جنگ غزه، رژیم صهیونیستی را به فروپاشی نزدیک کرد/ ناتوانی اسراییل از جنگ با مقاومت

تهران-ایرنا- کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: نسل کشی در غزه، دستاوردی جز تسریع فروپاشی، برای رژیم صهیونیستی ندارد و آن را به پایان خط نزدیک کرده است.

«مجید صفاتاج» روز چهارشنبه با حضور در بیست‌ و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران، ضمن بازدید از غرفه خبرگزاری جمهوری اسلامی، در گفت وگو با خبرنگار بین الملل ایرنا افزود: باتوجه به تاریخ مبارزات مردم باریکه غزه به ویژه تحولات ۲ دهه گذشته در این باریکه، می توان به خوبی آینده جنگ غزه را که شکست خفت بار اشغالگران است، ‌پیش بینی کرد.

وی با اشاره به فرار رژیم اشغالگر از غزه در سال ۲۰۰۶، ادامه داد که تخلیه غزه اولین مرحله فروپاشی این رژیم را رقم زد.

کارشناس مسائل غرب آسیا به شکست رژیم صهیونیستی در جنگ ۲۲ روزه علیه غزه هم اشاره و اضافه کرد: بیش از ۱۲۰ روز مقاومت غزه در جنگ اخیر، نشان داد که تاب آوری مردم این منطقه، تابع گذشت زمان نیست.

صفاتاج گفت: این ناتو و آمریکاست که اکنون در غزه می جنگند، رژیم اشغالگر توان جنگیدن با مقاومت فلسطین را ندارد و تا زمانی که فقط یک فلسطینی مسلح در غزه وجود دارد، رژیم صهیونیستی روی آرامش را نخواهد دید.

وی، جنگ کنونی علیه غزه را به اعتراف خود صهیونیست ها، جنگ سرنوشت ارزیابی کرد و افزود: تل آویو قصد دارد حتی به قیمت نسل کشی تمام مردم غزه، بر این منطقه تسلط یابد، اما روند جنگ نشان می دهد که رژیم صهیونیستی نه تنها به هدف خود نخواهد رسید، بلکه با ارتکاب جنایات جنگی علیه غیرنظامیان، فروپاشی خود را تسریع می کند.

این تحلیلگر مسائل بین الملل، ماهیت رژیم صهیونیستی را توسعه طلبانه ارزیابی کرد و گفت: صهیونیست ها در سال ۱۳۶۱، وقتی لبنان را اشغال کردند، «آریل شارون» وزیر جنگ وقت این رژیم طرح تصرف چاه های نفت منطقه خلیج فارس را مطرح کرد و اگر می توانستند تا خلیج فارس می آمدند.

صفاتاج، اشغال غزه را بخشی از سیاست توسعه طلبانه این رژیم دانست و اضافه کرد: اگرچه هدف صهیونیست ها اشغال غزه و کوچ اجباری فلسطینی هاست، اما توانایی عملیاتی کردن آن را ندارند.

وی با بیان اینکه نمی توان بیش از ۲ میلیون جمعیت غزه را جابه جا کرد، افزود: طرح کوچ اجباری مردم غزه به مصر و اردن عملی نیست و محور مقاومت و مقاومت فلسطین اجازه تحقق آن را به اشغالگران نخواهند داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha