزش داده می شود.

کرم زاده ادامه داد:‌ سبک نینجا توشین تکنیک های نینجا را کاربردی تر و مدرن تر آموزش می دهد؛ در حال حاضر هزاران نفر در سطح کشور مشغول فراگیری و آموزش این سبک هستند.

وی بیان داشت: در استان گیلان هم این رشته طرفداران بسیاری دارد و امروز ما دوره مشترک این رشته را در شهرستان آستارا میزبان بودیم و هنرجوها از شهرستان های لنگرود، آستانه اشرفیه، رشت و لاهیجان در این دوره شرکت کردند.

شهرستان مرزی بندر آستارا با جمعیت حدود ۹۵ هزار نفر در غربی‌ترین نقطه استان گیلان، در فاصله نزدیک به ۱۷۳ کیلومتری رشت و همجوار با استان اردبیل و کشور جمهوری آذربایجان قرار دارد؛ این شهرستان دارای سه مرز دریایی، ریلی و بزرگراهی و فضای مناسبی برای تجارت در منطقه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha