نامزد انتخابات مجلس: معضل بیکاری چهارمحال و بختیاری با ساماندهی آب حل می‌شود

شهرکرد – ایرنا – نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه اردل، فارسان، کیار و کوهرنگ با تاکید بر اینکه آب برای چهارمحال و بختیاری تنها مایه حیات نیست، بلکه به عنوان یک ثروت ملی شناخته می‌شود، گفت: تنها راهکار اساسی برای حل معضل بیکاری این استان از طریق ساماندهی آب امکان‌پذیر است.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) در راستای فراهم کردن فرصت برابر برای نامزدهای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در چهارمحال و بختیاری و کمک به معرفی بهتر آنان به مردم و اعلام برنامه‌های آن‌ها، با اعلام فراخوانی از نامزدهای نمایندگی مجلس شورای اسلامی دعوت کرده است تا عصر روز چهارشنبه ۹ اسفندماه در این رسانه حضور یابند و به معرفی برنامه‌های خود برای مخاطبان بپردازند.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا، نورالله حیدری دستنایی در گفت وگو با ایرنا افزود: ثروت عظیم آب برای چهارمحال و بختیاری می‌تواند اشتغال و ثروت به دنبال داشته باشد.

حیدری اضافه کرد: امروز آب مازاد چهارمحال و بختیاری که به طریق صحیح از استان خارج و به استان‌های همجوار انتقال داده می‌شود عاملی برای به حرکت درآوردن چرخ کارگاه‌ها و کارخانه‌های آن‌ها شده است.

این نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه اردل، فارسان، کیار و کوهرنگ گفت: با توجه به ظرفیت قانونی موجود استان‌هایی که از آب مازاد خروجی این استان استفاده می‌کنند به ۲ طریق می‌توانند ما را در رفع بیکاری که معضل جدی حوزه انتخابیه است کمک کنند.

وی یادآور شد: به همین منظور، این استان‌ها می‌توانند بخشی از نیروی کار چهارمحال و بختیاری را در مجموعه‌های خود استخدام کنند و همچنین از سود حاصل از آب مصرفی به این استان اختصاص دهند.

این نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه اردل، فارسان، کیار و کوهرنگ با اشاره به وجود ظرفیت‌های نهفته و بکر گردشگری در چهارمحال و بختیاری افزود: این ظرفیت مهم برای رسیدن به مرحله سرمایه‌گذاری و سوددهی در استان نیاز به زیرساخت‌هایی دارد.

حیدری دستنایی اضافه کرد: در این ارتباط باید از طریق مجاری قانونی از جمله قوانین پنج ساله کشور، بودجه‌های سنواتی و قوانین گردشگری اعتبارات لازم جذب و به استان گسیل داده شود.

وی یادآور شد: با ایجاد زیرساخت‌های لازم در بخش گردشگری و رونق این بخش ضمن ایجاد اشتغال درآمدهای خاصی نیز نصیب استان می‌شود.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه اردل، فارسان، کیار و کوهرنگ افزود: در دوره‌های گذشته جفا و خطایی در بخش صنعت در حوزه استانی به چهارمحال و بختیاری وارد شده است که باید برطرف شود.

حیدری ادامه داد: هرچند به برکت نظام جمهوری اسلامی امروز شاهد احداث نواحی و شهرک‌های صنعتی در مناطق مختلف استان هستیم اما این شهرک‌ها و نواحی از نظر عدد و تجهیزات کم هستند.

این نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه اردل، فارسان، کیار و کوهرنگ یادآور شد: در صورت ورود به مجلس تلاش می‌کنم با عضویت در کمیسیون صنایع و هدایت‌های اعتباری دولت شرایطی فراهم شود تا قابلیت‌های استان در بخش صنعت معرفی و استان از این ظرفیت برخوردار شود.

وی با اشاره به اینکه بخشی از مردم چهارمحال و بختیاری به شغل شریف کشاورزی و دامداری مشغول هستند، گفت: امروز قشر فعال در این بخش از ناپایدار بودن درآمد، حقوق و مزایای خود نگران هستند و تضمینی برای شغل خود نمی‌بینند.

حیدری دستنایی افزود: امروز فعالان بخش کشاورزی از نبود حمایت لازم از تولیدات خود ناراضی هستند که باید از حمایت‌های موجود در قوانین برای این قشر ارزشمند و مولد استفاده شود.

این نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه اردل، فارسان، کیار و کوهرنگ گفت: بانوان و زنان خانه‌دار از قشرهای تاثیرگذار در تربیت و فرهنگ هستند که باید با استفاده از ظرفیت‌های قانونی از این قشر به عنوان مربیان، مدیران و تربیت کنندگان نسل آینده حمایت مادی و معنوی شود.

وی یادآور شد: حاصل حمایت‌ از بانوان این است که بخشی از مردان و پسران ما که به دلیل حضور قشری از این جامعه جای آنها به نوعی گرفته شده و به دلیل عظمیت کار مادران در خانه رسالت آنها را با توجه مزایایی که وضع می کنیم مورد توجه قرار می دهیم این اثر مستقیم و و غیرمستقیم بر تربیت نسل آینده خواهد داشت.

این نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه اردل، فارسان، کیار و کوهرنگ با بیان اینکه وضعیت معیشتی، اقتصادی و بیکاری معضلی است که همه جامعه درگیر آن هستند گفت: عنصر کلیدی در مساله اقتصاد گرانی و تورم است که به نظر اینجانب این مساله قابل حل و گره این کارگشودنی است.

حیدری گفت: نبود وحدت نظر بین اقتصاددانان، تیم اقتصادی مجلس و دولت از جمله عواملی است که باعث شده توفیقات جدی در عرصه مهار و کنترل تورم در جامعه نداشته باشیم.

وی افزود: مجلس دوزادهم برای حل مشکل تورم در جامعه در یک اقدامی جهادی باید طرح ۲ فوریتی با عنوان الزام دولت به تشکیل مرجعی تخصصی و برآمده از کارشناسان خبره تشکیل شود و با وحدت نظر پیرامون علل و ریشه‌های تورم راهکارهای عملی براساس آنچه ذات، ماهیت و وظایف دولت اقتضا می‌کند ارائه دهد.

وی یکی از موانع پیش روی معضل بیکاری را اجرا نشدن کامل قوانین مصوب در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد و گفت: حلقه مفقوده در این خصوص باید با جدیت دنبال و شناسایی شود.

حیدری دستنایی افزود: امروز استان چهارمحال و بختیاری از ثروت خدادادی، سرمایه اجتماعی بالا و با انگیزه و تسهیلات لازم برخوردار است اما به دلیل فقدان مدیریت کارآمد تاکنون نتوانسته‌ایم از این قابلیت‌ها برای حل مشکل بیکاری در استان استفاده کنیم.

وی با اشاره به مشکلات فرهنگی موجود در کشور گفت: امروز در سطح ملی برای مسائل فرهنگی یک کانون واحد هماهنگ کننده برای فعالیت‌های فرهنگی وجود ندارد.

حیدری دستنایی اظهار داشت: فعالیت‌های گسترده‌ای در کشور در خصوص حل معضلات فرهنگی انجام می‌شود اما به دلیل اینکه جزیره‌ای و به موازات هم است این برنامه‌ها تاثیرچندانی در برنامه‌های فرهنگی ندارد.

وی با اشاره به حضور خود در کمسیون آموزش و تحقیقات مجلس هشتم و بررسی مسائل فرهنگیان به صورت تخصصی اظهار داشت: توجه به منزلت فرهنگیان و پرورش و تبدیل آن‌ها به یک نیروی شاخص و اثرگذار از جمله اقدامات انجام شده در مجلس هشتم است.

حیدری دستنایی با بیان اینکه به عنوان یک فرهنگی به طور کامل تبعیض را بین فرهنگیان و سایر کارمندان دولت چشیده است گفت: کارهای مقدماتی و جرقه توجه به معیشت و افزایش حقوق فرهنگیان با عنوان هماهنگ‌سازی حقوق معلمان زده شد و امروز نتیجه آن اقدامات به رتبه بندی ختم شد.

وی در خصوص کنکور نیز افزود: امروز ۱۲ سال حضور دانش‌آموزان در عرصه آموزش و پرورش نادیده گرفته می‌شود و هر مُحصلی باید برای کنکور بار دیگر به مطالعه بپردازد.

این نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه اردل، فارسان، کیار و کوهرنگ افزود: اگر کنکور حذف و بحث معدل مد نظر قرار گیرد دانش آموزانی که در دوران دبیرستان و قبل از آن ساعی‌تر بوده‌اند براساس امتیازات زمین حضور آن‌ها در دانشگاه فراهم می‌شود.

این نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه اردل، فارسان، کیار و کوهرنگ در خصوص مبارزه با فساد گفت: تلاش می‌کنم در مسیر فساد قرار نگیرم، هر کسی که افشا کننده فسادی باشد مورد حمایت قرار دهم و در تصویب قوانین لازم در این خصوص نقش برجسته ایفا کنم.

وی تدوین قوانین بازدارنده سخت و مصونیت قضایی از کسانی که فسادی افشا می‌کنند را از دیگر راهکارهای مبارزه با فساد عنوان کرد.

نامزد نمایندگی انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه اردل، فارسان، کیار و کوهرنگ درباره گرایش سیاسی خود گفت: همواره در مسیر آرمان‌های انقلاب اسلامی بوده‌ام و منصوب به حزب ولایی موتلفه اسلامی هستم.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری با ۱۲ شهرستان و بیش از یک میلیون نفر جمعیت، چهار نماینده در مجلس شورای اسلامی و یک نماینده در مجلس خبرگان رهبری دارد.

انتخابات دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی و دوره ششم مجلس خبرگان روز ۱۱ اسفندماه در سراسر کشور برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha