تاکید آمریکا بر هماهنگی نزدیک با کره‌جنوبی و ژاپن در تقابل با پیونگ‌یانگ

تهران – ایرنا - آمریکا ضمن تاکید بر تمرکز خود بر هماهنگی امنیتی سه‌جانبه نزدیک با کره جنوبی و ژاپن از پرتاب موشک‌های کروز اخیر کره‌شمالی به عنوان اقدامی «شدیدا بی‌ثبات‌ کننده» انتقاد کرد.

به گزارش سه‌شنبه ایرنا از یونهاپ، پیونگ یانگ در سال جاری چهار بار پرتاب موشک کروز انجام داده است. یکی از این پرتاب‌ها شلیک آزمایشی یک موشک بالستیک از زیردریایی اعلام شد.

ودانت پاتل، معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا طی یک نشست خبری گفت: «این نوع اقدامات از سوی کره شمالی عمیقاً بی‌ثبات‌کننده هستند و باعث تنش بیشتر در منطقه می‌شوند».

وی افزود: تا زمانی که قرار بر عقب راندن برخی از این اقدامات بدخواهانه و بی‌ثبات‌کننده باشد، ما به هماهنگی سه جانبه نزدیک با کره‌جنوبی و ژاپن ادامه خواهیم داد.

تاکید آمریکا بر هماهنگی نزدیک با کره‌جنوبی و ژاپن در تقابل با پیونگ‌یانگ


پاتل همچنین به سوالی در مورد انکار روسیه در خصوص تجارت تسلیحات با پیونگ یانگ متعهد شد هماهنگی بین‌المللی نزدیک خود را علیه انتقال تسلیحات بین دو کشور حفظ کند.

وی گفت: «آنچه که ما می‌دانیم این است که یک رابطه عمیق بین کره شمالی و روسیه وجود دارد. ما در ماه‌های گذشته شاهد آن بوده ایم؛ از جمله انتقال مهمات از کره شمالی به روسیه.»

در یک کنفرانس مطبوعاتی جداگانه، ژنرال پاتریک رایدر، سخنگوی پنتاگون نیز بر آنچه که آن را روابط «عالی» بین کره جنوبی، آمریکا و ژاپن خواند، تاکید و خاطرنشان کرد سه کشور به طور مشترک با تهدیدهای در حال تحول کره شمالی روبرو هستند.

رایدر گفت: «ما به اشتراک‌گذاری اطلاعات در رابطه با امنیت و ثبات منطقه ادامه خواهیم داد.»

وی در پاسخ به این پرسش که آیا این کشورها پرتاب موشک‌های کره شمالی را «کاملاً» ردیابی کرده‌اند، گفت: ما منطقه را به دقت زیر نظر داریم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha