۱۷ بهمن ۱۴۰۲، ۱۲:۵۸
کد خبرنگار: 1309
کد خبر: 85378675
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

وزیر علوم: اولویت دولت سیزدهم حمایت از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است

بوشهر- ایرنا- وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دولت سیزدهم حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و کسانی که در ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان فعالیت می‌کنند را در اولویت برنامه دولت قرار داده است.

به گزارش ایرنا، محمدعلی زلفی‌گل روز دوشنبه در آیین افتتاح کارخانه آهک هیدراته در شهرستان دشتی بوشهر اظهار کرد: امروز رتبه اقتصادی کشورها براساس پیچیدگی‌های اقتصادی تعیین می‌شود و کشورهایی که محصولات را خام‌فروشی می‌کنند دارای رتبه پایین هستند.

وی افزود: توجه به فرآوری محصولات حوزه صنعت نفت مورد تاکید دولت است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: خام فروشی در معادن و صنایعی مانند نفت، گاز و پتروشیمی و سایر ظرفیت‌های اقتصادی و تولیدی، سودآوری کمتری برای کشور در بر دارد و نیاز است با مشارکت مراکز آموزش عالی و با استفاده از فناوری در حوزه صنعت و تولید، از خام فروشی جلوگیری شود.

زلفی‌گل بیان کرد: فرآوری محصولات خام و تولید محصولات جدید، علاوه بر افزایش درآمد ارزی و ریالی، اشتغال‌زایی بیشتری به دنبال دارد.

وی ادامه داد: کربنات تولیدی کارخانه آهک هیدراته دشتی، مصارف زیادی در حوزه دارو و مواد شیمیایی دارد و بهره‌وری ارزی را افزایش می‌دهد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: دانشگاه خلیج فارس بوشهر در بخش شیمی بسیار قوی و توانمند است و می‌توانند به این کارخانه در زمینه فرآوری کربنات، کمک کنند.

دانشگاه و صنعت برای افزایش درآمدها در کنار هم قرار گیرند

زلفی‌گل  اظهار کرد: از سرمایه گذاران این طرح که زمینه اشتغال افراد زیادی را فراهم کردند تقدیر می‌شود.

وی افزود: کشوری که مواد خام صادر می‌کند رتبه پایین اقتصادی دارد، اگر ما نتوانیم منابع انسانی شکوفا کنیم در واقع خام فروشی کردیم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بیان کرد: کارخانه ساروج لیان خلیج فارس که امروز افتتاح و وارد مدار تولید شد به جای صادرات سنگ آهک، خود آهک را صادر می‌کند که می‌تواند برای کشور ارزآوری مناسبی ایجاد کند.

زلفی‌گل بیان کرد: با انجام کارهای علمی و تحقیقاتی درآمدهای شرکت‌ها نیز افزایش می‌یابد.

سرمایه‌گذاری 15 هزار میلیارد ریالی در کارخانه آهک هیدراته دشتی

استاندار بوشهر در این آیین با اشاره به افتتاح کارخانه بزرگ آهک هیدراته در دشتی گفت: این کارخانه با سرمایه گذاری ۱۵ هزار میلیارد ریال اجرایی شده که اکنون فاز نخست این طرح با ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به بهره برداری می رسد.

احمد محمدی زاده افزود: ظرفیت واحد سنگ شکن این کارخانه سالانه ۴۰۰ هزار تن است.

وی اضافه کرد: واحد آهک میکرونیزه در این کارخانه نیز با ظرفیت سالانه ۹۴ هزار تن وارد مدار شده است.

استاندار بوشهر بیان کرد: کارخانه آهک هیدراته شهرستان دشتی، علاوه بر اشتغال زایی برای جوانان بومی استان بوشهر، درآمد ارزی صادراتی بالایی نیز در بر خواهد داشت.

افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۶۳۰ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در دشتی

وی گفت: ۱۳۰ واحد مسکونی روستایی در شهرستان دشتی با سرمایه گذاری یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال افتتاح و به متقاضیان واگذار شد.

محمدی زاده افزود: همچنین عملیات اجرایی ۵۰۰ واحد مسکونی روستایی با اعتبار چهار هزار میلیارد ریال در این شهرستان آغاز شده است.

استاندار بوشهر عنوان کرد: در چهار سال تعهد ساخت ۴۰ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در استان داریم که به فضل الهی به اهداف مورد نظر می‌رسیم.

سه طرح آموزشی با سرمایه گذاری ۴۴۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید

استاندار بوشهر ادامه داد: توسعه زیرساخت‌های آموزش و پرورش در شهرستان‌های ده گانه استان مورد توجه و تاکید قرار دارد و در این مسیر از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کنیم.

محمدی زاده افزود: ساخت و تجهیز فضاهای آموزشی در استان بوشهر در ۲ سال گذشته با کیفیت مطلوبی اجرایی و عملیاتی شده و همه توان خود را برای بهبود کیفیت تعلیم و تربیت به کار می‌گیریم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha