۳ اسفند ۱۴۰۲، ۹:۵۸
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 85394677
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

اولین سرنوشت‌سازها؛ آماده برای ادای تکلیف سیاسی+ فیلم

همدان- ایرنا- انقلاب اسلامی از همان روزهای نخستین شکوفایی، لحظه‌های ماندگاری را در تقویم سیاسی خود رقم زده، روزهایی که با احساس تکلیف هر فرد ایرانی در تاریخ ثبت شد، از جوانان و نسل‌های اول انقلاب گرفته تا نسل‌های دهه هشتادی و نودی و امروز که در عرصه دیگری از انتخابات یازدهم اسفندماه ۱۴۰۲، نوبت به رای اولی‌ها رسیده است.

به گزارش ایرنا؛ در میان تمام کسانی که خود را برای حضوری پرشور در انتخابات یازدهم اسفند ۱۴۰۲ آماده می‌کنند، رای اولی‌ها اما حس و حال متفاوتی دارند، دانش‌آموزانی که با عبور از ۱۸ سالگی، این فرصت را پیدا کرده‌اند تا در این جشن تکلیف سیاسی شرکت کنند.

اولین سرنوشت‌سازهای کشور امروز در آستانه ثبت یک تجربه ناب و فراموش نشدنی هستند و برای خلق حماسه‌ای دیگر لحظه‌شماری می‌کنند، برای لبیک به منویات رهبر معظم انقلاب که فرمودند: «انتخابات هم حق است و هم تکلیف مردم است که بیایند و سرنوشت کشورشان را به دست خودشان تعیین کنند.»

و امروز همان روز موعود فرا رسیده تا دختران و پسران رای اولی که به تاسی از پدران و مادرانشان که همواره پشت انقلاب، نظام، امام راحل و رهبر خود را خالی نکردند و در روز سرنوشت‌ساز یازدهم اسفندماه و با همراهی والدین‌شان و همکلاسی‌های خود اولین تکلیف سیاسی خود را با آگاهی و بینش رقم بزنند، آنجا که رهبر فرزانه انقلاب تاکید کردند: «حضور در انتخابات یک تکلیف است و همه باید شرکت کنند

آمال و آرزوهای زیادی پشت یک رای سرنوشت‌ساز آنها صف کشیده، امید به آینده‌ای روشن که شور و اشتیاق ۱۸ ساله‌ها را صد چندان کرده تا در این عرصه سیاسی نقش‌آفرینی کنند و مشارکتی فراتر از تکلیف سیاسی در این برگ از تقویم سیاسی کشور به ثبت برسانند.

اولین سرنوشت‌سازها؛ آماده برای ادای تکلیف سیاسی+ فیلم

از همان ساعت‌های اولیه صبح که برای جشن تکلیف سیاسی خود در مراسم حاضر شده بودند، خود نشان از شور و نشاط و احساس غرور آنها بود که دیگر می‌توانند در انتخابات تعیین کننده باشند، جوانان و نوجوانانی که به گفته امام راحل، چشم امید ایران و آینده سازان انقلاب اسلامی هستند، نوجوانانی که به واسطه حضورشان در انتخابات و مشارکت در سرنوشت سیاسی کشور، وارد مرحله جدیدی از زندگی خود شده‌اند.

برای مصاحبه و بیان اشتیاق سرشارشان از اینکه می‌توانند در انتخابات شرکت کنند، صف کشیده بودند، عشق و امید از چهره‌هایشان موج می‌زد و من که مملو از امید و بی‌تاب از انعکاس این همه انرژی، خودباوری؛ ایمان و امید از فرزندان این نظام و انقلاب بودم که با خون هزاران شهید سرافراز به ثمر نشست، ایستاد و به اقتدار کنونی رسید و باز هم پشتش گرم به وجود نسل‌های امروزی انقلاب است که برای مشارکت در تعیین سرنوشت خود حس و حال خوبی دارند و با هیچ چیزی هم قابل وصف نیست.

فاطمه می‌گوید: با شرکت در انتخابات یازدهم اسفندماه به این خودباوری رسیده که دیگر بزرگ شده و می‌تواند در تعیین سرنوشت کشور سهیم باشد، چون به رای و نظر آنها اهمیت داده می‌شود.

او که سر از پا نمی‌شناسد و کل مراسم را سرپا ایستاده و تکلیف سیاسی خود را در کنار دیگر همکلاسی‌ها و هم سن و سالانش جشن می‌گیرد، دغدغه آینده کشورش را دارد و می‌خواهد که بیشتر به این قشر اهمیت داده شود چون قشری تاثیرگذار هستند.

نازنین هم گفت: افتخار می‌کنم که برای اولین بار می‌توانم رای خودم را در کشور ثبت کنم و به عنوان یک زن که جایگاهش در خیلی از کشورها نادیده گرفته می‌شود، در سرنوشت کشورم تاثیر داشته باشم و این برای من باعث افتخار است.

امیرعلی نیز از اینکه یک رای اولی است، ابراز خوشحالی می‌کند و توصیه می‌کند: ما می‌توانیم در آینده خودمان و کشور تاثیرگذار باشیم و از آنجا که با حضورمان در پای صندوق رای، می‌توانیم در سرنوشت کشور سهیم باشیم، تلاش می‌کنم رای اولی‌ها و افراد دیگری را پای صندوق‌های رای بیاورم.

نرگس دیگر رای اولی ملایری هم بیان می‌کند: برای اینکه خون شهدا پایمال نشود، پشت رهبرم را خالی نکنم و پشت انقلاب بایستم، امسال می‌خواهم برای اولین بار رای دهم و در مسائل سیاسی کشور سهیم باشم و به هم سن و سالان خودم توصیه می‌کنم دست پدر و مادرانشان را بگیرند و در انتخابات شرکت کنند، چراکه هر رای ما می‌تواند تاثیرات مفیدی در آینده کشور داشته باشد.

اولین سرنوشت‌سازها؛ آماده برای ادای تکلیف سیاسی+ فیلم

محمدرضا دیگر دانش‌آموز رای اولی ملایری ادامه می‌دهد: این خواسته دشمنان است که ما پای صندوق‌های حاضر نشویم و رای ندهیم، برای اینکه خون شهدا پایمال نشود، باید رای دهیم و توصیه‌ام به هم سن و سالانم این است برای اینکه دشمن شاد نشویم، پای صندوق‌های رای بیاییم، این کشور شهیدان زیادی داده تا به این مرحله رسیده است.

فائزه هم از اینکه یک رای اولی است ابراز خوشحالی می‌کند و می‌گوید: حس خوبی دارم که چند روز دیگر اولین رای خودم را به صندوق بیندازم و کنار مردم عزیز کشورم باشم و نمایندگانی را انتخاب کنم که قرار است برای مردم خدمت کنند، به اطرافیان خودم هم توصیه می‌کنم بهترین را انتخاب کنند تا بتوانیم بهترین جامعه و کشور را بسازیم.

و نکته قابل ذکر اینکه در نظام مردم‌سالار دینی ایران، انتخابات به عنوان اصلی‌ترین و مهم‌ترین صحنه حضور مردم برای تعیین سرنوشت و چگونگی اداره کشور شناخته می‌شود، طبق قانون اساسی جمهوری اسلامی، اداره کشور ایران با اتکا به آرای عمومی از طریق انتخابات است، بنابراین شرکت افراد واجد شرایط رأی در انتخابات برای رأی دادن، یعنی ایفای نقش آن افراد در تعیین سرنوشت کشور است.

در همین رابطه باید گفت انتخابات صحنه‌ای است که فرصت سنجش اراده و انتخاب را به فرد می‌دهد، انتخابی که به دلیل دخیل بودن در سرنوشت جامعه، ارتقا عزت و اعتماد به نفس فرد را فراهم می‌کند و این احساس خوشایند همیشه در افرادی که برای اولین بار در انتخابات شرکت می‌کنند و رای اولی هستند، چند برابر است و بدون شک حضور بیش از یک‌هزار و ۲۰۰ رای اولی ملایری در انتخابات یازدهم اسفندماه ۱۴۰۲ می‌تواند در افزایش نشاط و شور فضای انتخابات و مشارکت حداکثری موثر باشد، نوجوانانی که برای اولین بار می‌خواهند شعور سیاسی خود را بسنجند.

و امروز روحیه پرسش‌گری دانش‌آموزان نشان می‌دهد که آنها دغدغه‌ سرنوشت کشور را دارند و رأی اولی‌ها می‌توانند در ایجاد شور و انگیزه مشارکت در انتخابات نقش پررنگی داشته باشند.

به واسطه همین روحیه‌ انقلابی و پرسش‌گری دانش‌آموزان و به منظور سنجش آگاهی آنها در مسائل سیاسی روز جامعه به ویژه انتخابات، با خوش‌فکری فرماندار ویژه ملایر شور و حال دیگری به جشن تکلیف سیاسی دانش‌آموزان رای اولی داد و با طرح چند سوال و پاسخ صحیح توسط چند دانش‌آموز، از دستان بخشنده مدیریت عالی این شهرستان آن هم در روز تولد حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان، هدیه کمک هزینه سفر کربلای معلی به این دانش‌آموزان با همراهی مادران آنها داده شد.

اولین سرنوشت‌سازها؛ آماده برای ادای تکلیف سیاسی+ فیلم

رای اولی‌ها نمی‌توانند به شرایط کشور بی‌تفاوت باشند

معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر خطاب به رای اولی‌ها تاکید کرد: باید در سرنوشت خودتان اثر مثبت داشته باشید و یازدهم اسفند وقتی رای دهید، در شرایط اجتماعی اثرگذاری مستقیم دارید.

«سلمان اسماعیلی» به توطئه همه جانبه دشمنان علیه ملت ایران از قبل از انقلاب تاکنون اشاره و بیان کرد: ۴۵ سال است مردم ایران انقلاب کردند و در این سال‌ها آمریکایی‌ها ما را تحریم کردند، جنگ نیابتی و مستقیم با ما راه انداختند و نمی‌خواهند پیشرفت ملت ایران را ببینند.

وی به بیان اینکه به رغم همه دشمنی‌ها ملت ایران رو به رشد و پیشرفت است هر روز بالاتر از دیروز هستیم، افزود: جزء معدود کشورهای فضایی و هسته‌ای دنیا هستیم و در نانو تکنولوژی و علوم پزشکی حرف برای گفتن داریم، در صنایع دفاعی پر قدرت‌ترین کشور هستیم و آنها نمی‌توانند این پیشرفت را ببیند.

معاون استاندار همدان با اشاره به اینکه در این شرایط ما شاهد جشن تکلیف سیاسی رای اولی‌ها هستیم، گفت: شما امروز به سنی رسیدید که دارای حقوق و تکالیفی می‌شوید که در عرصه سیاسی کشور سهیم هستید و باید اتفاقات واقعی کشور و جهان را بدانید، شناخت و تحلیل داشته باشید و دیگر نمی‌توانید از این بعد نسبت به شرایط کشور بی‌تفاوت باشید.

به گفته اسماعیلی؛ رای اولی‌ها با توجه به اینکه می‌توانند در سرنوشت سیاسی کشور مشارکت کنند، هم تکلیف و هم حق دارند و اگر در تعیین سرنوشت کشور مشارکت کردند، موضع گرفتند و از داوطلبان حمایت کردند، روشن‌گری کرده و رای دادند، فردا می‌توانید مطالبه‌گر باشند و انتقاد کنند.

دشمن به دنبال انفعال جوانان است

وی با تاکید بر اینکه دشمن می‌خواهد جوانان ما منفعل باشد و پای صندوق‌های رای نروند، خطاب به دانش‌آموزان خاطرنشان کرد: اگر شما انتخاب نکنید، دیگران برای شما انتخاب می‌کنند و دیگر نمی‌توانید مطالبه‌گر باشید و دیگرانی می‌آیند که مخالف نظرات و خواسته‌های شما حقوقی را مطالبه می‌کنند.

فرماندار ویژه ملایر همچنین ایفای حق و همزمان ادای تکلیف رای اولی‌ها را مورد تاکید قرار داد و گفت: برای اینکه انقلاب اسلامی به اینجا برسد و مقتدر باشد، شهیدان زیادی برای امنیت و آرامش مردم فدا شدند تا استقلال و تمامیت ارضی کشور حفظ شود و شهید اخیر ما شهید سردار سرتیپ دوم خداداد بود که در راه تامین امنیت به شهادت رسید و باید بدانید این امنیت اتفاقی نیست.

اولین سرنوشت‌سازها؛ آماده برای ادای تکلیف سیاسی+ فیلم

اسماعیلی همچنین تاکید کرد: دوست را از دشمن تشخیص دهید و کنار هم باشیم و خودمان ایران را بسازیم، چراکه دشمن انتخابات را بهانه کرده تا نقاط قوت دیگری این نظام و انقلاب را هدف قرار دهد.

وی ادامه داد: از شما دانش آموزان رای اولی دعوت می‌کنیم هم خودتان در انتخابات یازدهم اسفند مشارکت کنید و هم دست خانواده را بگیرید و پای صندوق‌های رای حضور داشته باشید، آینده مال شماست و با هوشیاری و بصیرت و حضور پرشور پای صندوق‌های رای، یک سند افتخار دیگری برای ملایر و جمهوری اسلامی ایران ثبت کنید.

به گزارش ایرنا؛ شهرستان ملایر دارای بیش از یک‌هزار و ۲۰۰ رای اولی است و ۲ کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha