۲۰ بهمن ۱۴۰۲، ۲۲:۰۳
کد خبرنگار: 815
کد خبر: 85382170
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

سازمان ملل: مخالف جابجایی اجباری فلسطینیان هستیم

نیویورک- ایرنا- استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل متحد در پی نگرانی‌ها درباره وضعیت مردم رفح اعلام کرد که غیرنظامیان باید حفاظت شوند و نمی‌خواهیم شاهد جابجایی اجباری آنها باشیم.

به گزارش ایرنا، استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل روز جمعه به وقت محلی افزود: تراکم جمعیت در رفح، حفاظت از غیرنظامیان را در هر حمله زمینی تقریبا غیرممکن می‌کند.

سخنگوی سازمان ملل گفت: ما به شدت نگران سرنوشت غیرنظامیان در رفح هستیم. غیرنظامیان در رفح به محافظت نیاز دارند و ما نمی‌خواهیم شاهد هیچ جابجایی اجباری مردم باشیم.

فیلیپ لازارینی کمیسر کل آژانس امداد و کاریابی سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (UNRWA) روز جمعه به وقت محلی گفت که این آژانس امدادرسانی به آوارگان فلسطینی از ۲۳ ژانویه قادر به ارائه کمک به غزه نبوده است و مردم غزه در آستانه قحطی هستند.

وی گفت: «سازمان ملل متحد مناطق بزرگی از گرسنگی و سوء تغذیه را در شمال غزه شناسایی کرده که گمان می‌رود مردم در این مناطق در آستانه قحطی هستند.»

کمیسر آنروا اظهار کرد: «دست‌کم ۳۰۰ هزار نفر که در این منطقه زندگی می‌کنند برای بقای خود به کمک‌های ما وابسته هستند. مخالفت با دسترسی مانع از کمک‌های بشردوستانه حیاتی می‌شود. با اراده سیاسی لازم، می‌توان این امر را به راحتی معکوس کرد.»

برنامه جهانی غذای سازمان ملل (WFP) نیز هشدار داد که « ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار میلیون نفر در غزه در شرایط غیرانسانی زندگی می‌کنند و با گرسنگی، قحطی و بیماری مواجه هستند و سرمای زمستان بر رنج آنها افزوده است.»

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه ۱۴۰۲برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، ۷ روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است. وزارت بهداشت غزه اعلام کرد از هفتم اکتبر شمار شهدای غزه به ۲۷ هزار و ۷۰۸ نفر و مجروحان به ۶۷ هزار و ۱۴۷ نفر رسیده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha