۷۱۴ هزار و ۸۲۹ نفر در چهارمحال و بختیاری واجد شرایط رای دادن هستند

شهرکرد- ایرنا- رییس ستاد انتخابات چهارمحال و بختیاری تعداد واجدین شرایط رای برای انتخابات ۱۱ اسفند را ۷۱۴ هزار و ۸۲۹ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۳۶۲ هزار و ۶۲۱ نفر مرد و ۳۵۲ هزار و ۲۰۸ نفر زن هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن حسین‌میرزایی روز چهارشنبه در نشست خبری اعضای ستاد انتخابات این استان افزود: همچنین ۷۹۱ شعبه اخذ رای در استان جانمایی و تعبیه شده که از این تعداد ۵۸۱ شعبه ثابت و ۲۱۰ شعبه سیار است.

به گفته وی، همچنین در چهارمحال و بختیاری ۳۷۱ شعبه شهری و ۴۲۰ شعبه روستایی صندوق اخذ رای پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: تاکنون ۱۵۷ نامزد در گردونه رقابت برای کسب چهار کرسی نمایندگی مجلس شورای اسلامی در استان حضور دارند که به طور میانگین برای کسب هر کرسی ۴۰ نفر با یکدیگر رقابت می‌کنند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری تعداد عوامل دخیل در برگزاری انتخابات این استان را هشت‌هزار و ۵۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: این افراد شامل عوامل هیات‌های اجرایی و نظارت، نیروهای امنیتی، انتظامی، نمایندگان فرمانداران و افراد معتمد در پای صندوق‌های رای هستند.

حسین‌میرزایی عمل به مُرّ قانون و رعایت اصل بی‌طرفی را از مهمترین موضوعاتی برشمرد که سرلوحه عوامل اجرایی برگزاری انتخابات است و از نامزدها، طرفداران آنها و افراد فعال در ستادهای انتخاباتی درخواست کرد تا با رعایت قانون و اخلاق انتخاباتی، برنامه‌های خود را در راستای تحقق مشارکت حداکثری و تقویت وفاق و همدلی در استان دنبال کنند.

وی با اشاره به نتایج حاصله از نظرسنجی‌ها و افکارسنجی‌های انجام شده در استان، تصریح کرد: این تحقیقات نشان می‌دهد هرچه به روز انتخابات نزدیک می‌شویم درصد بیشتری از مردم برای حضور در پای صندوق‌های رای اعلام مشارکت می‌کنند.

رییس ستاد انتخابات چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه برگزاری انتخابات در استان در تمامی شعب اخذ رای دارای ۲۵ مرحله است که از این تعداد ۲۴ مرحله به صورت الکترونیکی و یک مرحله به صورت دستی انجام می‌گیرد، اظهار داشت: طبق قانون در این دوره از انتخابات افراد می‌توانند با هریک از پنج مدرک هویتی خود (شناسنامه، کارت ملی، گذرنامه، گواهینامه و کارت پایان خدمت) رای بدهند.

حسین میرزایی افزود: برای رای گیری از مردم عزیز مناطق سخت‌گذر نیز بالگرد تامین شده است.

وی به تلاش‌های صورت گرفته در راستای تحقق مشارکت حداکثری در استان نیز اشاره کرد و افزود: در همین راستا بیش از ۱۰۰ جلسه با اقشار مختلف مردم برگزار شده و در این نشست‌ها به تبیین دستاوردهای نظام و دولت پرداخته شده است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به فعالیت ۲۹ هیات اجرایی در استان، ادامه داد: این هیات‌های اجرایی در ۱۲ شهر مرکز استان و ۱۷ بخش به انجام امور اجرایی مربوط به انتخابات می‌پردازند و تمامی آموزش‌های لازم به این افراد ارائه شده است.

حسین‌میرزایی به اهمیت و نقش رسانه‌ها در تحقق مشارکت حداکثری مردم در انتخابات نیز اشاره کرد و گفت: از آنجاکه رسانه‌ها در نزد مردم مقبولیت دارند می‌طلبد تا فعالان این حوزه در رسانه‌های رسمی و فضای مجازی با بیان دستاوردهای مشارکت در انتخابات، آنها را به حضور در این رویداد سیاسی دعوت و تشویق کنند.

وی یادآور شد: تمام تلاش خود را به کار گرفته تا چهار راهبرد مورد تایید رهبر معظم انقلاب مبنی بر رقابت، مشارکت، سلامت و امنیت انتخابات را محقق و بر عزت و اقتدار ایران اسلامی بیفزاییم.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری با ۱۲ شهرستان و بیش از یک میلیون نفر جمعیت، چهار نماینده در مجلس شورای اسلامی و یک نماینده در مجلس خبرگان رهبری دارد.

انتخابات دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی و دوره ششم مجلس خبرگان روز ۱۱ اسفندماه در سراسر کشور برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha