۲۰ هزار میلیارد ریال طرح در چهارمحال و بختیاری آماده بهره‌برداری است

شهرکرد- ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی سال‌جاری ۲۰ هزار و ۴۶۰ میلیارد ریال طرح در این استان آماده بهره‌برداری است که این مبلغ از ردیف‌های مختلف اعتباری برای ۶۶۸ طرح هزینه شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی حیدری روز یکشنبه در نشست با خبرنگاران تاکید کرد: امسال همچنین در دهه فجر انقلاب اسلامی عملیات اجرایی ساخت ۹۷ طرح با ۱۲ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در چهارمحال و بختیاری آغاز خواهد شد.

حیدری تصریح کرد: طرح‌های قابل افتتاح و بهره‌برداری استان در دهه فجر انقلاب اسلامی امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱.۵ برابر و طرح‌های کلنگ‌زنی ۱۰ درصد رشد دارد.

این مسوول چهارمحال و بختیاری یادآور شد: از مجموع ۷۶۵ طرح قابل افتتاح، بهره‌برداری و کلنگ‌زنی در دهه فجر انقلاب اسلامی با افزون‌بر ۳۲ هزار میلیارد ریال اعتبار ۳۱ طرح مختص شهرداری‌های استان است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: بیشترین طرح‌های قابل افتتاح و بهره‌برداری شهرداری‌های در دهه فجر انقلاب اسلامی، مربوط به شهرداری‌های شهرکرد، بروجن، لردگان، فارسان، چلگرد و بن و بیشترین طرح‌های کلنگ‌زنی در این حوزه مربوط به شهرداری‌های چلگرد، لردگان و فارسان است.

وی با اشاره به بهره‌برداری و کلنگ‌زنی ۱۹۱ طرح مختص دهیاری‌های چهارمحال و بختیاری با یک‌هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال در دهه فجر گفت: بیشترین طرح‌های قابل افتتاح و بهره‌برداری دهیاری‌های استان مربوط به شهرستان‌های لردگان، خانمیرزا، سامان و اردل و بیشترین طرح‌های کلنگ‌زنی مربوط به شهرستان‌های لردگان، کوهرنگ، بن و سامان است.

حیدری تاکید کرد: بیشترین طرح‌های قابل افتتاح و بهره‌برداری مختص وزارت کشور، وزارت نیرو، وزارت جهاد کشاورزی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و سازمان بهزیستی و بیشترین طرح‌های کلنگ‌زنی مربوط به وزارت کشور، وزارت نیرو، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت ورزش و جوانان، وزارت جهاد کشاورزی و وزارت راه و شهرسازی است.

وی افزود: بیشترین اعتبار طرح‌های قابل افتتاح و بهره‌برداری چهارمحال و بختیاری در دهه فجر امسال‌ متعلق به وزارت نیرو، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت کشور و وزارت نفت و بیشترین اعتبار طرح‌های کلنگ‌زنی مختص پروژه‌های وزارت جهاد کشاورزی، وزارت کشور، وزارت امور اقتصادی و دارایی، وزارت نیرو و وزارت راه و شهرسازی است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: بیشترین طرح‌های قابل افتتاح و بهره‌برداری از نظر عددی به شهرستان‌های شهرکرد، لردگان، کوهرنگ، اردل، فارسان و سامان و طرح‌های کلنگ‌زنی به شهرستان‌های لردگان، کوهرنگ، شهرکرد، سامان، بروجن، خانمیرزا و بن اختصاص دارد.

وی یادآور شد: بیشترین طرح‌های قابل افتتاح و بهره‌برداری استان در این دهه از شهرستان‌های بروجن، استانی، شهرکرد، لردگان، کوهرنگ و کیار و طرح‌های کلنگ‌زنی به شهرستان‌های بروجن، شهرکرد، لردگان و کوهرنگ است.

حیدری همچنین در پایان کوتاه بودن باند فرودگاه بین‌المللی شهرکرد را از عوامل کم بودن پروازها در چهارمحال و بختیاری دانست و اظهار داشت: افزایش طول باند این فرودگاه در دور دوم سفر رئیس‌جمهور به استان مصوب شد.

وی گفت: برای این مصوبه ۵۰۰ میلیارد ریال در نظر گرفته شده اما مصوبه‌های دور دوم سفر رئیس‌جمهور به چهارمحال و بختیاری هنوز ابلاغ نشده است.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری ۱۲ شهرستان با بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha