۲۵ بهمن ۱۴۰۲، ۱۱:۱۴
کد خبرنگار: 1455
کد خبر: 85386407
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۹۶ طرح مدرسه سازی در لرستان در حال انجام است

۲۵ بهمن ۱۴۰۲، ۱۱:۱۴
کد خبر: 85386407
۱۹۶ طرح مدرسه سازی در لرستان در حال انجام است

خرم آباد- ایرنا- مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان گفت: ۱۹۶ طرح مدرسه سازی با ظرفیت ۶۸۰ کلاس درس در این استان در حال انجام است.

به گزارش ایرنا، یونس بهاروند ایرنیا روز چهارشنبه در نشست با خبرنگاران بیان کرد: در سال جاری ۱۰۴ طرح با ظرفیت ۳۰۰ کلاس درس مدرسه سازی در استان آماده شده است.
وی با اشاره به تعمیر و احداث سرویس های بهداشتی عنوان کرد: ۸۰ مورد در دست اقدام است و به دلیل ابلاغ اعتبارات اصل کار در سال آینده انجام خواهد شد.
وی افزود: در بحث تعمیرات و احداث سرویس های مدارس تاکنون بیش از ۵۰ درصد انجام شده است و مابقی با تامین اعتبارات تکمیل می شود و بیش از آمار ابلاغی تاکنون کار شده است.

بهاروند ایرانیا گفت: از مجموع ۱۰۴ طرح آموزشی در حال انجام ۸۰۰ میلیارد ریال مطالبات پیمانکاران است و اکنون پیشرفت کاری طرح ها بیش از تامین اعتبارات است و امید است در سال آینده ضمن تامین اعتبارات جهت پرداخت مطالبات و تکمیل طرح ها اقدام شود.
وی افزود: سال گذشته ۵۲ هزار مترمربع آسفالت با ۱۹۳ هرار مترمربع ایزوگام انجام شد و امسال ۶۳ هزار مترمربع آسفالت و ۹۸ هزار مترمربع ایزوگام انجام شده است.
مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس لرستان گفت: تعمیرات سیستم های گرمایشی ۳۲۹ مدرسه انجام شده است.

وی اظهار کرد: تعهد این اداره کل در سال جاری برای استانداردسازی ۱۳۰ مدرسه استان بود اما با اقدامات صورت گرفته، ۳۳۰ آموزشگاه از سامانه های گرمایشی استاندارد بهره مند شدند.

وی بیان کرد: امسال ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار استانداردسازی سیستم های گرمایشی به استان تخصیص یافت که با این اعتبار، استانداردسازی ۱۳۰ مدرسه امکان پذیر بود اما با مدیریت اعتبار اختصاص یافته و استفاده از تجهیزات موجود در انبار این اداره کل، سیستم گرمایشی ۳۳۰ مدرسه استاندارد سازی شد.

وی با بیان اینکه در این راستا ۱۳ هزار قطعه تجهیزات موجود مانند مشعل و رادیاتور در اختیار پیمانکاران قرار گرفت افزود: اعتبار تخصیص یافته فقط به عنوان دستمزد پیمانکاران پرداخت شد و تجهیزات مورد نیاز توسط این اداره کل تامین شده است.

بهاروند ایرانیا عنوان کرد: در حال حاضر استانداردسازی سیستم گرمایشی مدارس در حال انجام است و تلاش می شود تعداد مدارس استاندارد سازی شده تا پایان امسال به ۳۵۰ مورد برسد.

وی ادامه داد: از مجموع هشت هزار کلاس درس دارای سیستم گرمایشی غیر استاندارد استان حدود ۶ هزار و ۵۰۰ کلاس تاکنون استانداردسازی شده است و تلاش می شود تا پایان دولت سیزدهم یک هزار و ۵۰۰ کلاس درس دیگر به این سامانه های گرمایشی مجهز شود.

وی تصریح کرد: استانداردسازی سیستم های گرمایشی مدارس لرستان از سال ۹۲ آغاز شده و در حال حاضر یک هزار و ۶۰۰ کلاس درس استان نیازمند استانداردسازی است.

۳۵۰ هزار دانش آموز در پنج هزار و ۳۰۰ آموزشگاه این استان تحصیل می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha