۲۰۰ هزار اصله نهال صنوبر در استان سمنان آماده توزیع است

شاهرود - ایرنا - مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: ۲۰۰ هزار اصله نهال صنوبر در راستای اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در این استان آماده توزیع است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جعفر مرادی حقیقی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران شاهرود اظهار کرد: متقاضیان دریافت نهال‌های صنوبر می‌توانند با تهیه نقشه مختصات جغرافیایی (UTM) و ارایه درخواست کتبی به اداره‌های شهرستانی منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان اقدام کنند.

وی با بیان اینکه پس از بازدید و تایید کارشناسان از عرصه مورد نظر و بررسی آب مورد نیاز، بین متقاضیان و اداره‌های منابع طبیعی شهرستان‌ها تفاهم‌نامه زراعت چوب منعقد می‌شود، ادامه داد: زمان توزیع نهال از آذرماه تا هفته منابع طبیعی و آبخیزداری در اسفند امسال است و نهال ها با حواله به این افراد تحویل داده می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان خاطرنشان کرد: اولویت توزیع نهال در شهرستان‌هایی است که هدف آنها کشت انبوه و زراعت چوب اقتصادی است.

مرادی حقیقی با بیان اینکه نسبت به شرایط اقلیمی و آب و هوایی استان سمنان بیشترین توزیع نهال در بین متقاضیان شهرستان‌های شاهرود، مهدیشهر و دامغان است، ابراز کرد: توزیع این نهال‌ها در بقیه شهرستان‌ها در صورت تامین آب مورد نیاز، به صورت محدود انجام می‌شود.

شهرستان شاهرود دارای یک میلیون و ۷۵۰ هزار هکتار مرتع و ۲ میلیون ۳۰۰ هزار هکتار بیابان است.

استان سمنان ۹ و هفت دهم میلیون هکتار وسعت دارد که از این میزان ۵۵ درصد را نواحی بیابان و خشک، ۳۸.۵ درصد مراتع، ۲ درصد اراضی کشاورزی و ۳.۶ درصد آن را جنگل تشکیل می دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha