فعال بلژیکی: یمن پوشالی بودن قدرت آمریکا را ثابت کرد/تحریم دیگر موثر نیست

تهران- ایرنا- یک فعال سیاسی و رسانه ای بلژیک گفت: ایستادگی محور مقاومت، پوشالی بودن قدرت نظامی آمریکا و توان آن برای تحریم و تهدید کشورهای مستقل را اثبات کرد.

به گزارش ایرنا، «میشل کولن» فعال سیاسی و نویسنده بلژیکی امروز (سه شنبه) با حضور در بیست‌وچهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران ضمن بازدید از غرفه خبرگزاری جمهوری اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار بین الملل ایرنا، گذشت زمان را به نفع رژیم صهیونیستی و آمریکا ندانست و آینده را از آن قدرت های نوظهور و کشورهای در حال توسعه ارزیابی کرد.

وی دلیل همراهی مردم جهان حتی در اروپا و آمریکا با مقاومت فلسطین در جنگ اخیر رژیم اشغالگر علیه غزه را «گسترش اینترنت در سراسر جهان» دانست.

کولن افزود: در سال ۲۰۰۵، «دونالد رامسفلد» وزیر دفاع «جورج بوش» گفت ما یک مشکل بزرگ داریم و آن اینترنت است زیرا هر کسی می تواند با گوشی شخصی خود عکس بگیرد و ایمیل بزند.

این فعال رسانه‌ای بلژیکی ادامه داد: بسیاری از جنایت ناتو و آمریکا در افغانستان، عراق و دیگر نقاط جهان به وسیله بلاگرها و فعالان فضای مجازی افشا شده است.

وی از تلاش آمریکا برای سانسور شبکه های اجتماعی و اینترنت خبر داد و گفت: از زمانی که اینترنت به کشورهای در حال توسعه رسید، ناتو به فکر سانسور شبکه های اجتماعی افتاد و سیستم های سانسور و فیلترینگ را روی شبکه های اجتماعی و حتی گوگل و یوتیوب ایجاد کرد به طوری که خبرهای محور مقاومت و بلاگرهای مخالف غرب از دید مخاطبان مخفی ماند و حساب های کاربری و وبسایت های ضدآمریکایی و ضدغربی مسدود شدند.

این فعال سیاسی چپ‌گرای بلژیکی، بیان حقیقت را عامل انسداد افراد در شبکه های اجتماعی ساخت غرب دانست و افزود: آزادی خواهان فیلتر می شوند و دروغ گویان به دروغ گویی درباره کشورهای مستقل مثل ایران، سوریه و ونزوئلا ادامه می دهند.

کولن درباره تغییر فضای رسانه های جهان بعد از عملیات طوفان الاقصی گفت: مبارزه قهرمانانه مردم غزه و روزنامه نگاران فلسطینی، موازنه قوا را به نفع مستضعفین تغییر داده است.

یمن پوشالی بودن قدرت آمریکا را ثابت کرد

وی افزود: حضور هزاران بلاگر و فعال فضای مجازی که برای مظلومیت مردم فلسطین می نویسند و اخبار غزه را در جهان انعکاس می دهند، نگاه مردم جهان را به جنگ غزه تغییر داد به طوری که دادگاه لاهه نیز اسرائیل را محکوم کرد.

نویسنده کتاب «ناتو در حال فتح و اشغال همه جهان است»، گفت: امروز فلسطینی ها الهام بخش مبارزه با استعمار و استکبار جهانی و الگویی برای همه ملت هایی هستند که می خواهند آزادانه زندگی کنند.

کولن معتقد است اروپایی ها هنوز روحیه برتری جویی و استکباری خود را دارند و باید به مردم در کشورهای غربی تفهیم شود که جنگ هایی که ناتو در جهان به راه می اندازد برای غارت ثروت ملت هاست و نباید از این جنگ ها حمایت کنند.

وی گفت: دولت های استعماری فکر می کنند چون پول، اسلحه و رسانه دارند پس می توانند هر کاری انجام دهند اما نمی دانند که حتی ثروت زیاد و سلاح های پیشرفته نمی تواند ملتی را که تصمیم به مقاومت گرفته، شکست دهد.

این فعال صلح اروپایی، مبارزه مردم یمن علیه آمریکا در حمایت از مردم فلسطین را یادآور شد و گفت: یمنی ها الگوی جدید مقاومت و به چالش کشیدن استکبار در جهان هستند و تاریخ نام آنها را فراموش نخواهد کرد.

کولن اضافه کرد: یمن در طول جنگ رژیم اسرائیل علیه غزه، نقش مهمی در ایجاد محدودیت برای اقتصاد اسرائیل ایفا کرد. یمنی ها مانع تجارت بین الملل نیستند و فقط مانع تجارت با اشغالگران می شوند.

تحریم دیگر ابزار موثری علیه کشورهای مستقل نیست

کولن خواستار تحریم رژیم اشغالگر توسط رسانه های جهان شد و گفت: اروپایی ها باید در ارتباط با جنگ آموزش ببینند تا بدانند که جنگ و اشغالگری برای کسب ثروت است و نباید از آن حمایت کرد.

این فعال رسانه ای ضدصهیونیست با بیان اینکه آنچه اسرائیل انجام می دهد، نقض تمام قوانین بین الملل است، افزود: کشورهای مختلف جهان در ارتباط با مساله فلسطین آگاه شده اند و در همه کشورهای کره خاکی از آمریکای لاتین گرفته تا آفریقا و اروپا فهمیده اند که باید با جریان های جنگ طلب بجنگند.

کولن به نقش چین، کشورهای در حال توسعه و قدرت‌های نوظهور در تعیین معادلات جهانی اشاره و تاکید کرد: چین در حال برقراری روابط مبتنی بر احترام متقابل با کشورهای جهان است و کشورهای در حال توسعه و قدرت های نوظهور آسیایی توانسته اند جایگزین های خوبی برای اقتصادهای اروپایی بیابند به طوری که تحریم های غرب نمی تواند آنها را مثل گذشته تحت تاثیر قرار دهد.

وی افزود: هژمونی آمریکا رو به افول است زیرا این بازیگر با هدف استفاده از نیروی ارزان دیگر کشورها، کارخانه ها را به خارج از آمریکا منتقل کرده‌است؛ موضوعی که در بلندمدت به اقتصاد آن آسیب خواهد زد و پایه های اقتصاد آمریکا را تضعیف خواهد کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha