رئیس دانشگاه ملایر: جامعه نخبگان تاثیر مستقیم در افزایش مشارکت حداکثری دارند

همدان- ایرنا- رئیس دانشگاه ملی ملایر گفت: انتخابات یک عرصه ملی و فرصتی برای ایجاد زمینه‌های رشد و توسعه کشور است که در این راستا جامعه دانشگاهیان و نخبگان می‌توانند با تشریح و تبیین مشارکت حداکثری و نقش و جایگاه نمایندگان مجلس، اثر کلیدی و مستقیمی در حضور مردم در انتخابات یازدهم اسفندماه داشته باشند.

«ابراهیم محمدی‌منش» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: دانشگاهیان، اساتید و جامعه نخبگان کشور باید در تبیین وظایف، جایگاه و نقش نمایندگان مجلس که می‌توانند منجر به بهبود شرایط و رشد و توسعه کشور شوند، تلاش کنند.

وی با بیان اینکه این اثرگذاری ویژه با تبیین و تشریح وظایف تاثیر مستقیم دارد و موجب تقویت حضور مردم در انتخابات می‌شود، افزود: اگر همه اقشار مردم بدانند آنچه از سوی مسئولان تصمیم‌گیری می‌شود، مقدمات و زمینه‌های آن توسط مجلس شورای اسلامی شکل گرفته، به طور قطع نقش و جایگاه مجلس را بهتر متوجه خواهند شد و در این عرصه سیاسی مهم حضوری پررنگ‌تر خواهند داشت.

رئیس دانشگاه ملایر بیان کرد: این حضور به طور یقین می‌تواند منجر به انتخاب بهتر و تعیین نمایندگانی شود که توانایی و تعهد لازم را داشته باشند و بتوانند در تصمیم‌گیری‌های کلان کشوری نقش مهم خود را ایفا کنند.

محمدی‌منش گفت: چنانچه مردم انتخابی درست داشته باشند، این انتخاب آگاهانه، موثر واقع خواهد شد و هر اندازه این فضا را گرمتر و تقویت کنیم، مشارکت و حضور مردم در پای صندوق‌های رای پرشورتر است.

وی با تاکید بر اینکه اساتید و دانشگاهیان ما در این زمینه می‌توانند نقش ایفا کنند تا مردم بهتر متوجه نقش و جایگاه نمایندگان شوند، ادامه داد: دانشگاهیان و نخبگان می‌توانند با استفاده از فضای علمی و ایجاد مناظره‌های انتخاباتی، منجر به شناسایی بهتر افراد شوند و داوطلبان بهتر می‌توانند نقش و اثر خود را بیان کنند.

رئیس دانشگاه ملایر با تاکید بر اینکه بعد از انتخابات نیز نخبگان می‌توانند به تصمیمات کشور کمک کنند و این امر جایگاه نخبگان را گوشزد می‌کند، اظهار داشت: افزایش مشارکت در انتخابات، اقتدار و جایگاه مجلس را تقویت می‌کند و می‌تواند در تصمیم‌گیری‌های کلان، قانونگذاری‌ها، نظارت و پیگیری موضوعات مؤثر باشد.

محمدی‌منش انتخابات را صحنه حضور مردم در عرصه مهم سیاسی کشور و انتخاب فرد اصلح دانست و افزود: از هر برنامه‌ای که منجر به شور و نشاط انتخاباتی، انتخاب فرد اصلح و افزایش مشارکت در انتخابات شود، حمایت می‌کنیم.

وی همچنین تقویت حضور حداکثری مردم در انتخابات، ایجاد فرصت‌های شناخت نامزدهای انتخاباتی، ارائه راهکارها و روش‌های ارزیابی، ایجاد شور و نشاط در جامعه، استفاده از ظرفیت دانشجویان در شفاف‌سازی و ایجاد فرصت برای ارائه برنامه داوطلبان انتخاباتی را از مواردی دانست که دانشگاهیان و نخبگان این شهرستان می‌توانند در افزایش مشارکت حداکثری نقش‌آفرینی کنند.

به گزارش ایرنا؛ یازدهم اسفندماه ۱۴۰۲ دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری برگزار می‌شود.

شهرستان ملایر دارای ۲ کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است.

این دانشگاه با بیش از ۶ هزار دانشجو در چهار کیلومتری محور ملایر به اراک واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha