۲۴ مرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۲۳
کد خبرنگار: 2201
کد خبر: 85567687
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اجرای ۱۲ اثر نمایشی در دزفول برنامه ریزی شده است

۲۴ مرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۲۳
کد خبر: 85567687
اجرای ۱۲ اثر نمایشی در دزفول برنامه ریزی شده است

دزفول-ایرنا- رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دزفول با اشاره به استقبال بسیار خوب مردم این شهرستان از اجرای تئاتر طنز گفت: ۱۲ اثر نمایشی از جمله «دس دسا علیرضا» در دزفول در نوبت اجرا قرار دارد.

عبدالحمید صادق جولا روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بر ضرورت توسعه فعالیت‌های فرهنگی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد و افزود: چند کنسرت سنتی آماده اجرا است و به مرور زمان اجرا می‌شوند.

وی ادامه داد: ظرفیت تئاتر دزفول بسیار بالا است به طوری که هنگام اجرای تئاترها همه سالن‌ها پر می‌شوند؛ افتتاح پردیس سینمایی مادر نیز نقطه عطفی برای دزفول بود که مورد استقبال شهروندان قرار گرفته است.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دزفول بر ضرورت رونق برنامه‌های فرهنگی تاکید کرد و گفت: بخش مرکزی دزفول نیازمند احداث سینما است.

وی افزود: توزیع عادلانه امکانات فرهنگی در نقاط مختلف شهرستان با وجود کمبود اعتبارات در دستور کار قرار گرفته تا همه مردم بتوانند از برنامه‌های فرهنگی استفاده کنند.

اختصاص ۳۰ میلیارد ریال برای بهسازی مجتمع فرهنگی دزفول

صادق جولا اظهارکرد: ۳۰ میلیارد ریال برای بهسازی مجتمع فرهنگی و ۱۰ میلیارد ریال برای بهسازی تالار ارشاد دزفول اختصاص یافته است که درصورت جذب این اعتبار، صندلی و کفپوش مجتمع فرهنگی تعویض و سالن ارشاد بهسازی خواهد شد.

وی افزود: متاسفانه مجتمع فرهنگی دزفول ردیف بودجه‌ای ندارد و طی سال‌های گذشته نیز پیگیری لازم برای درنظر گرفتن بودجه انجام نشده است در حالی که این مجتمع یکی از ظرفیت‌های بسیار خوب برای اجرای برنامه‌های فرهنگی است وباید مورد توجه قرار گیرد.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دزفول گفت: بازدیدهای مختلفی توسط مسوولان مختلف کشوری و استانی از این مجتمع انجام شد که به دلیل نداشتن ردیف اعتباری، موفق به اخذ اعتبار برای این مجتمع نشدیم.

وی با اشاره به مشکلات این مجتمع ادامه داد: حدود ۳۰ سال از ساخت این مجتمع می‌گذرد ولی اکنون در حال اخذ سند ثبتی برای آن هستیم.

صادق جولا با بیان اینکه مردم دزفول علاقه فراوانی به سینما، موسیقی و تئاتر دارند، تصریح کرد: تلاش زیادی برای حل مشکل سیستم سرمایشی این مجتمع انجام شد که اکنون مشکل حل و اکران فیلم‌های روز سینما در این مجتجع مورد استقبال شهروندان قرار گرفته است.

گالری دایمی هنرهای تجسمی در دزفول دایر می‌شود

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول به اجرای ۱۲۵ برنامه شامل جشنواره و برنامه‌های ملی و شهرستانی توسط ارشاد دزفول طی ۶ ماه دوم سال گذشته اشاره کرد و گفت: در راستای توزیع عادلانه امکانات فرهنگی، پیگیری‌های فراوانی توسط نماینده دزفول در حال انجام بوده و قرار است گالری دایمی در این شهرستان دایر شود.

وی افزود: هنرمندان دزفول گالری هنرهای تجسمی ندارند که در تلاش هستیم در دزفول دایر کنیم تا بتوانند هنر خود را به نمایش بگذارند.

۶۹ شهید هنرمند در دزفول شناسایی شده است

صادق جولا به وجود نویسندگان شاخص در شهرستان دزفول اشاره کرد و گفت: چند کتاب در حوزه‌های نویسندگی در نوبت چاپ داریم که یکی از آنها کتاب شهدای هنرمند است و به زودی چاپ می‌شود.

وی از همراهی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و فرماندار دزفول در راستای اجرای برنامه‌های فرهنگی و تامین سیستم سرمایشی مجتمع فرهنگی قدردانی کرد و افزود: نماینده دزفول در مجلس نیز پیگیری فراوانی برای جذب اعتبارات انجام داده و امید است شاهد توسعه زیرساخت‌های فرهنگی باشیم.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول تامین زیرساخت‌های فرهنگی را نیازمند عزم ملی دانست و اظهارکرد: تلاش شده با ایجاد همدلی بیشتر برنامه‌های فرهنگی را توسعه دهیم.

وی از تلاش دکتر مخبر که همکاری زیادی درخصوص اجرای زیرساخت‌های فرهنگی دزفول داشته قدردانی کرد و افزود: دزفول شهر هنرمندپروری است که در حوزه‌های هفت گانه در سطح ملی و جهانی حرف برای گفتن دارند.

صادق جولا وجود رسانه‌های فراوان در دزفول را یک فرصت ارزشمند دانست و گفت: همه ظرفیت‌ها در کنار هم قرار گرفته‌اند که باید نهایت تلاش را برای جذب اعتبار بگیریم تا بتوانیم از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده کنیم.

۱۵۰ کانون قرآنی در دزفول فعال است

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دزفول اظهارکرد: بیش از ۱۵۰ کانون قرآنی در دزفول فعال است که در رتبه نخست استان قرار داریم؛ اخیرا نیز مجوز راه‌اندازی ۱۰ کانون قرآنی ویژه خواهران گرفته شده است.

وی به وجود طراحان لباس خوب در این شهرستان اشاره کرد و افزود: انجمن مد لباس دزفول با وجود طراحان خوبی که در این حوزه داریم به زودی راه‌اندازی خواهد شد.

صادق جولا توسعه برنامه‌های فرهنگی را در ارتقای سطح فرهنگی جامعه موثر دانست و گفت: باید مکانی فرهنگی برای تفریح خانواده‌ها فراهم شود؛ اداره ارشاد دزفول از ایده‌های مردمی برای ارتقای فعالیت های فرهنگی استقبال می‌کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha