چهار هزار نهال در پادگان ارتش شاهرود کاشته شد

شاهرود - ایرنا - فرمانده تیپ ۱۵۸ شهید کشاورزیان نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی گفت: چهار هزار و ۲۰۰ اصله نهال، در راستای اجرای طرح پویش ملی کاشت یک میلیارد درخت، در مجموعه پادگان و کوی سازمانی این مجموعه کاشته شد.

سرهنگ سهراب محمدی نسب روز شنبه در حاشیه کاشت این نهال‌ها در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد نهال در فضای سبز، محوطه پادگان و کوی سازمانی مهر ولایت و شهید علیاری کاشته شد.

وی با اشاره به اینکه اجرای این طرح با مشارکت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شاهرود انجام شد، ابراز کرد: نهال‌ها شامل سرو، زبان گنجشک، سنجد و توت است.

سرهنگ محمدی نسب با بیان اینکه کاشت نهال‌ در دین مبین اسلام مورد تاکید است، ادامه داد: یکی از مهمترین راه‌های کاهش آلودگی هوا توسعه فضای سبز و کاشت درخت است.

به گزارش ایرنا، در این آیین محمدرضا کشاورزیان رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شاهرود، محمود دوستی بخشدار مرکزی و جمعی از کارکنان ارتش و سپاه پاسداران حضور داشتند.

وسعت مراتع و عرصه‌های بیابانی شهرستان شاهرود به ترتیب حدود یک میلیون و ۷۵۰ هزار هکتار و ۲ میلیون ۳۰۰ هزار هکتار است.

از ۹ و هفت دهم میلیون هکتار وسعت استان سمنان، ۵۵ درصد نواحی بیابان و خشک، ۳۸ درصد مراتع، ۲ درصد اراضی کشاورزی و سه و ۶ دهم درصد جنگل است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha