ساخت ۷۰۰ مگاوات تولید برق خورشیدی در استان بوشهر هدف گذاری شد

بوشهر-ایرنا- مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر گفت: در این استان برای ساخت ۷۰۰ مگاوات تولید برق خورشیدی هدف گذاری شده و اکنون ۱۵ هزار میلیارد ریال اعتبار در ساخت نیروگاه های خورشیدی در حال سرمایه گذاری است.

" غلامرضا حشمتی " روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: پیش بینی شده تا مدت سه سال میزان تولید برق نیروگاه های خورشیدی بزرگ مقیاس استان بوشهر به ۷۰۰ مگاوات افزایش یابد.

وی افزود: امسال ساخت ۲ هزارو ۵۰۰ دستگاه نیروگاه های خورشیدی حمایتی آغاز شده است که براساس برنامه باید تا پیش از پیک بار تابستان وارد مدار شود.

حشمتی ادامه داد: در حوزه نیروگاه های خورشیدی بزرگ مقیاس نیز بیش از ۱۵ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در استان در حال انجام است که در فاز نخست ۵۰ مگاوات به ظرفیت تولید برق استان افزوده خواهد شد.

وی تصریح کرد: اکنون ۱۰۰ درصد صنعت برق کشور با بهره گیری از توان متخصصان توانمند داخلی در بخش‌های مختلف تولید نیروگاه سازی، انتقال و توزیع، تامین و تولید مایحتاج بومی سازی شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر یادآورشد: در حوزه برق در سال ۵۷ ظرفیت تولید برق کشور کمتر از هفت هزار مگاوات بود که این میزان اکنون و برکت خدمات ارزنده نظام به بیش از ۱۰۰ هزار مگاوات رسیده و این در حالی است که افزایش جمعیت کشور ۲.۳ برابر شده است.

حشمتی ادامه داد: در پیش از انقلاب حتی برخی از شهرهای استان بوشهر نیز از نعمت برق برخوردار نبودند ولی در حال حاضر تمامی شهرها و روستاها برقدار هستند.

وی گفت: برق رسانی به تمامی روستاهای استان بوشهر نشان از نگاه ویژه نظام مقدس جمهوری اسلامی به محرومان و بویژه روستانشینان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha