آب‌گرفتگی محورهای چهارمحال و بختیاری با همت راهداران رفع شد

شهرکرد- ایرنا- معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به شدت و تداوم بارش باران از شب گذشته تاکنون و بالا آمدن سطح آب در برخی محورهای ارتباطی، رفع آب گرفتگی محورهای ارتباطی با همت راهداران استان انجام شد.

امین قوامی شامگاه جمعه در گفت وگو با ایرنا افزود: شدت بارش‌ها موجب آب‌ گرفتگی پل ارتباطی روستای دزک سرچشمه دواب در بخش صمصامی شهرستان کوهرنگ شد که اقدام به موقع نیروهای راهداری از بسته شدن مسیر جلوگیری کرد.

وی اظهار کرد: همچنین شدت بارش‌ها موجب بالا آمدن سطح آب در محور آلونی - گوشکی در شهرستان لردگان از توابع چهارمحال و بختیاری شد که در زمان حاضر رفع انسداد شده است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: همچنین با اقدام به موقع نیروهای راهداری از بالا آمدن سطح آب در محور ورودی شهرکرد جلوگیری شد.

وی با اشاره به بارش باران در تمام محورهای ارتباطی چهارمحال و بختیاری افزود: با همت نیروهای راهداری در زمان حاضر تمام محورهای ارتباطی استان باز و تردد به صورت عادی و روان در جریان است.

به گفته قوامی طی ۲۴ ساعت گذشته به ۴۰ خودرو که به علت سرعت بالا و لغزندگی جاده در محورهای استان منحرف شده بودند و همچنین به یک دستگاه اتوبوس خط اصفهان به خوزستان که در محور بروجن - لردگان دچار نقص فنی شده بود امدادرسانی شد.

بیشترین بارش باران در شهرستان کوهرنگ

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: بیشترین میزان بارش‌ها تا ساعت ۲۱:۳۰ مربوط به کوهرنگ با ۱۲۵، دواب صمصامی ۹۲.۳، بازفت ۸۴.۳، مال‌خلیفه ۶۸.۹، شلمزار ۵۶.۸، لیرابی ۴۹.۱، خانمیراز ۴۶.۵، دزک ۴۵، لردگان ۴۲.۲، فارسان ۳۷.۱ و سورشجان ۳۷.۲ میلی‌متر بوده است.

مهران چراغپور همچنین میزان بارش را در بروجن ۲۷، شهرکرد ۲۴.۵، اردل ۳۴.۶، بلداجی ۲۸.۱، ایلبگی و بن ۲۸.۵، سامان ۲۴.۸ و فرخ‌شهر ۲۷.۹ اعلام کرد.

وی با اشاره به وزش باد شدید در چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: در زمان حاضر میزان وزش باد در کوهرنگ به میزان ۱۲۰ کیلومتر در ساعت گزارش شده است.

به گزارش ایرنا، پیشتر اداره کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری از ورود یک سامانه به نسبت پربارش به استان خبر داده و هشدار سطح نارنجی برای روزهای پایانی هفته صادر کرده بود.

براساس نقشه‌های پیش بینی اداره کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری این سامانه بارشی که همراه با بارش باران، برف و رعد و برق است تا روز شنبه ادامه دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha