۱ اسفند ۱۴۰۲، ۱۱:۳۳
کد خبرنگار: 936
کد خبر: 85392456
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۲۰۰ تئاتر درباره سواد رسانه‌ای برای دانش‌آموزان اصفهانی اجرا شد

اصفهان- ایرنا- مدیر فرهنگسرای رسانه شهرداری اصفهان گفت: بیش از ۲۰۰ تئاتر توسط هشت گروه حرفه‌ای نمایشی با هدف ارتقای سواد رسانه ای دانش‌آموزان در مدارس این شهر اجرا شد.

بهناز عابدی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این نمایش ها با موضوع های مختلف مانند قاعده مصرف رسانه برای کودکان و نوجوانان، قُلدری‌های فضای مجازی، سواد شبکه‌های اجتماعی و فرهنگ شُهرت اجرا شد.

مدیر فرهنگسرای رسانه شهرداری اصفهان اظهار داشت: ناحیه پنج بزرگترین ناحیه آموزشی اصفهان محسوب می‌شود و به همین دلیل تمرکز اجرای نمایش‌ها در این بخش گذاشته شد.

وی با بیان اینکه این طرح در قالب همکاری معاونت پرورشی اداره کل آموزش و پرورش اصفهان با فرهنگسرای رسانه اجرا شد، خاطرنشان کرد: اجرای این تئاترها تا پایان سالجاری ادامه خواهد داشت و در صورت امکان، سال آینده هم ادامه پیدا می‌کند.

عابدی اضافه کرد: فرهنگسرای تخصصی رسانه وابسته به سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان با هدف ارتقای سواد رسانه ای شهروندان در تلاش است تا گروه‌های مختلف را مورد توجه قرار دهد.

وی، نوجوانان را یکی از مخاطبان اصلی فرهنگسرای تخصصی رسانه دانست و گفت: برنامه‌های ویژه ای برای این گروه از شهروندان تدارک دیده شده است.

عابدی با بیان اینکه فرهنگسرای تخصصی رسانه، فرآیندهای آموزشی خود را با استفاده از هنر برای نوجوانان برنامه‌ریزی کرده است، خاطرنشان کرد: در فراخوانی از گروه‌های مختلف نمایشی در شهر اصفهان دعوت بعمل آمد تا نمایشنامه‌های خود را در زمینه‌های مختلف برای گروه مخاطب کودک و نوجوان ارائه کنند.

مدیر فرهنگسرای رسانه شهرداری اصفهان گفت: حدود ۲۰ گروه حرفه‌ای تئاتر در این فراخوان اعلام آمادگی کردند که آثار هشت گروه مورد تایید قرار گرفت.

کلانشهر اصفهان حدود ۲ میلیون نفر جمعیت دارد.

حدود ۹۰۰ هزار دانش آموز در ۶ هزار واحد آموزشی استان اصفهان تحصیل می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha