۶۰ درصد داوطلبان انتخابات مجلس در استان اصفهان تایید صلاحیت شدند

اصفهان- ایرنا - رییس ستاد انتخابات استان اصفهان با تشریح آخرین وضعیت تایید صلاحیت داوطلبان مجلس شورای اسلامی گفت: حدود ۶۰ درصد داوطلبان نمایندگی مجلس‌ شورای اسلامی در این استان تایید صلاحیت شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدرضا جان‌نثاری روز دوشنبه در نشست خبری رییس و اعضای ستاد انتخابات استان در استانداری اصفهان، افزود: یک هزار و ۷۶۸ نفر در مرحله اول ثبت نام انتخابات در نام نویسی کردند اما بعضی از آن‌ها در طول مسیر انصراف دادند و یا مدارکشان ناقص بود.

وی ادامه داد: در مجموع ۷۴۳ نفر از داوطلبان نمایندگی مجلس‌ شورای اسلامی در این استان تایید صلاحیت شدند که نسبت به دوره گذشته رشد ۲.۵ برابری را نشان می‌دهد.

رییس ستاد انتخابات استان اصفهان اظهار داشت: سه هزار و ۱۶۱ شُعبه اخذ رای ثابت و سیار برای انتخابات یازدهم اسفندماه امسال در این استان پیش‌بینی شده که ۲ هزار و ۴۸۶ شعبه شهری و ۶۷۵ شعبه روستایی است.

وی اضافه کرد: ۲ هزار و ۷۶۸ شُعبه از مجموع شعب اخذ رای استان اصفهان در انتخابات یازدهم اسفندماه امسال ثابت و ۳۹۳ شُعبه سیار است.

جان‌نثاری خاطرنشان کرد: چگونگی برگزاری فرآیند انتخابات در جمهوری اسلامی در قانون اساسی و قانون‌های انتخابات بطور کامل پیش بینی شده و تعیین روز انتخابات نقطه شروع آن است.

وی بیان کرد: آمادگی لازم برای برگزاری انتخابات در استان اصفهان در حوزه‌های مختلف فنی و پشتیبانی بطور کامل وجود دارد.

رییس ستاد انتخابات استان اصفهان گفت: ۶۲ هیات اجرایی انتخابات در استان وجود دارد که از این تعداد ۲۸ هیات در فرمانداری ها و ۲۸ هیات در بخشداری های مستقل و ۶ هیات هم مربوط به اقلیت های دینی است.

وی افزود: هیات نظارت بر انتخابات در مرکز استان و شهرستان‌ها فعال است و نمایندگانی از هیات نظارت نیز در بخش‌ها حضور دارند.

جان‌نثاری ادامه داد: استقبال چشمگیری در پیش ثبت نام و مرحله ثبت نام نهایی انتخابات این دوره انجام شده است.

وی با اشاره به فرآیند انتخابات مجلس خبرگان رهبری در استان اصفهان اضافه کرد: از مجموع ۳۷ نفر ثبت نام کننده، ۱۳ نفر تایید شدند که ۲ نفر از آن‌ها تا امروز تغییر حوزه دادند و ۱۱ نفر با هم رقابت خواهند داشت.

رییس ستاد انتخابات استان اصفهان اظهار داشت: تبلیغات انتخابات مجلس خبرگان رهبری به مدت ۱۵ روز از بیست و پنجم بهمن تا نُهم اسفند انجام خواهد شد اما تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی، طی یک هفته، از سوم تا نُهم اسفند برگزار خواهد شد.

وی بیان کرد: حدود یک هزار و ۴۰۰ مکان و بستر تبلیغاتی در استان شناسایی شده و در اختیار فرمانداران شهرستان‌ها قرار داده شده که در صورت نیاز داوطلبان انتخابات به طور عادلانه و مساوی در اختیار آن‌ها قرار داده خواهد شد.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری به طور همزمان ۱۱ اسفند ماه امسال برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha