امام جمعه: خانه هنر در دزفول ایجاد شود

دزفول – ایرنا – امام جمعه دزفول با تاکید بر لزوم ایجاد خانه فرهنگ و هنر در این شهرستان گفت: کمک به ایجاد این خانه به منظور حمایت از فعالیت انجمن‌های فرهنگی و هنری باید در صدر اولویت دستگاه‌های فرهنگی دزفول باشد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین مسعود بهرامپور عصر دوشنبه در نشست صمیمی با هنرمندان و روسای انجمن‌های فرهنگی و هنری این شهرستان در سالن نشست های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول افزود: انجمن‌های فرهنگی و هنری موتور اجرای برنامه‌ها و رویدادهای فرهنگی و هنری هستند و باید زمینه فعالیت بیش از پیش آنها در دزفول فراهم شود.

حجت الاسلام بهرامپور با بیان اینکه هنر موثرترین ابزار فرهنگ سازی برای نیل به تمدن اسلامی است، گفت: ایران اسلامی و دزفول دارای ظرفیت و پیشینه فرهنگی و هنری غنی است که هنرمندان در تولید آثار خود از این غنای فرهنگی بهره بگیرند.

وی ادامه داد: دزفول دارای هنرمندان متعهد و متخصص فراوانی است که این تعهد در تولید آثار متنوع فرهنگی و هنری ارزشی در این شهرستان نمایان است.

امام جمعه دزفول با اشاره به ظرفیت‌های فرهنگی و هنری این شهرستان بیان کرد: دزفول شهر علم، فرهنگ و هنر و الگویی در کشور است که آثار تولیدی آن در ایران جریان ساز است.

وی با انتقاد از تعطیلی انجمن‌های فرهنگی و هنری در دزفول ادامه داد: انجمن‌ها، حلقه اتصال مردم و مسوولان هستند که تعطیلی آنها در دزفول طی سال‌های گذشته اتفاق ناگواری است که نباید تکرار شود.

حجت الاسلام بهرامپور گفت: انجمن‌های فرهنگی و هنری دزفول باید فعالانه در صحنه‌های مختلف فرهنگی و هنری حضور داشته باشند.

وی با بیان اینکه تعطیلی انجمن‌های فرهنگی هنری دزفول خسران بزرگ به این شهر وارد کرد، افزود: به عنوان امام جمعه دزفول از فعالیت این انجمن‌ها تمام قد حمایت می‌کنم.

امام جمعه دزفول ادامه داد: حضور حداکثری مردم در انتخابات نیاز کنونی کشور است و در این زمینه نقش هنرمندان در ترغیب مردم در افزایش مشارکت کلیدی است.

امام جمعه: خانه هنر در دزفول ایجاد شود

تقویم فرهنگی دزفول در حال تدوین است

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول نیز در این نشست گفت: تدوین تقویم فرهنگی دزفول به منظور ترسیم نقشه راه فعالیت‌های فرهنگی و هنری دزفول در سال آینده آغاز شده است.

حمید صادق جولا افزود: مدیریت شهرستان دزفول به ویژه امام جمعه این شهرستان نگاهی باز به مسایل فرهنگی وهنری دارند و این نشست به منظور تقویت انجمن‌های فرهنگی و هنری است.

وی انجمن‌های فرهنگی و هنری را بازوی این اداره در برگزاری برنامه‌ها و رویدادهای متنوع فرهنگی و هنری دانست و ادامه داد: خروجی حمایت از هنرمندان، افزایش برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری، تربیت و شناسایی افراد مستعد و همچنین ایجاد شور و نشاط اجتماعی است.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول توسعه و آموزش رشته‌های فرهنگی و هنری را رویکرد اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول دانست و اظهار کرد: استمرار تربیت هنرمندان متعهد و متخصص در دزفول با همکاری انجمن‌های فرهنگی و هنری در دستور کار است.

وی با اشاره به اقدام‌های انجام شده برای فعال سازی ظرفیت و زیرساخت‌های فرهنگی و هنری ادامه داد: فعال کردن مجتمع فرهنگی سینمایی به عنوان اولویت در دستور کار قرار گرفت و فعالیت این مجتمع با بازسازی انجام شده، از سر گرفته شده است.

صادق جولا بیان کرد: پس از فعال سازی دوباره سینمای مجتمع فرهنگی دزفول به طور هفتگی، بیش از هفت هزار نفر برای تماشای تئاتر و فیلم‌های سینمایی در این مجتمع حضور می‌یابند.

وی هنرمندان دزفول را متعهد و متخصص دانست و ادامه داد: نقش هنرمندان در فرهنگ سازی بسیار موثر است و در این راستا بسترسازی برای فعالیت آنها ضروری است.

امام جمعه: خانه هنر در دزفول ایجاد شود

به گزارش ایرنا، تجلیل از شهدا و جانبازان هنرمند، نداشتن مکان و بودجه برای فعالیت انجمن‌های فرهنگی و هنری، انتقاد از برخی تنگ نظری‌ها در اجرای برنامه‌های هنری، تاکید بر تغییر رویکرد برنامه‌های فرهنگی و همچنین حضور و مشارکت مسوولان در رویدادهای فرهنگی و هنری از جمله مطالب مطرح شده توسط انجمن‌های فرهنگی و هنری در این نشست بود.

تجلیل از هنرمندان پیشکسوت و زمینه سازی برای معرفی این اساتید در دزفول، ضرورت ایجاد هماهنگی با آموزش و پرورش برای جذب دانش آموزان به رشته‌های هنری، حل دوگانه دولتی و یا خصوصی بودن انجمن‌ها، نبود مکان مناسب و استاندارد برای برگزاری نمایشگاه‌های آثار تجسمی، بسترسازی برای فروش آثار هنری تولید شده هنرمندان و همچنین حمایت، معرفی و پشتیبانی از کتاب‌های ممتاز نوشته شده توسط نویسندگان دزفول از دیگر مطالب مطرح شده در این نشست بود.

بدون استفاده ماندن زیرساخت‌ها و مکان‌های فرهنگی دستگاه‌های اداری، نداشتن مجتمع فرهنگی و هنری در بافت مرکزی شهر، حمایت از دوره‌های آموزشی رشته‌های مختلف هنری به نوجوانان، کمک به معیشت هنرمندان و انتقاد از اجرایی نشدن صندوق قرض الحسنه هنرمندان دزفول از دیگر مطالب مطرح شده در این نشست بود.

لزوم تغییر رویکرد به برگزاری برنامه‌های موسیقی سالم در دزفول، تشریح آسیب ترویج موسیقی غیرسالم به دلیل جلوگیری از برگزاری رویدادهای موسیقی سالم، ‌ انتقاد به تبعیض در برگزاری برنامه‌های موسیقی در دزفول نسبت به شهرهای مختلف کشور و همچنین ضرورت حمایت از برگزاری کنسرت‌های دارای مجوز از دیگر مطالب مطرح شده توسط انجمن‌های فرهنگی حاضر در این نشست بود.

انتقاد از اجرایی نشدن مصوبه‌های نشست‌های پیشین مسوولان دزفول با هنرمندان، برنامه ریزی برای برگزاری جشنواره ملی و بین المللی فرهنگی و هنری به مناسبت چهارم خرداد، آسیب شدید به معیشت هنرمندان در دوران کرونا و بی توجهی به جبران خسارت ناشی از تعطیلی رویدادهای فرهنگی توسط مسوولان دزفول از دیگر مطالب مطرح شده در این نشست بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha