نامزد انتخابات مجلس در رشت: هوشمندی برای گزینش نمایندگان اصلح ضروری است

رشت - ایرنا - نامزد نمایندگی دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه رشت و خمام گفت: هوشمندی مردم برای گزینش نمایندگان اصلح، کارآمد و متخصص نیاز انتخابات ۱۱ اسفند است؛ بنابراین باید با رویکرد آگاهانه افراد شایسته و کاربلد راهی نهاد قانونگذاری کشور شوند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، داوود روستایی روز یکشنبه در نشست خبری در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی در رشت اظهار کرد: افراد راه یافته به رقابت‌های دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با پیشینه کاری، تحصیلی و مسئولیت‌های مختلف، همه مورد تایید نظام هستند، اما مردم باید با انتخاب هوشمندانه کارآمدترین نامزدها را برای داشتن مجلسی کارآمد، متخصص و موثر برگزینند.

وی انتخابات را از موضوع‌های مهم کشور عنوان کرد و ادامه داد: بنا به فرمایشات رهبر معظم انقلاب شرکت در انتخابات یک حق و تکلیف است و باید با حضور حداکثری در رویداد ۱۱ اسفند و تلاش برای مشارکت با گزینش آگاهانه و هوشمندانه آینده روشنی را برای کشور رقم زد.

بنا به فرمایشات رهبری شرکت در انتخابات یک حق از سویی دیگر تکلیف است؛ باید با حضور حداکثری در انتخابات ۱۱ اسفند و تلاش برای مشارکت با گزینش آگاهانه و هوشمندانه آینده روشنی را رقم زد. نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه رشت و خمام با بیان اینکه همواره نسبت به مسایل کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی دغدغه‌مند بوده است، اضافه کرد: برای نامزدی در این دوره از انتخابات مجلس احساس تکلیف کردم.

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: مشکل معیشت که گریبان‌گیر همه افراد جامعه شده را بارها شنیده‌ایم؛ اقتصاد و سلامت دو مولفه‌ای است که معیشت را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه دانش بنیان بودن علم می‌تواند به توسعه اقتصادی کشور کمک کند، تصریح کرد: دیپلماسی علمی که دربرگیرنده دیپلماسی اقتصادی و رسانه‌های دیجیتال هم هست اهمیت ویژه ای دارد و باید به این موارد به طور جدی پرداخت.

ضرورت بهره گیری از ظرفیت‌های گیلان برای اشتغالزایی جوانان

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه رشت و خمام با اشاره به ظرفیت‌های خدادادی گیلان اظهار کرد: باید از پتانسیل‌های موجود استان در راستای رفع مشکلات اقتصادی و اشتغالزایی جوانان استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه کشاورزی از ظرفیت‌های اصلی این استان است، عنوان کرد: محصول‌هایی مانند برنج و چای که استان در آنها با تولیدات اعلا و با کیفیت دارای رتبه‌های نخست کشور است، می‌تواند برند ایران باشد اما متاسفانه به آن توجهی نشده‌ است.

فروش محصولات کشاورزی این استان به عنوان محصولات شاخص کشور با درجه اعلا می‌تواند برند ایران باشد که به این موضوعات توجه نشده‌است. روستایی گردشگری را از ظرفیت‌های مهم گیلان عنوان کرد و ادامه داد: ظرفیت‌های این استان در حوزه گردشگری شامل تاریخی، بوم گردی و گردشگری سلامت نباید نادیده گرفته شود؛ توریسم سلامت از شاخص‌های مهم و درآمدزا برای گیلان است.

وی زیرساخت‌های استان را در بخش های مختلف نامناسب خواند و اظهار کرد: بیمارستان جنرال در رشت مرکز گیلان بعد از سال‌ها هنوز بهره‌برداری نشده است، چه بسا زیرساخت‌های اولیه آن در حال از بین رفتن است و باید احیا شود.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه رشت و خمام برخوردار نبودن گیلان با توجه به حجم گسترده گردشگران از بیمارستان جنرال را مشکل اصلی دیگر حوزه سلامت استان عنوان کرد و افزود: راه‌اندازی چنین بیمارستانی همتی بالاتر از استان و در سطح نمایندگان مجلس و وزیر می‌طلبد اما هنوز اقدام جمعی برای فعال شدن آن انجام نشده‌ است.

روستایی اظهار کرد: در کنار زیرساخت‌های ضعیف تمرکز به سمت بخش خصوصی رفته که می‌توان با استفاده از این ظرفیت مراکز خوبی برای توریسم سلامت تعریف کرد.

کاهش نیروی کار جوان از معضلات سالمندی گیلان

وی در ادامه با بیان اینکه گیلان سالمندترین استان کشور است، اضافه کرد: کاهش نیروی کار جوان در درازمدت از معضلات سالمندی این خطه است که باید به این مهم توجه جدی شود.

روستایی با اشاره به اجرای طرح داروخانه دوستدار سالمند در فومن اظهار کرد: در یکی از محروم‌ترین منطقه کُرد آباد فومن داروخانه شبانه‌روزی بیمارستان امام حسن مجتبی (ع) را راه‌اندازی کردم.

وی در ادامه جوانی جمعیت را یکی از سیاست‌های کلان کشور خواند و اظهار کرد: این موضوع تنها نباید در حد شعار باشد باید به مشکلاتی اعم از معیشت و مسکن برای فرزندآوری توجه شود.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه رشت و خمام با اشاره به سرطان خیز بودن گیلان و با بیان اینکه این استان یکی از بالاترین آمار شیوع و مبتلایان سرطان را دارد، افزود: افزایش و تکمیل غربالگری سرطان حتما باید در این استان لحاظ شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مشکلات رشت در موضوع پسماند و آلودگی رودخانه‌های زرجوب و گوهررود اظهار کرد: خرد جمعی، راه حل مشکلات شهرستان رشت است که این مهم باید به طور جدی در دستور کار قرار گیرد.

خرد جمعی، راه حل مشکلات شهرستان رشت است که این مهم باید در دستور کار جدی قرار گیرد. داوود روستایی مقطع عمومی داروسازی در کشور روسیه و کارشناسی ارشد و فلوشیپ را در انگلستان به پایان رساند و پس از پایان تحصیلات به کشور برگشت، او عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی گیلان و مسئولیت‌های مختلفی در حیطه کاری خود داشته است.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری ۱۱ اسفند در کشور برگزار می‌شود.

گیلان در مجلس شورای اسلامی ۱۳ نماینده و در خبرگان رهبری چهار نماینده دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha