وعده سود در بازار نفت به شاهرودی‌ها کلاهبرداری ۳۰۰ میلیاردی از آب درآمد

سمنان - ایرنا - فرمانده انتظامی استان سمنان گفت: متهمی که با وعده سرمایه‌گذاری در بازار نفت ۳۰۰ میلیارد ریال از ۴۰ شاکی در شهرستان شاهرود کلاهبرداری کرده بود، دستگیر شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار جلیل موقوفه‌ئی روز دوشنبه به رسانه ها افزود: در پی مراجعه تعدادی مالباخته به کلانتری کلاته‌خیج شهرستان شاهرود مبنی بر اینکه فردی با ترفند سرمایه‌گذاری در بازار نفت، مبلغ قابل توجهی از آنان کلاهبرداری کرده است، به سرعت پرونده تشکیل و بررسی آن در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وی با بیان اینکه پلیس در تحقیقات فنی و تخصصی دریافت که فرد کلاهبردار با شیوه‌های متعددی به افراد سرمایه گذاری در بازار نفت با سود بسیار بالا را وعده داده بود، اضافه کرد: در این ترفند مالباختگان هر گونه اموال منقول و غیرمنقول خود را فروختند و به متهم پرداخت کردند.

به گفته سردار موقوفه‌ئی، بعد از گذشت مدتی، خبری از سود رویایی نشد و مالباختگان متوجه شدند فرد کلاهبردار در مجموع ۳۰۰ میلیارد ریال از آنان کلاهبرداری کرده و متواری شده است.

وی به فعالیت‌های ماموران در راستای شناسایی متهم اشارهو تاکید کرد: سرانجام پیگیری‌های مستمر پلیس نتیجه داد و کلاهبردار فراری طی عملیاتی غافلگیرانه در مخفیگاهش دستگیر شد.

فرمانده انتظامی استان سمنان از اعتراف متهم و تکمیل و ارسال پرونده به دادسرا خبر داد و خاطرنشان کرد: پرداخت سودهای غیرمتعارف تحت عنوان سرمایه‌گذاری یکی از شگردهای رایج کلاهبرداران است و شهروندان در این زمینه دقت نظر بالایی داشته باشند و به راحتی فریب وعده‌های پوچ افراد ناشناس را نخورند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha