۱ اسفند ۱۴۰۲، ۲۱:۱۰
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 85393200
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرماندار :ملایر مهیای برگزاری الکترونیک انتخابات است

همدان- ایرنا- معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر این شهرستان را یکی از چهار حوزه انتخابیه کشور که به عنوان پایلوت برگزاری انتخابات تمام الکترونیک انتخاب شده اند ذکر کرد و از مهیا بودن همه لوازم برای برگزاری انتخابات قانونمند در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ «سلمان اسماعیلی» روز سه‌شنبه در نشست توجیهی و آموزشی سر بازرسان و بازرسان هیات بازرسی انتخابات شهرستان ملایر گفت: تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات تمام الکترونیک در شهرستان ملایر اندیشیده است.

وی روند مهیا سازی ملایر برای برگزاری انتخابات الکترونیک را بسیار مناسب دانست و گفت: مسئولان مرکز فناوری اطلاعات و هوشمند سازی وزارت کشور، روند امادگی ملایر در این خصوص را مطلوب و فراتر از انتظار عنوان کرده اند.

وی گفت: ملایر در کنار رشت(خمام) ،آبادان و قم چهار حوزه انتخابیه پایلوت برگزاری انتخابات تمام الکترونیک در یازدهم اسفند ماه هستند.

وی رعایت صحیح قانون و امانت‌داری را وظیفه مهم مجریان انتخابات دانست و افزود: تاکید و توصیه عمومی به همه افراد دخیل در امر انتخابات، بازخوانی چندین باره قانون است.

فرماندار ویژه ملایر ادامه داد: قانون تنها نقطه محکم همه ما برای انجام امور است و انتظار است که سربازرسان و بازرسان به عنوان چشمان بینا و نافذ هیات بازرسی انتخابات این شهرستان، با اعتماد به نفس و همدلی این ماموریت بزرگ را به سرانجام برسانند.

اسماعیلی گفت: با تایید صلاحیت بیش از ۷۰ درصد داوطلبان در کشور عزم نظام اسلامی برای بهره بردن از همه ظرفیت‌های کشور و افراد صاحب توانایی مُبرهن شد.

وی با تاکید بر اینکه جنگ ترکیبی دشمنان علیه نظام اسلامی و انتخابات به طور جدی در جریان است، خاطرنشان کرد: دشمنان باید بدانند ملت ایران علاوه بر عبور از سختی دفاع مقدس و هشت سال جنگ تحمیلی، با سربلندی انتخابات‌های باشکوهی برگزار کردند و هیچ چیز مانع عزم آنها نیست.

صیانت از آراء، هدف مهم هیات‌های بازرسی و نظارت بر انتخابات

عضو هیات نظارت بر انتخابات شهرستان ملایر نیز تاکید کرد: از همه بازرسان انتظار دارند که با همراهی هیات نظارت موجب هرچه باکیفیت‌تر برگزار شدن انتخابات باشند.

«حجت الاسلام کاکاوند» افزود: صیانت از آرا مردم باید مهمترین هدف هیات‌های بازرسی و نظارت بر انتخابات باشد و همدلی و همکاری اعضای دو هیات بسیار راهگشا است.

وی گفت: در روز برگزاری انتخابات نظارت و بازرسی‌ها را نسبت به دوره قبل تشدید خواهیم کرد تا هیچ شبهه و ایرادی در کار نباشد.

عضو هیات نظارت بر انتخابات شهرستان ملایر ادامه داد: شورای نگهبان به جهت ایجاد تحول در فرآیند اخذ رای پذیرفته است که از حدود ۲۰۰ حوزه انتخابیه چهار حوزه شاخص در کشور انتخابات را تمام الکترونیک برگزار کنند و باعث افتخار است که ملایر یکی از این مراکز شاخص و توانمند کشور است.

حجت الاسلام کاکاوند اضافه کرد: شورای نگهبان این دوره در مراکز تمام الکترونیک ناظران نامحسوس را اعزام خواهد کرد تا از سلامت کامل انتخابات و امور مطمئن شود.

ملایر یکی از چهار شهر منتخب برگزاری انتخابات تمام الکترونیک

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ویژه ملایر و رئیس هیات بازرسی انتخابات شهرستان نیز با بیان اینکه حضور فعال سربازرسان در شعب اخذ رای مانع هرگونه شبهه و تخلف است، گفت: بی‌طرفی، استقلال، هماهنگی و تعامل، اشراف اطلاعاتی موثر و عمل به قانون برای اعضای هیات بازرسی شهرستان امری حیاتی است و نباید این اصول بی‌اهمیت شمرده شود.

«عباس خدابخشیان» افزود: هیات بازرسی در کنار هیات نظارت بر انتخابات وظیفه اصلی حفاظت از سلامت انتخابات را دارند و در ماده ۴۱ قانون جدید نیز اختیارات هیات بازرسی را برای انجام هرچه بهتر تکالیف افزایش یافته و هیات بازرسی هم‌تراز با هیات‌های نظارت و اجرایی شده است.

وی با اشاره به اینکه مهمترین وظیفه ما پاسداری از سلامت انتخابات است و این مهم با اشرافیت کامل به قانون جدید امکان‌پذیر است. تاکید کرد: همه ما وظیفه داریم با انجام تکالیف خود به بهترین نحو از صحت و سلامت انتخابات حفاظت و صیانت کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ویژه ملایر ادامه داد: بازرسان ما از معتمدین و افراد خوشنام شهرستان ملایر و بازوان توانمند هیات بازرسی هستند و با توجه به برگزاری انتخابات به صورت تمام الکترونیک، این دوره دقت عمل در کار بیش از گذشته باید مد نظر باشد.

به گزارش ایرنا؛ شهرستان ملایر دارای ۲ کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha